Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AMD FX 9370, Radeon r9 290 Crossfire, 16GB RAM - kan jag inte förvänta mig mer än detta?

Permalänk
Medlem

AMD FX 9370, Radeon r9 290 Crossfire, 16GB RAM - kan jag inte förvänta mig mer än detta?

God dag!

Jag köpte en dator av en kompis som skulle köpa nytt och jag kände att jag inte kunde låta bli när jag fick ett bra pris. Men nu börjar jag fundera på om jag gjorde bort mig ändå, jag upplever inte att datorn presterar så bra som den 'borde'.

Datorn det gäller är följande:

Moderkort: gigabyte ga 990fxa ud3 rev 3.0
Processor: AMD FX 9370 @ 4.4GHz
Kylning: Corsair H100i
Grafikkort: Radeon r9 290 4GB x2
Ram: 16GB 1600MHz
Nätagg: Minns inte exakt just nu, är inte hemma. Men har för mig det är ett 750W.
Systemdisk: OCZ 120GB SSD
Speldisk: Sandisk 240GBx2 RAID0

Heroes of the Storm är ospelbart för mig, har runt 40-70 fps (allt på low, även ljudkvalité). CS:GO sjunker så lågt som till 90 fps men max är runt 160. Rainbow Six 60-120 fps. (Rocket League rullar dock på i 144 fps konstant, tur det i alla fall! Men det gjorde det ju iofs på min gamla dator också, i5 2500K, 7950x2...)

Nu i helgen har jag spelat Overwatch som jag har längtat efter att få testa, men även där ligger jag runt 100 fps bara. Detta känns inte speciellt bra när skärmen har 144Hz, blir lite småhackigt. Testade även att sänka upplösningen till 1280x720 men fps:en låg runt 100 ändå. Såhär såg värdena ut i MSI Afterburner när jag spelade med 1280x720, grafiken är absolut inte max. Mycket är på low och en del effekter helt avstängt. OneDrive

Det ser ut som att CPUn jobbar mest i det här fallet. Men den ligger ju inte på 100% så den borde väl kunna jobba mer?
Tror ni det är nåt som är fel eller ska jag inte förvänta mig mer än detta helt enkelt?

Permalänk
Avstängd

tror tyvärr att din gamla cpu var bättre mad fx prollarna är inga snabba cpu:er tyvärr om man gämnför

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Du borde få bättre prestanda, jag har spelat Overwatch under helgen på en dator med AMD Phenom II 1090T klockad till 3,8 GHz och ett R9 390 med 8GB DDR3 i 1333 MHz, alla inställningar är på max och upplösningen är 1080P, ligger konstant över 100 fps.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

För just CS:GO kan jag direkt säga att det inte var någon uppgradering. För andra spel vet jag inte heller om det var någon direkt bra uppgradering. jag gick från FX-8120@4.5GHz till en 4670k och redan i stock så funkade den bättre i spelen jag spelar, speciellt CS:GO då där den kunde pumpa upp FPSen bra mkt högre och faktiskt hålla den stabilt vilket tyvärr inte AMDn verkade göra helt okej

Jag hade även en gammal Phenom II 1055T som jag klockade till 4.2GHz och tyckte att jag hade bättre tryck i den.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Stäng av CnQ i BIOS, stäng av Turbo funktionen, stäng av energisparande funktioner i Crimson och för PCie länk i enhetshanteraren. Kontrollera inställningarna i Crimson.

Overwatch kan ha bristande Crossfire stöd eftersom det är i Beta, är en möjlighet.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Testa att köra med ett grafikkort och se om det löser problemet? Tycker verkligen inte att du borde ha problem med de där spelen alls.. Något stämmer inte!

Permalänk
Medlem

@Squ1d-:

Det kan vara CPUn ändå, du får ju kolla om en enskild kärna ligger på 100%. Har man 4 cores och det står 25% total CPU-belastning så kan det ju vara en på 100% och tre på 0%.

