Ljud problem på spel med dialoger

Permalänk
Medlem

Ljud problem på spel med dialoger

Halloj, har precis byggt ihop en ny dator, har sprungit in i ett rätt så irriterande problem då. Det är så att I spel med dialoger så låter det som att dem pratar 3 rum bort och inte där dem står. Jag har sökt runt lite om vad problemet kan va men hittar inte riktigt en lösning. Jag kör med 7.1 surround ljud och har Astro a40 tr headset. Spel som CS och hearthstone har jag inga problem med ljud allt låter som vanligt. Dem spelen jag har hittat det här problemet är Diablo 3, Starcraft 2 och The Divison än så länge.... Vet inte om det kan bero på moderkortet eller någon inställning, jag har även lekt lite med realtek HD-ljudkonfiguration för att försöka lösa problemet men inget funkade där.

Permalänk
Medlem

Samma sak om du bara kör stereo?

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

@henkrik92: Menar du med högtalare? isåfall ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WilliamG:

@henkrik92: Menar du med högtalare? isåfall ja.

Om du skiter i att köra surround menar jag

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Om du skiter i att köra surround menar jag

Ja, det har jag testat. Låter fortfarande som att dem vore 3 rum bort. Dock så funkade en diablo 3 cinematic rätt så bra, sen så kanske 1 min i så började det låta som om dem vore 3 rum bort. Spel ljudet i sig låter som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WilliamG:

Ja, det har jag testat. Låter fortfarande som att dem vore 3 rum bort. Dock så funkade en diablo 3 cinematic rätt så bra, sen så kanske 1 min i så började det låta som om dem vore 3 rum bort. Spel ljudet i sig låter som det ska.

fick du veta vad felet var, har samma problem just köpt the witcher. när jag starta det så funkar annat ljud men i dialogerna så mumlar de bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulma:

fick du veta vad felet var, har samma problem just köpt the witcher. när jag starta det så funkar annat ljud men i dialogerna så mumlar de bara.

Förlåt för sen response, du har säkert fixat problemet nu men jag behövde ställa in ljud enheten på ''stereo'' för att det skulle bli bra igen. och i spelet ochså såklart.