Permalänk
Medlem

8rda+ trasigt - dags för nytt!

Jahapp, så hände det mitt 8rda+ gick sönder igår, det började redan i onsdags då brännaren som tidigare fungerat felfritt brände fel 2ggr innan jag gav upp. Tänkte inte mer på det då jag inte var i behov av att bränna något på ett tag. Satt sen lungt och surfade igår då nätverkskortet (det inbyggda) säger att kabeln inte är ansluten längre, tänkte först att det bara var routern som startades om, men icket. Gick bra att surfa överallt annars i huset. Tänkte då installera om XP för att se om det var där felet låg (prövade även att installera om drivisarna för nF2). Efter det så har jag inte ström till varken PS/2 eller USB efter att bootsekvensen gått igenom. Dags för nytt mobo alltså.

Jag har köpt moderkortet hos datorbutiken.com och jag lider även av den kända vcorebuggen så jag har funderat tidigare om att göra en RMA på kortet men var rädd att utbyteskortet jag skulle få inte ens klarade 200fsb synk. Nu har jag ju inte så mycket till val längre. Frågan kommer nu istället till vilket kort jag ska ta istället för 8rda+? Funderationerna ligger kring antingen Abit NF7-S v2.0 eller ett EPoX 8rda3+, kanske även Asus A7N8X Deluxe v2.0.

Vad är nu för/nackdelar med dessa kort. Vad jag kan se mellan dem är det som talar mot EPoXet är saknaden av Soundstorm och priset medans den har 2xLAN (inte för att jag behöver, men alltid bra att ha). På Abitet är det väl bara avsaknaden av dubbla LAN som jag ser som en nackdel när den i övrigt har de justerbara spänningarna. Asuset har jag ingen direkt åsikt om där jag inte har någon kunskap om dem. Vad säger ni alla?

Är det förresten v2.0 på NF7-S och A7N8X hos datorbutiken? Är det stor chans att jag för byta till något av dessa kort istället?

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Jag har endast positiva åsikter om Abits kort. Jag hade ett 8RDA+ ett tag men det orkade jag inte ens kasta in i datorn utan jag sålde det vidare till en kompis. Eftersom du inte ser några nackdelar med Abits kort så rekomenderar jag det. Dom flesta har tagit sig upp till 200 FSB utan moddar, även jag. Jag tror mer på att det är min processor som stoppar mig nu...

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Kör på Abit :). De är grovt underskattade.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Tips

Det är från datorbutiken jag måste ta...

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Hittade nätverksproblemet i alla fall. Dock kvarstår problemet med PS/2 och USB. Blir en RMA ändå.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Jag är jäkla sugen på ett Abit NF7-S V2.0

Visa signatur

AMD XP1700+(JIUHB MPMW 0308) @ 2.3ghz > Zalman CNPS7000A-CU> 2*256 Twinmos-Winbond DDR400 > EpoX 8RDA+ > 360W Chieftec > 40GB Seagate > Gf4 Ti4200 64Mb > Sb Live 5.1 > Logitech Mx 510 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Kör på Abit :). De är grovt underskattade.

ABSOLUT ett NF7-S mitt toppar 250 FSB utan moddar:D

Snart kommer det Z-Chipblock till Nord bryggan och en Zalman Fälns till Syd bryggan,plus ett 226w Peltier på Cpu:n

Visa signatur

3400+ | Chaintech ZNF-150 | 2*256MB ADATA 3200 BH5 @ 5 2 2 2 | ASUS 9800XT | Zalman 7000CU | 3Dmark 2001 23016p (p4)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dajo_j
ABSOLUT ett NF7-S mitt toppar 250 FSB utan moddar:D

gör ditt nf7-s 250fsb sync så gör min 1700+ 5ghz på luft

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

Nu ska vi inte vara sån m0rm0r :D.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rm0r
gör ditt nf7-s 250fsb sync så gör min 1700+ 5ghz på luft

Håller med m0rm0r!!!

Visa signatur

Xp2100+@2506 Mhz (AIUHB 0301MPMV)|Gf4 ti4200@370/666|Epox 8rda+|Codegen 400w|2x256mb twinmos pc3200 m/winbond|120gb IBM|Wxp|16507 3dmark2001se|ska bygga vatten kylning snart också.