Din gamla i5-2500k är ju en snabbare CPU per kärna än AMD FX-serien och lär prestera bättre i de flesta spel.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

känns som dina gpun hålls tillbaka av din cpu.. din 2500k gjorde jobbet bättre... =/

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

Släng crossfire åt h*vete och köp ett bättre singelkort alternativt kör med ett av korten. Körde SJ 7970x2 vilket presterar sämre i princip alla spel än ett kort:-)

Visa signatur

MB Z68 AsRock Extreme Gen3 CPU-Intel i5 2500K ala 4,5ghz. GPU-XFX Radeon-7970 CF. RAM-Corsair 12GB . PSU Corsair TX850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pysen92:

Släng crossfire åt h*vete och köp ett bättre singelkort alternativt kör med ett av korten. Körde SJ 7970x2 vilket presterar sämre i princip alla spel än ett kort:-)

Hahahahahahahahahahahaha. Skulle själv aldrig gå ifrån multiGPU, visst det är meck att få det att funka bra ibland, och vissa redigt dåligt kodade spel (nvidia gameworks?) kan helt vägra fungera men i alla spel inte kodade i visual basic så fungerar det bra. Och visa gärna vart jag köper en singleGPU som presterar 150-160% av ett 980Ti för ett par tusenlappar så kanske jag slår till

till TS, låter som din CPU tyvärr är en flaskhals för dig, kolla med afterburner OSD vilken belastning dina cpu cores har. Har själv börjat få mer och mer problem med att min cpu flaskar, sitter med en 3570k@4.5ghz vilket bör vara mycket vassare än din amd cpu, och 2st 290X. Nyare spel verkar kräva mer cpu kraft än tidigare

Permalänk
Medlem

@pysen92: Vadå släng CF åt helvete. CF och SLI är king. VIll man spela på max i 1440 eller 4k är CF och SLI ett krav.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Som många säger, pröva stänga av Crossfire, inte alla spel kan använda det och tar istället en prestanda smäll när det är igång
Vissa spel kan du dock få dubbla fps med crossfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av pysen92:

Släng crossfire åt h*vete och köp ett bättre singelkort alternativt kör med ett av korten. Körde SJ 7970x2 vilket presterar sämre i princip alla spel än ett kort:-)

Eller så fixar man det. jag har använt både CF och SLI och det har funkat kanon efter man fixat och trixat lite med det.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Stäng av CnQ i BIOS, stäng av Turbo funktionen, stäng av energisparande funktioner i Crimson och för PCie länk i enhetshanteraren. Kontrollera inställningarna i Crimson.

Overwatch kan ha bristande Crossfire stöd eftersom det är i Beta, är en möjlighet.

Mvh

Ska kolla in detta när jag får tid att sitta vid datorn nästa gång, har inte kollat något av detta alls. Tack för tips!

Skrivet av criscros:

Testa att köra med ett grafikkort och se om det löser problemet? Tycker verkligen inte att du borde ha problem med de där spelen alls.. Något stämmer inte!

Har testat att avaktivera CF samt har jag även tagit ur kortet helt ur burken och testat utan någon skillnad

Skrivet av blackeagle:

@Squ1d-:

Det kan vara CPUn ändå, du får ju kolla om en enskild kärna ligger på 100%. Har man 4 cores och det står 25% total CPU-belastning så kan det ju vara en på 100% och tre på 0%.

Din gamla i5-2500k är ju en snabbare CPU per kärna än AMD FX-serien och lär prestera bättre i de flesta spel.

Har haft koll på alla 8 kärnor via MSI Afterburner och det är ingen som gått på 100% i alla fall vad jag sett.

Skrivet av pysen92:

Släng crossfire åt h*vete och köp ett bättre singelkort alternativt kör med ett av korten. Körde SJ 7970x2 vilket presterar sämre i princip alla spel än ett kort:-)

Börjar luta åt det hållet.

Skrivet av Klubba:

Hahahahahahahahahahahaha. Skulle själv aldrig gå ifrån multiGPU, visst det är meck att få det att funka bra ibland, och vissa redigt dåligt kodade spel (nvidia gameworks?) kan helt vägra fungera men i alla spel inte kodade i visual basic så fungerar det bra. Och visa gärna vart jag köper en singleGPU som presterar 150-160% av ett 980Ti för ett par tusenlappar så kanske jag slår till

till TS, låter som din CPU tyvärr är en flaskhals för dig, kolla med afterburner OSD vilken belastning dina cpu cores har. Har själv börjat få mer och mer problem med att min cpu flaskar, sitter med en 3570k@4.5ghz vilket bör vara mycket vassare än din amd cpu, och 2st 290X. Nyare spel verkar kräva mer cpu kraft än tidigare

Jo det är ju just det där mecket jag börjar tröttna på! Men får man till det är det ju grymt, håller med.

Skrivet av DooL3Y:

Som många säger, pröva stänga av Crossfire, inte alla spel kan använda det och tar istället en prestanda smäll när det är igång
Vissa spel kan du dock få dubbla fps med crossfire

Mm har märkt precis detta. Vissa spel funkar det super, men sen kommer det spel som är dåligt optimerade för crossfire/sli och då blir det bara meck.

