Blizzards Overwatch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvel:

Jag vill hem och lira nuuuuu! Kan inte arbetsdagen bara ta slut.

En allmän fråga, vilken hero har varit mest oväntat kul att lira? En sån som ni aldrig trodde skulle vara något för er dvs.

roadhog

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Håller med om denna. Soldier 76 var en annan hjälte som jag inte var det minsta intresserad av innan betan och sen provade "bara för att". Sen spelade jag honom fem timmar oavbrutet.

Permalänk
Inaktiv

Har efter lite mer efterforskningar hittat ett svar från Blizzard (har bara sett citat) angående input lag problemet. Tydligen så finns det ett problem med spelmotorn som gör att om grafikkortet får jobba för fullt så börjar spelet buffra frames.
En temporär lösning var att ställa ner inställningarna i spelet på lägsta, även användning av framerate cap ska hjälpa.

Har inte lyckats hitta några uppgifter på att de har löst problemet ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av protovaffe:

@mSebbe: Jag köpte det på Battle.net för $39.99 (~330 SEK) genom att gå till us.battle.net.

Skrivet av Sisyfos:

Jag köpte det för Euro på Battle.net och då drogs 380kr från kontot.
Om man kan få det billigare via US-sidan och ändå köpa det till Europa-regionen blir jag lite halvsur

fungerade utmärkt för mig med att köpa det via us.battle.net i valutan dollar och sedan spela på eu servar. så om någon funderar på att köpa det göra det via den amerikanska sidan för ca 330kr.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kunzite:

Har efter lite mer efterforskningar hittat ett svar från Blizzard (har bara sett citat) angående input lag problemet. Tydligen så finns det ett problem med spelmotorn som gör att om grafikkortet får jobba för fullt så börjar spelet buffra frames.
En temporär lösning var att ställa ner inställningarna i spelet på lägsta, även användning av framerate cap ska hjälpa.

Har inte lyckats hitta några uppgifter på att de har löst problemet ännu.

Hmmm, definiera "jobba för fullt".
Händer det alltså alltid när grafikkortet ligger på max belastning eller är det snarare när man når riktigt höga framerates?

För jag har cappat min FPS på 119 (kör alltid så pga mindre tearing med min 120Hz-skärm) och mitt grafikkort får ändå jobba i 100% hela tiden när jag kör med en Medium/High-blandning på mitt GTX 780.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Fick inget ifrån Webhallen idag, det var ju lite surt. Hoppas det dyker upp imorgon iallafall...

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Hmmm, definiera "jobba för fullt".
Händer det alltså alltid när grafikkortet ligger på max belastning eller är det snarare när man når riktigt höga framerates?

För jag har cappat min FPS på 119 (kör alltid så pga mindre tearing med min 120Hz-skärm) och mitt grafikkort får ändå jobba i 100% hela tiden när jag kör med en Medium/High-blandning på mitt GTX 780.

https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/475u4y/psa_if_you...

Permalänk

Äntligen är arbetsdagen slut! Ska bli kul att testa, har ingen aning om hur det fungerar så jag är väl sämst i världen

Permalänk
Medlem

Idag känns det mysigt att äga en del bilzzard-aktier. Spelsläpp, kommande film och wow-exp ger klirr i kassan. Synd att man inte köpte fler

Kanske måste ta och köpa spelet eftersom det verkar vara betydligt bättre än vad den tidiga betan gav sken av.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med ping ? Antar det är mitt felia adsl som strular igen.. Ibland får det fnatt och pingar högt och stänger av... Fiber på g.. alltid en tröst. Kul med 200ms... Provade pinga vanligt och fick lågt så verkar skumt.
18ms på pingtest via webben..

Permalänk
Medlem

Verkar var fler som har problem om man kollar Blizzards forum. Vissa kanske blir kopplade till servrar väldigt långt bort pg.a. att så många spelar just nu. Funka fint några timmar sen lixom.

Permalänk
Medlem

Något tips var jag köper overwatch billigast?

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Någon som spelat quake tidigare som testat overwatch..? Kan det jämföras på något sätt?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Något tips var jag köper overwatch billigast?

Amerikanska battlenet

Permalänk
Konsolgrävare

Kör Mercy som main! Fick idag Devil skin och Battle Angel Higlight Intro!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Fantastiskt roligt! Har legat lågt med spel de senare åren men detta köpte jag ikväll och det var riktigt roligt! Lite casual men beroendeframkallande. Mycket TF2 vibbar, som jag förövrigt spelade på den tiden innan det blev en jävla hattfest. Skall även handla å yngsta grabben imorgon då han älskade betan. En rolig överraskning då jag trodde jag tröttnat på spel och särskilt shooters.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Problem med ingame team speak. hackar och klipper samtal och ibland delar den upp spelare i teamspeak. Någon annan som upplevde samma sak?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

@Silcan: Borde det väl? Ju mindre tid det går mellan varje frame borde minska fördröjningen, eller?

