Permalänk
Entusiast
Skrivet av ronz:

Jag har en ny favorithero varje dag. Just nu Winston, igår var det Zarya, och i förrgår Junkrat
Gillar att alla hero's är bra, men vid olika tillfällen. Det gör mycket att man kan byta emellan.

Jag håller med, antalet hjältar samt variationen är i stort sett vad som bär upp det här spelet känner jag.

Hade spelet faktiskt varit F2P så är jag ganska säker på att Blizzard bara hade skapat runt 10 karaktärer och kanske 1 eller 2 färre kartor.
I så fall hade jag blivit trött på det ganska fort så jag är glad över att det inte är F2P.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Får problem med anslutning 5-10 ggr per kväll och kastas ut i menyn och måste ansluta igen.
Är det någon som upplevt samma problem? Jag har en asus rt56-router och Bahnhof 100/10
Har konstant symbolen för dåligt anslutning i spelet...
Spelade quake innan routerbyte och såg att jag hade extremt mycket packetloss där...
Någon kommentar?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

i slutet av en match och man får rösta på vem som var bäst, ibland händer det ju att man får 5 röster eller fler och får "epic", men vad innebär detta i praktiken? bara ära eller mer xp eller nå annat?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av issue:

i slutet av en match och man får rösta på vem som var bäst, ibland händer det ju att man får 5 röster eller fler och får "epic", men vad innebär detta i praktiken? bara ära eller mer xp eller nå annat?

det är "bara" ära

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

det är "bara" ära

Skickades från m.sweclockers.com

Njae, man kan ju få achievments för score cards

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av griid:

Njae, man kan ju få achievments för score cards

åfan, hade jag helt missat. Ursäktar mig för det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Vart lite putt igår när matchmakingen var helt otroligt kass. Idag funka det mycket bättre, vet inte om dom ändrat något eller om jag bara hade otur igår då verkligen varenda match var brutalt ojämn.
idag flera matcher som var så jämna att vi bara vann med några sekunder till godo. Då är det kul !

När det är jätte ojämt kan man lika gärna gå afk och fixa kaffe till nästa march lixom. roligare att titta på kaffet droppa ner i kannan än spela

Permalänk
Medlem

83 eliminations / 65 objective kills / 20k dmg / 50 Final blows

hade precis the game of my life med reaper 83 eliminations / 65 objective kills / 20k dmg / 50 Final blows

patsy#2535

https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/4ldpht/reaper_83_...

Permalänk

Fan snabbt man tröttnar på det.

Känns lite som titansfall.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som fortfarande lirar overwatch?

Permalänk
Skrivet av anon185723:

Är det någon som fortfarande lirar overwatch?

Ingen som har tid att svara

Permalänk
Medlem
Skrivet av patsyh:

http://s33.postimg.org/lphl7vlu3/omg.jpg
hade precis the game of my life med reaper 83 eliminations / 65 objective kills / 20k dmg / 50 Final blows

patsy#2535

https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/4ldpht/reaper_83_...

Jäklar, Reaper är en sån karaktär som kan få sjuka killstreaks om man är "in the zone" och möter rätt motstånd.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk

Jag gjorde mitt livs bästa healing som Lucio. Han sköt ut en drake. Jag fick ta och rösta på mig själv.

Permalänk
Medlem

@EkorrenHJ: Jo sånt där är fan lite skadat, finns många gånger man healer som fan å räddar teamet.. Men nån jävel med ett däck eller drake få alltid play of the game..
Samt så nyss så lyckades någon som spelade mercy å hade ca 1700 healing få mer än fem votes.. Wtf

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

"NOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!"

Permalänk
Vägledare

@EkorrenHJ: Sånt är riktigt tråkigt. Folk verkar inte förstå att man som healer faktiskt gör någon nytta och räddar deras liv gång på gång.

Permalänk
Medlem

Hej. Jag spelar Overwatch!

Linus#2824

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Är det någon som fortfarande lirar overwatch?

Söker du spelare kan du bara slänga ut ditt battlenet tag i Group up Overwatch tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@EkorrenHJ: Jo sånt där är fan lite skadat, finns många gånger man healer som fan å räddar teamet.. Men nån jävel med ett däck eller drake få alltid play of the game..
Samt så nyss så lyckades någon som spelade mercy å hade ca 1700 healing få mer än fem votes.. Wtf

Stämmer inte, har sett många fall där mercy får potg för sina res.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: ah, det har jag med, men har du sett någon annan healer få det för sina heals?

hade fan ett game winning moment med Lúzio där jag på overtime drog min Q ability samt heal under overtime när alla höll på att dö men gubbarna toppades och vi lyckades vinna.. men potg gick till hanzor när han fick 2 pers med sin drake

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@griid: ah, det har jag med, men har du sett någon annan healer få det för sina heals?

hade fan ett game winning moment med Lúzio där jag på overtime drog min Q ability samt heal under overtime när alla höll på att dö men gubbarna toppades och vi lyckades vinna.. men potg gick till hanzor när han fick 2 pers med sin drake

Mjo jag har gjort några liknande grejer. Likaså när det är 0,5sec kvar på overtime och man springer in själv bara för att förlänga tiden så de andra hinner komma dit, och då gör så man vinner
Tyvärr verkar POTG inte räkna med sånt!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

@ronz: nej det känns som att dom behöver fila lite på POTG, känns väldigt otacksamt när man har sitt bästa game hittills och så får någon en POTG för att dom får 2 pers med drake/däck

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Köpte det nyss. Ree#2705 . Är vuxen och beter mig därefter.

Fick det rätt billigt på us.battle.net också. Tack för det tipset, vem det nu var.

Diggade TF2 rejält, och har över 2500 timmar i det, även om jag aldrig tog det på så stort allvar. Kommer nog köpa en ny mus och musmatta för det här spelet, då jag just nu bara kör på soffan. Eventuellt även ett headset, beroende på hur mycket jag gillar det.

Permalänk
Medlem

Nån annan som får problem med ping om man börjar lira runt 21:00 ?
Verkar som man bara kommer in på servar långt bort.. Börjar jag lira tidigare brukar det inte vara några problem. Pingar 18ms mot "internet" så är spelservrarna som är knas.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Nån annan som får problem med ping om man börjar lira runt 21:00 ?
Verkar som man bara kommer in på servar långt bort.. Börjar jag lira tidigare brukar det inte vara några problem. Pingar 18ms mot "internet" så är spelservrarna som är knas.

Jag pingar alltid mellan 18-21ms oavsett tid på dygnet. Bahnhof fiber.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Jag pingar alltid mellan 18-21ms oavsett tid på dygnet. Bahnhof fiber.

Skickades från m.sweclockers.com

Har telia ADSL. Aja. Surt men får väl sluta lira efter 21.

Permalänk
Medlem

Fick play of the game och legendary efter en match. Alla 12 spelare röstade på mig, lär aldrig hända igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Njae, man kan ju få achievments för score cards

Källa på det?

För när en av mina vänner fick legendary i ett game fick han ingenting

eller menar du att det måste ske flertal ggr?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

@twk: Fan va roligt fick du nå kul för att ha fått legendary?
Jag tror jag har 7 röster som max, lite att jobba på alltså

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Har telia ADSL. Aja. Surt men får väl sluta lira efter 21.

För mig låter det som att det finns 2 möjliga problem.
Antingen har Telia överbokat sitt nät eller så är det någon/något som använder mycket bandbredd runt det klockslaget.

Skickades från m.sweclockers.com