Går nu och funderar på om jag ska försöka sälja den här datorn jag köpte av polaren, och istället köpa ett Geforce 1080 när det kommer och sätta i gamla datorn med i5 2500K (den är klockad till 4.2ghz).

Jag har tidigare i livet inte haft problem med att behöva mecka för att få till det med CF/SLI (har i stort sett alltid kört det), men det är lite annat nu med 2 småungar man lär ta hand om, så den där timmen på kvällen när man kan ta sig lite tid att spela så känns det så surt om man måste mecka när det är något nytt spel som skall spelas.

Köpte iaf datorn för 7000. Får jag tillbaka det eller i alla fall 6000 så har jag ju ett nytt grafikkort där Plockar dock ur mina raid0-diskar isf för dom köpte jag efter. Nån av er som vill köpa en prisvärd dator!? haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@pysen92: Vadå släng CF åt helvete. CF och SLI är king. VIll man spela på max i 1440 eller 4k är CF och SLI ett krav.

Ja alltså CF/SLI är ju kanon när det funkar. För min del är det dock 1080 i 144fps som är prio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squ1d-:

Ja alltså CF/SLI är ju kanon när det funkar. För min del är det dock 1080 i 144fps som är prio

Fast det är ju enkelt o stänga av i de spel de krånglar och låta det vara på i andra som tur är. Men ett kort är ju självklart smidigast.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fast det är ju enkelt o stänga av i de spel de krånglar och låta det vara på i andra som tur är. Men ett kort är ju självklart smidigast.

Jo det är sant. Tycker dock jag får lite dålig prestanda när jag avaktiverar ett kort också. Men det kanske är CPUn som drar ner resten som vissa också påstår i tråden här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squ1d-:

Jo det är sant. Tycker dock jag får lite dålig prestanda när jag avaktiverar ett kort också. Men det kanske är CPUn som drar ner resten som vissa också påstår i tråden här.

Släng på något bättre kylare än stock och dra upp turbo till 5GHz och öka basclock till 4.7 eller dylikt samt aktivera HPC i BIOS. CPUn lär inte behöva så pass mycket mer ström för att nå högre clock, iaf under 5GHz.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squ1d-:

Jo det är sant. Tycker dock jag får lite dålig prestanda när jag avaktiverar ett kort också. Men det kanske är CPUn som drar ner resten som vissa också påstår i tråden här.

Ja i spel som körs på få trådar så är den klenare än en modern intel. Du kan ju klocka upp den en bit dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Släng på något bättre kylare än stock och dra upp turbo till 5GHz och öka basclock till 4.7 eller dylikt samt aktivera HPC i BIOS. CPUn lär inte behöva så pass mycket mer ström för att nå högre clock, iaf under 5GHz.

Kör med vattenkylning på den (AMDn), så temperaturen lär det vara lugnt med. Men jag har försökt klocka den men lyckades inte ändra nåt i bios, verkade låst på nåt vis. Men sen har jag inte sökt så mycket mer om det sen dess

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej! Tänkte gräva upp denna tråd en sväng igen.

Nu har Overwatch släppts och jag har hunnit testa lite, men det är samma lika som förut. Kör på Low settings 1080p, ligger på 80-120 fps. Det jag börjar fundera på är om min PSU inte räcker till. Kör XFX Pro 850W. Läser man testar så drar ju AMD FX 9370 bra mycket, samt R9 290 Crossfire drar även det väldigt mycket. Vad tror ni?

Har ännu inte testat att ta ur ett grafikkort, tänkte testa det här nån dag framöver om jag får tid.

Permalänk
Medlem

Nu har inte jag spelat overwatch men jobbar båda gpuerna när du lirar? Din dator är ju ändå rätt bra och en bra bit över medeldatorn. 2st 290 är ju snabbare än 1st 980ti.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd

Cpu:n är inte optimal för så höga framerates i den takt 290 kortet spottar ut dom så det är den som släpar prova att köra med bara ett kort och se om det blir bättre utan sitter eller annat

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Nu har inte jag spelat overwatch men jobbar båda gpuerna när du lirar? Din dator är ju ändå rätt bra och en bra bit över medeldatorn. 2st 290 är ju snabbare än 1st 980ti.

Ja båda jobbar. Håller koll med MSI AB, ser då att core clock går upp till max på båda korten. Igår la jag även in senaste drivrutinerna som skulle ge bättre stöd för crossfire i overwatch, men blev ingen skillnad ändå tyvärr.