Typ men beror på motorn och buffrade frames etc etc. Som tiigare talare, jämför din mus i vsync CSGO med 200fps Overwatch, CS har iaf lägre

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nima2001:

Någon som spelat quake tidigare som testat overwatch..? Kan det jämföras på något sätt?

Man använder skjutvapen i båda spelen och det är first person, där slutar likheten med Quake.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Någon som spelat quake tidigare som testat overwatch..? Kan det jämföras på något sätt?

Egentligen inte, eftersom det är så pass vitt skilda spel. Däremot så kan man ju känna igen känslan lite i rocket launchern på bland annat Pharah. Jag har lirat hela Quake-serien under många herrans år och jag skulle inte jämföra Overwatch med Quake. Overwatch är mer som en moderniserad variant av Team Fortress 2.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvel:

Egentligen inte, eftersom det är så pass vitt skilda spel. Däremot så kan man ju känna igen känslan lite i rocket launchern på bland annat Pharah. Jag har lirat hela Quake-serien under många herrans år och jag skulle inte jämföra Overwatch med Quake. Overwatch är mer som en moderniserad variant av Team Fortress 2.

Du kan inte köra rocket jumps och du kan inte Bunny-hoppa igenom banor. Det är stora skillnader utöver dessa 2. Det som däremot är likt är att: kan du sikta så är det till en stor fördel då många är ganska dåliga gällande träffsäkerhet.

Det ska däremot tilläggas att det är förb*nnat kul!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Du kan inte köra rocket jumps och du kan inte Bunny-hoppa igenom banor. Det är stora skillnader utöver dessa 2. Det som däremot är likt är att: kan du sikta så är det till en stor fördel då många är ganska dåliga gällande träffsäkerhet.

Det ska däremot tilläggas att det är förb*nnat kul!

Påstod heller aldrig att man kunde varken rljumpa eller bunnyhoppa. Som jag sa, spelet är inte likt Quake alls.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

har du testat denna? jag har alltid kört utan GeForce Experience men tänkte testa denna nu för att optimera Overwatch, men det finns ingen optimera knapp och det enda GeForce Experience säger är att jag ska testa starta om spelet samt gör lite egna inställningar, vilket jag gjort flera gånger om nu

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Amerikanska battlenet

Jaså, kan man göra så? Ska man välja US-servers när man loggar in, köpa, och sen växla tillbaka till EU?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Jaså, kan man göra så? Ska man välja US-servers när man loggar in, köpa, och sen växla tillbaka till EU?

Gå in på us.battle.net i din webbläsare och logga in och köp det. Inte krångligare än så.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

har du testat denna? jag har alltid kört utan GeForce Experience men tänkte testa denna nu för att optimera Overwatch, men det finns ingen optimera knapp och det enda GeForce Experience säger är att jag ska testa starta om spelet samt gör lite egna inställningar, vilket jag gjort flera gånger om nu

Kör Geforce Experience men jag använder det inte för att optimera spelen, det gör jag själv istället. Så har inte testat det men läste på forumet att det inte fungerar just nu att optimera Overwatch.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Bara jag som upplever ett lagg att spelet stannar upp och sedan kastas man ut och måste ladda load screen för att sedan komma in igen. Händer 3-4 gånger på en kväll. Mina kompisar har inte samma problem =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Vart tog alla medelmåttiga spelare från betan vägen? Antar dom inte köpte spelet

Som gammal gubbe / casual gamer är jag så sjukt förvånad över hur bra alla som spelar är, loggade in efter jobbet igår och folk låg ju kring level 10-15 och man blev helt löjligt överkörd..

Tycker matchmakingen funkar dåligt, extremt sällan det är jämna matcher

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BasseBaba:

Vart tog alla medelmåttiga spelare från betan vägen? Antar dom inte köpte spelet

Som gammal gubbe / casual gamer är jag så sjukt förvånad över hur bra alla som spelar är, loggade in efter jobbet igår och folk låg ju kring level 10-15 och man blev helt löjligt överkörd..

Tycker matchmakingen funkar dåligt, extremt sällan det är jämna matcher

Det är nog som du säger, bara oss i eliten som köpt det

Du kan ju inte klaga på matchmaking när i stort sett alla bra och dåliga spelare är i samma level första dagen...
Det är ju inte garanterat att riktigt bra spelare nötar spelet heller, de kan ju mycket väl ha annat och göra och levlar därför lika långsamt som dåliga spelare.

Men så småningom så ska ju rankat komma, då lär alla hamna i sina rätta "fack"!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Någon annan som fått mail från Blizzard inatt om lanseringen där de visar dessa priser? De stämmer inte med deras hemsida.

Standard €29,99
Origin €44,99