Uppgradering av dator hjälp sökes!

Permalänk
Medlem

Uppgradering av dator hjälp sökes!

Tjenare Sweclockers!

Det är då dags att köpa lite nya komponenter och är rätt oerfaren av vad jag ska köpa. Detta är vad jag har just nu Setup

Skulle vilja ha en ssd som är relativt stor men inte överdriven menat att kunna ha windows och ett par spel som kan behövas snabbas upp. Skulle gärna vilja ha så den kan hantera stora filer tex filmer bilder och andra projekt. Letar inte overkill nu men det ska funka tackar för hjälpen ni får gärna komma med alla slags för slag ha en trevlig help på er

EDIT: Är väldigt oteknisk i jämförelse med många här vad tycker vi om att bygga ihop själv första gången om jag följer guides osv? Ser gärna att ni länkar saker det blir lättare alla förslag är tacksamma tack återigen.

Permalänk
Avstängd

Tror detta är disken du söker http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2880210 (råkar ha en själv )

Permalänk
Medlem

random 500gb ssd borde fungera som inte är kingston v300. ta det som är billigast vid det tillfället.
skaffa nytt grafikkort, gärna polaris/pascal som kommer om en månad.
skaffa en processorkylare och klocka järnet av processorn.

det är vad jag hade gjort. då klarar sig datorn långt till

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Tackar för dessa svar, är väldigt oteknisk om man jämför med er tycker ni jag borde ge det ett försök att testa bygga sätta ihop det själv om jag använder mig av guides osv?

Permalänk
Avstängd

Klarar du att stoppa in strömsladden bak i datorn så klarar du att installera en SSD, fast den har 2 sladdar (en för ström och en för data) så det är dubbelt så jobbigt Det som eventuellt kan upplevas lite krångligt är att få över din windowsinstallation på den men finns bra kloningsprogram för sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Klarar du att stoppa in strömsladden bak i datorn så klarar du att installera en SSD, fast den har 2 sladdar (en för ström och en för data) så det är dubbelt så jobbigt Det som eventuellt kan upplevas lite krångligt är att få över din windowsinstallation på den men finns bra kloningsprogram för sånt

Perfekt tackar för det men då är ju en ssd uppklarat övriga tankar kring uppgradering av min dator?

Permalänk
Avstängd

Budget? ett beggat furyX eller 980Ti är rätt bra prestanda för penarna, räkna med ungefär 3k för ett furyX eller 4k för ett 980Ti

Resten av din dator håller ett tag till med överklock

Permalänk
Medlem

Har ingen budget men vill helst ligga runt en 10-12k inkluderat en 144 hz skärm hade inga planer på att köpa förens om typ 4 veckar typ, så är det värt att vänta på nya 1080 kortet eller tycker vi det är för overkill? Vill helst ha prestanda över pengarna så får punga ut dem pengarna det behövs för att få en bra dator.

Permalänk
Avstängd

Har du tänkt köra VR? 1080 är betydligt snabbare i VR då det kan rendera ett objekt en gång och sen visa vid 2 tilfällen på 2 olika skärmar (är ju en skärm för varje öga i VR headset) medans "traditionella" grafikkort får rendera objektet 2 gånger, en gång för varje skärm.

Utanför VR är ett 1080 ca 20% bättre än ett 980Ti. Förväntat pris för 1080 är 7700:- och ett 980Ti kan du få i marknaden för runt 4000. Är 20% högre fps värt 3700:- för dig så köp ett 1080, annars kör ett 980Ti och ha råd med en finare och bättre skärm

Permalänk
Medlem

Inga planer på vr. Låter ju rätt solklart för mig vad valet kommer att bli då, Några andra funderingar kring uppgradering? Behöver ett nytt nättaggregat dessutom för att mitt har börjat låta.