GB Pokemonspel värde?

Permalänk

GB Pokemonspel värde?

Jag har en del gamla japanska spel som jag funderat på att sälja men vet inte riktigt vad sakerna är värda här.
Är folk ens intresserade utav japanska spel?Jag har ganska dålig koll.
Jag har t.ex. japanska Pokemon Röd,Blå,Grön,Gul,Silver,Guld,Crystal kasetter liggandes, kan de vara värda någonting eller är det ingen idé att ens sälja? Har också japanskt pokemon Sapphire med originalkartong i fint skick, kan det vara värt någonting?

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Medlem

Kolla Tradera på sålda auktioner så får du ett riktpris.

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt kolla avslutade på tradera. Sedan så är ju ebay och Amazon vettigt att kolla

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Har för mig att de japanska versionerna inte har lika högt andra andrahandsvärde som de europeiska versionen så någon hundring per spel gissar jag på.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Visste inte man kunde söka på avslutade annonser.
Verkar som hellmix har rätt, de verkar inte vara värda särskilt mycket. Har en del spel med kartong som fortfarande är inplastade men känns inte värt att släppa dem för någon hundring.

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk

Jag skulle tro att värdet kommer öka när det blir riktigt retro. Finns gamla nintendo-konsoler som gått för många tusen så håll kvar de några år till

Permalänk
Skrivet av Bot - Medium:

Jag skulle tro att värdet kommer öka när det blir riktigt retro. Finns gamla nintendo-konsoler som gått för många tusen så håll kvar de några år till

Det låter som en bra idé! Jag packar ner dem i lådan igen och så får de ligga där några år till åtminstone.

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detektivbyrån:

Det låter som en bra idé! Jag packar ner dem i lådan igen och så får de ligga där några år till åtminstone.

Marknaden för dom japanska pokemonspelen är kanske inte så stor i Sverige / Europa, men kanske kan vara värt att kolla hur det ser ut i Japan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Marknaden för dom japanska pokemonspelen är kanske inte så stor i Sverige / Europa, men kanske kan vara värt att kolla hur det ser ut i Japan?

Stämmer japanska versioner har inte varit eftertraktade på eu/us marknaden. Sen finns det undantag

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Lösa kassetter och dessutom japanska? Vi pratar om spel som sålts i miljontals exemplar, med ingen som helst efterfrågan på - ens i Japan. Värde ca 10 kr styck. Kommer det någonsin öka? Nej. Vill du inte ha dem, sälj eller kasta bort. Pengar kommer du aldrig få för dem.

Permalänk
Skrivet av Obligatorisk:

Lösa kassetter och dessutom japanska? Vi pratar om spel som sålts i miljontals exemplar, med ingen som helst efterfrågan på - ens i Japan. Värde ca 10 kr styck. Kommer det någonsin öka? Nej. Vill du inte ha dem, sälj eller kasta bort. Pengar kommer du aldrig få för dem.

Efter vad jag såg på ebay så verkar de vara värda mer än 10kr styck. Har som sagt många japanska spel oöppnade som förvarats i en låda hela tiden, de flesta lösa kasetter är så jag kunde spela utan att bryta förpackningen. Värdet på spel med kartong borde väl öka så man kan få pengar för dem?

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green