PS Elements 11 vs Elements 14? 32bit mot 64bit, värt en uppgradering?

Permalänk
Medlem

PS Elements 11 vs Elements 14? 32bit mot 64bit, värt en uppgradering?

Hej!
Sitter med version 11 som sagt, funderar på om det är värt att uppgradera till 14 och 64bit.
Adobe har ju skissat upp en jämförelse men det är mycket sociala medier lalala...använder det inte.

Jag använder organiseraren och sen är det just redigerings möjligheterna som är intressanta. Har en del filter från Topaz Labs.

Tycker att trots hårdvaruspeccsen nedan, är programmet lite segt. Funderar på att stoppa i en SSD 120Gb och dedikera den till PSE.
Men får jag någon nytta av 64bitars om jag uppgraderar (725kr) eller är det helt enkelt inte värt det?

Någon som har tankar och tycken i frågan?

Permalänk

O själv bytte jag ner till Elements 10 från 11 för att alla reglage hade blivit anpassade för pekskärm, tog alldeles för mycket plats på skärmen i min mening

Är väl mest fullversionen av Photoshop som brukar få nya, kraftfulla och användbara funktioner?
Ps. du har väl varit inne på inställningar o kikat så inte cach hamnat på slödisk?

Visa signatur

6700K @ 4,8GHz | 32GB | 3070

Permalänk
Medlem

@frasse_84 Ja jag har cache på c:\ , sparar filer mot slödisk
Kan inte uttala mig om tidigare versioner mot 11an då det var min första kontakt med PSE.
PS är för mycket för mig och det jag gör och definitivt för hög prislapp då jag inte använder det såå mycket.
Men tack för din input!

Edit: Glömde bort att jag laddat ned 30dgr test av PSE14 -64bit. *doh* Nu ska det installeras och testas. Passar på och stoppar in SSDn med, kan inte vara fel och ge prg en egen disk att jobba på.

Se edit not