Permalänk

PS4 500gb vs 1tb

Hej.

Har tänkt köpa en ps4 då jag verkligen vill lira det nya uncharted 4 och fler spel...
Undrar om det behövs 1tb eftersom jag alltid köper spel fysiskt. Ska flytta och kommer inte ha internet på 3 veckor, så jag vill gärna ha en ps4:a då och inte vänta på någon ny i höst.

Tack

Permalänk
Medlem

kostar de 200kr mer tycker jag 1tb är bättre, bättre andra handsvärde då.
men är det stor skillnad i pris kommer du nog inte behöva det

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Då spelen installeras så drar det iväg rätt så fort, rekommenderar starkt 1tb om du tänkt spela några olika spel.

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Blir nog 1tb iallafall. Men vad vet ni om den nya Ps4 versionen som kommer ut i höst?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Alltså tex prestandaskillnadet osv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

Blir nog 1tb iallafall. Men vad vet ni om den nya Ps4 versionen som kommer ut i höst?

Skickades från m.sweclockers.com

Allt är bara rykten. Finns inga fakta om nya Playstation.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Kollat lite youtube osv nu. Det var en snubbe som sa att det var skillnad på 1000GB och 500Gb's modellen. Att den ena låter mer och blir varm osv. Är inte båda samma?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Emaelisthashit:

Kollat lite youtube osv nu. Det var en snubbe som sa att det var skillnad på 1000GB och 500Gb's modellen. Att den ena låter mer och blir varm osv. Är inte båda samma?

Skickades från m.sweclockers.com

Länka den videon så kan vi bedömma bu eller bä.

Men rent teoretisk borde inte 1000gb'arn bli varmare än 500gb'arn då det bara är hdd'n som skiljer och det är knappast något som bygger flera grader varmare system!

Om han tex. provade två olika system så kan 500gb systemet ha haft bättre APU-lösning och/eller kanske bättre påläggning utav kylpasta som kines #7162 gjort istället för kines #18276 gjorde på 1000gb -modellen.

Nej jag är inte rasistisk. Men det är väl kineserna som plockar ihop den ?
.. Eller japaner kanske, what ever.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Det var rykten om att den nya PS4, Neo, kommer släppas i September.
Även jag har varit sugen på att köpa en PS4 men jag tror jag väntar tills den nya släpps. Finns ju en chans att gamla spel uppdateras till att köras i 60fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

Hej.

Har tänkt köpa en ps4 då jag verkligen vill lira det nya uncharted 4 och fler spel...
Undrar om det behövs 1tb eftersom jag alltid köper spel fysiskt. Ska flytta och kommer inte ha internet på 3 veckor, så jag vill gärna ha en ps4:a då och inte vänta på någon ny i höst.

Tack

Jag köpte ps4 nyligen och tänkte först ta 500GB versionen. Men fick sedan syn på att dem hade ett import från tyskland vilket va 1TB och kostade 150kr mer. Ifall elgiganten finns där du bor rekommenderar jag dig att undersöka ifall dem har den importen i lager! Har inte varit mer än nöjd.

Skrivet av Emaelisthashit:

Blir nog 1tb iallafall. Men vad vet ni om den nya Ps4 versionen som kommer ut i höst?

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns inte så mycket information att tillgå när det gäller det nya ps4at, dock finns det rykten att den "skall" innehålla någon Zen APU från AMD samt Polaris 10. Ta detta med en nypa salt dock!

Skrivet av Emaelisthashit:

Kollat lite youtube osv nu. Det var en snubbe som sa att det var skillnad på 1000GB och 500Gb's modellen. Att den ena låter mer och blir varm osv. Är inte båda samma?

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns olika versionen inom både 500GB versionen samt 1000GB versionen, den första modellen som lanserades hade en fläkt som lät som ett jetplan och hade en blank sida på playstationet istället för matt. Det va även någon liten hårdvaru uppdatering osv.

mvh

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Det finns information från flera håll som säger att grafikdelen i nya ps4 kommer bli mer än dubbelt så snabb och cpu runt 20-30% snabbare. Digital Foundry har själva fått se dokument från Sony via utvecklare som säger detta och riktlinjer om spelen som ska komma. Så det är väl nästintill bekräftat ser jag det som.

En jävla skillnad för bara 1000kr extra mao. Jobbiga är bara att man måste vänta om man vill ha den istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Länka den videon så kan vi bedömma bu eller bä.

Men rent teoretisk borde inte 1000gb'arn bli varmare än 500gb'arn då det bara är hdd'n som skiljer och det är knappast något som bygger flera grader varmare system!

Om han tex. provade två olika system så kan 500gb systemet ha haft bättre APU-lösning och/eller kanske bättre påläggning utav kylpasta som kines #7162 gjort istället för kines #18276 gjorde på 1000gb -modellen.

Nej jag är inte rasistisk. Men det är väl kineserna som plockar ihop den ?
.. Eller japaner kanske, what ever.

Skrivet av Fakkahe:

Jag köpte ps4 nyligen och tänkte först ta 500GB versionen. Men fick sedan syn på att dem hade ett import från tyskland vilket va 1TB och kostade 150kr mer. Ifall elgiganten finns där du bor rekommenderar jag dig att undersöka ifall dem har den importen i lager! Har inte varit mer än nöjd.

Det finns inte så mycket information att tillgå när det gäller det nya ps4at, dock finns det rykten att den "skall" innehålla någon Zen APU från AMD samt Polaris 10. Ta detta med en nypa salt dock!

Det finns olika versionen inom både 500GB versionen samt 1000GB versionen, den första modellen som lanserades hade en fläkt som lät som ett jetplan och hade en blank sida på playstationet istället för matt. Det va även någon liten hårdvaru uppdatering osv.

mvh

https://www.youtube.com/watch?v=v-AZAhQ0Qc4

Permalänk
Livsnjutare 😎

Men detta kommer ju bli standard för 1TB versionen med, de säljer väl bara slut den innan den nya rev. kommer för den med

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Men detta kommer ju bli standard för 1TB versionen med, de säljer väl bara slut den innan den nya rev. kommer för den med

Så det är alltså inget som jag behöver tänka på?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av anon179444:

Nej tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

http://cdon.se/spel/helgerbjudande_v20/ ?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

Det är bättre!! Ska kolla på det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur mycket plats tar spelen upp? Om man använder skiva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Galvanizer:

Hur mycket plats tar spelen upp? Om man använder skiva.

Skickades från m.sweclockers.com

Lika mycket som digitalt köp, dvs allt installeras på hdd. Skivan verifierar bara köpet och måste sitta i. Jag köper bara digitalt för ljudnivån och enkelheten att slippa byta disk.