Permalänk
Medlem

Epson X225 byta wifi lösenord

Hej
Har en epson x225 och funkar väl okej med allt, flyttade dock och en sån enkel sak som att gå in och byta wifi-lösenord verkar otroligt mycket svårare än vad man kan tro. De "erbjuder" ju en rad programvara till detta, nu är jag inne på Epson connect printer setup och söker här, det verkar ju inte funka.

De har även Epson printer connection checker. Den hittar inget.

Gick även in på windows 7 - Add a printer. Den hittar printern jag redan installerat men verkar förbestämd på att lägga in den som usb-kopplad och rycker man kabeln så funkar det inte.

Testade även att ominstallera drivisar. Går man in på "If you want yo configure printer port manually or if your printer is connected via network, click manual. Då gör jag det. Sen väljer jag "search for a printer connected on the network. Då hittar den inget. Lite rimligt för den har väl ej details.

Men hur fan byter jag wifi settings nudå? Söker påp deras sida och en googleträff visar en guide hur man gör det MEN det är på en skrivare som har en touchdisplay, det har inte min.

Någon som har någon erfarenhet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska du byta wifilösenord på skrivaren? Eller lägga till en nätverksskrivare?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Ska du byta wifilösenord på skrivaren? Eller lägga till en nätverksskrivare?

Osäker på skillnaden! Jag hade en skrivare som jag installerade via usb-kabel och valde wifi-installering och skrev in koden för mitt wifi, hemma. Sen nu flyttade jag och vill göra samma sak men hittar inget sätt att reset to factory eller byta lösenord så nu funkar den bara om jag sätter in kabeln och det har jag ingen lust att göra-.

Visa signatur