Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Elite Dangerous för HTC

Någon som har testat det här spelet än?
Köpte dock det och provat det men Xbox kontroller men jag tycker svårt med kontrollerna, typ landningsstället så finns ingen knapp på kontrollern.
Av någon anledning så sitter jag också längst upp i cockpit, tror jag har kalibrerat det fel.
Hur som så var en äcklig känsla att sitta i cockpit... Ramlade nästan av stolen när jag svängde skeppet

Permalänk
Inaktiv

Jag inväntar uppdateringen som fixar till aliasingen. Den är på G.

Tryck F12 för att sätta dig mitt i stolen igen. Rekommenderar att du kör med tangentbord eller styrspak, kontroll har lite få knappar. Du kan även använda "Voice Attack" för att göra vissa saker med rösten, typ markera fiender, landningställ etc.

Permalänk
Medlem

Jo landningsställ finns på xbox kontroll. Kör själv med en sån ibland när jag inte orkar använda hotas.
Det är ju att man ska hålla inne en knapp sen trycka på typ B kommer inte ihåg exakt nu men kolla i kontroll menyn.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Ah cool. Får testa lite

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testade i 5 min och allt var jättecoolt... men flimrade som jävulskt. Kommer att testa igen när jag har nytt gpu.

Permalänk
Medlem

Än så länge har jag bara köpt Project Cars, lit meh eftersom man måste köra på typ low/medium men hade man kunnat maxa hade det varit bättre.

Kanske slår till på Elite Dangerous, förhoppningsvis är det snyggare än Project Cars i VR.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Än så länge har jag bara köpt Project Cars, lit meh eftersom man måste köra på typ low/medium men hade man kunnat maxa hade det varit bättre.

Kanske slår till på Elite Dangerous, förhoppningsvis är det snyggare än Project Cars i VR.

Köpte Project Cars också, men har inte testat VR än. Ska låna en ratt av grannen sen i veckan.
Har haft massa vänner och familj över i helgen som har testat, så har inte haft så mycket egentid med det ännu

Permalänk
Medlem

testat detta med viven och fy vad yr man blir, gillar det skarpt. Har dock hört att det ser bättre ut på oculus än på vive, något med AA som inte riktigt blir lika bra med viven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

testat detta med viven och fy vad yr man blir, gillar det skarpt. Har dock hört att det ser bättre ut på oculus än på vive, något med AA som inte riktigt blir lika bra med viven.

Haha jag provade nyss. Kunde bara köra ett par minuters snurrande. Kom inte ens ut ur skeppet i tutorial innan jag höll på att trilla ur stolen och kräkas. Men riktigt häftigt det lilla jag mäktade med, kom till slut ut i rymden. Ska baske mig komma över yrseln! Så häftig känsla så jag känner mig som ett litet barn på nytt

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Inaktiv

Ska tydligen gå att få texten lite bättre genom att tvinga på AA och köra någon form av custom upplösnign via grafikkortets drivrutiner. Något som testat något mer?

Älskade verkligen känslan av att vara i skeppet o flyga runt. Så magiskt. Känslan direkt var att: jag MÅSTE köpa en riktig jostick. Något jag inte känt sedan 90-talet

Verkar vara ett "avancerat" spel i jämförelse med många andra titlar och inlärningskurvan därefter. Men vilken magi. Att sitta o titta till vänster ut genom skeppet när ett annat skepp flyger förbi, ja det gör allt