Permalänk
Medlem

Speldator budget runt 12k

Hej jag hade tänkt bygga ihop en ny speldator då min har blivit utdaterad. Har inte så bra koll på allting så hjälp skulle uppskattas stort. Skulle vilja kunna spela spel som CS:GO, DayZ, H1Z1. Rocket Leauge, Doom. Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Du bygger själv?
Behövs Windows?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@haayze:
Byt ut GTX 970 till GTX 1070 när de släpps.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9413210/

Permalänk
Medlem
Skrivet av haayze:

Hej jag hade tänkt bygga ihop en ny speldator då min har blivit utdaterad. Har inte så bra koll på allting så hjälp skulle uppskattas stort. Skulle bla vilja kunna spela CS:GO. Tacksam för svar

Skriv lite mer vad som ska köras för är det spel i klass med CS go kan du köpa en betydligt billigare dator eller lägga pengarna du får över på en bra skärm eller så. Men annars ser exemplet i inlägget ovanför mitt bra ut.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@haayze
Bara för att förtydliga, köp inte 970. Vänta tills den nya generationen släpps, minst 10 serien (1070/1080) från partner tillverkarna, alltså inte Founders Edition. Det bästa är att vänta tills AMDs 400 serie (Polaris) då priserna kommer falla för alla kort oavsett vilket du skaffar.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Passar dessa delar ihop?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9414499/ Har kollat lite men är osäker på om dessa delar passar ihop, tacksam för svar

Permalänk
Entusiast

Jodå, delarna passar fint. Byt ut nätaggregatet mot RMx750 istället, 50kr extra för 750W varianten är inget att tala om.

Sen skulle jag avråda dig från att handla grafikkort, om du kan hålla dig fram till 10 Juni när GTX1070 släpps. 970 är inte längre värt 3300kr nytt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

@Jonssown: Ok, väntar tills 1070 släpps. Tack!

Permalänk

Skulle starkt rekommendera att du lägger 100kr till på ett annat chassi då mina egna erfaranheter med 200r inte varit särskilt bra, väldigt fult och inte bra mot damm. mitt förslag https://www.inet.se/produkt/6912127/phanteks-eclipse-p400-sva...

Permalänk
Hedersmedlem

@haayze *Trådar sammanfogade*

Observera att vi inte tillåter flera trådar om samma ämne, se §3.3 i forumreglerna:

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...