Permalänk

Bios/moderbord fråga...

Har ett K7T Turbo 2 moder bord som enligt spec. funkar upp till AMD XP1800+,
den senaste Biosen stödjer upp upp till 2800+...
Kan jag stoppa in en 2800+ nu om jag uppdaterar?...

Ursäkta en novis, har precis börjat intressera mig för mer än online-gameing...;)

Permalänk
Medlem

Det låter onekligen som att det ska fungera. Men du kommer antagligen aldrig att få officiellt stöd för processorer gjorda för 166 MHz FSB, men de fungerar säkert men bara i en lägre hastighet eftersom deras multipel är lägre.
Förslagsvis skaffar du en Tbred XP1700+ och kapar några L3-bryggor så du får multipel över 12.5x och sparar en slant. OC&Burn hade framgång med den metoden på sin XP1700+ som han använde på ett Abit KT7A, ett moderkort av samma "generation" som ditt (VIA KT133A).

Men om du är ute efter prestanda i spel och redan har en processor på 1-1.5 GHz och dessutom har ett sämre grafikkort än ett GeForce Ti4200 eller Radeon 8500 så rekommenderar jag att du uppgraderar grafikkortet hellre än processorn.

Permalänk

Tack för snabbt svar!
Har ett G-Force2 Pro 64...
kanske dags o investera i ett nytt?
Förslag?(vettigt pris)

Permalänk
Medlem

Vettigt pris.. Om 2600 kr inte är så svettigt får du ett Radeon 9700 och det är nog det mest prisvärda idag, oerhört mycket prestanda. Jag har ett sånt och har inte varit så nöjd med något grafikkortsköp, har haft GeForce 1, 2 & 3 men det här överträffar det mesta även om hoppet från Voodoo 2 till GeForce 1 var gigantiskt i spelprestanda.

Vill du betala under 2000 kr så är Radeon 9500 Pro bättre än alla GeForce-korten i samma prisklass (Ti4200, FX5x00).