Skrivet av Hytin:

Jag får 10990 poäng. Så lite under den där du länkade. Men då är min processor 4.4ghz och grafikkorten ser också ut att gå snäppet långsammare. Har nu även testat att köra med endast ett grafikkort i burken. Ingen direkt skillnad alls, varken upp eller ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squ1d-:

Ja båda jobbar. Håller koll med MSI AB, ser då att core clock går upp till max på båda korten. Igår la jag även in senaste drivrutinerna som skulle ge bättre stöd för crossfire i overwatch, men blev ingen skillnad ändå tyvärr.

Jag får 10990 poäng. Så lite under den där du länkade. Men då är min processor 4.4ghz och grafikkorten ser också ut att gå snäppet långsammare. Har nu även testat att köra med endast ett grafikkort i burken. Ingen direkt skillnad alls, varken upp eller ner.

Fick ungefär så mycket med 8320 @ 4.5 och 280x+7970 CF.
Du borde få högre än så definitivt med tanke på att mina kort vid test var endast på 1 GHz.
http://www.3dmark.com/fs/3353116

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Avstängd

vilka fack sitter korten i det övre har pci16.1 sem det tredje pci16.2 . så det nedre kortet inte sitter i pci4.1

kolla på bilden

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3894#o...

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Fick ungefär så mycket med 8320 @ 4.5 och 280x+7970 CF.
Du borde få högre än så definitivt med tanke på att mina kort vid test var endast på 1 GHz.
http://www.3dmark.com/fs/3353116

Mina kort ligger på 947 Core Clock och 1250 Memory Clock. Har inte ändrat något, är så som standard. Och CPUn @ 4.4 (turbo 4.7)
Ska man testa att clocka upp tro?

Skrivet av Hytin:

vilka fack sitter korten i det övre har pci16.1 sem det tredje pci16.2 . så det nedre kortet inte sitter i pci4.1

kolla på bilden

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3894#o...

Insåg nu att jag har skrivit fel i OP, det är UD5 jag har och inte UD3. Men hur som så sitter korten rätt. Dom satt faktiskt fel när jag fick hem datorn, då satt ena kortet på pcie4. Jag insåg detta när jag höll på och testade med bara 1 grafikkort när jag hade problem i något annat spel, och skulle sätta tillbaka det.

Tacksam för all hjälp och tips från er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squ1d-:

Mina kort ligger på 947 Core Clock och 1250 Memory Clock. Har inte ändrat något, är så som standard. Och CPUn @ 4.4 (turbo 4.7)
Ska man testa att clocka upp tro?
Insåg nu att jag har skrivit fel i OP, det är UD5 jag har och inte UD3. Men hur som så sitter korten rätt. Dom satt faktiskt fel när jag fick hem datorn, då satt ena kortet på pcie4. Jag insåg detta när jag höll på och testade med bara 1 grafikkort när jag hade problem i något annat spel, och skulle sätta tillbaka det.

Tacksam för all hjälp och tips från er

Vet iaf att du inte får någon fin FPS i Hots är Blizzards inkompetens du kan tacka antar jag. För att vara ett så simpelt spel kan det för sitt liv inte nå bra FPS ens med ett helt ok system som mitt. Vet att jag har testat ultra vs low och för det mesta når jag samma FPS. Lite värre dippar med ultra men för det mesta relativt lite skillnad. Vid teamfights märker man att dipparna är lägre främst, utöver det samma FPS.

Har i AB kollat CPU och GPU usage och för mig är det två kärnor spelet belastar 80-100% och de andra två ligger på 20% ca. GPU usage går upp och ner som en Jojo. Vet inte hur det ser ut med Nvidia men spontant är Hots bara dåligt optimerat och det kvittar hur man bär sig åt med tanke på CPU belastningen. Klarar ju tex BF4 på runt high med medel en bit 100FPS när CPUn inte flaskar och det är liiiite snyggare än Hots om vi så säger, tycker jag iaf.

Står jag helt ensam i basen och matchen inte startat KANSKE FPSen är uppe och sniffar runt 100FPS och resten av tiden runt 70. Vid teamfights ofta en bra bit under 60FPS, nedåt 40 typ. Grymt irriterande. Måste vara CPUn som belastas illa i det spelet är helt enkelt min slutsats. Kanske är AIn från alla lanes osv som kräver en del vad vet jag, tycker ju att 9 andra spelare inte borde vara så svårt att hålla koll på iaf när det går utmärkt med 63 andra i BF4. Drygt är det iaf vad nu felet i det spelet än är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Squ1d-: Har du testat med att kyla ner VRM som sitter runt cpu med fläkt, vet att Gigabyte moderkort har haft problem med att dom blir överhettade och på så sätt trottlar cpu.