Viaplay/C-more livesport streama utan lag?

Permalänk

Viaplay/C-more livesport streama utan lag?

Går det ens streama livesport från viaplay och cmore play utan något som helst lag, med samma flow som TV?

Har provat med relativt kompetenta datorer/AppleTV/Chromecast men är inte nöjd med resultatet.

Är det bara det att jag har för lite att köra med, är kräsen, eller är tekniken inte riktigt där än?

(Film och annat streamas prickfritt)

Permalänk
Medlem

Har sagt upp viaplay så vet inte hur det är nu men när jag hade det så var det omöjligt att få sporten att flyta. FÖRUTOM ifall du skaffade viaplay boxen. Den körde i 60fps som tv-kanalerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Phunky Fred]:

Går det ens streama livesport från viaplay och cmore play utan något som helst lag, med samma flow som TV?

Har provat med relativt kompetenta datorer/AppleTV/Chromecast men är inte nöjd med resultatet.

Är det bara det att jag har för lite att köra med, är kräsen, eller är tekniken inte riktigt där än?

(Film och annat streamas prickfritt)

Då får du be cmore/viplay fixa bättre servrar och mer bandbredd innan kommer det inte hända.
Jag får samma problem med alla mina datorer

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

På min egna htpc (win10,core i3-2600) så funkar viaplay riktigt bra med internet Explorer. Använder jag chrome, eller firefox så hackar och fryser det som satan och är obrukbart.

Så testa olika webb-läsare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beror väl lite på vilken uppkopplingshastighet man har, men jag streamar golf i HD på båda kanalerna och har inga problem.
I värsta fall är där något hack eller kvalitets nedgång i början av streamen, men efter några minuter brukar det bli stabilt.

Permalänk

Jag har haft Viaplay och sett Cmore.
Båda flyter perfekt på en dator om du ändrar till 50Hz på datorskärmen i stället för 60Hz. Har du Nvidia så kan du välja att skapa en egen upplösning. Vet inte hur man gör på AMD.
Viaplay var helt obrukbart på PS4.
Har för mig att båda tjänsterna ska fungera bra med Chromecast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beautiful_Barca:

Jag har haft Viaplay och sett Cmore.
Båda flyter perfekt på en dator om du ändrar till 50Hz på datorskärmen i stället för 60Hz. Har du Nvidia så kan du välja att skapa en egen upplösning. Vet inte hur man gör på AMD.
Viaplay var helt obrukbart på PS4.
Har för mig att båda tjänsterna ska fungera bra med Chromecast.

Precis... måste ändra till 50hz för att få till flytet. TV sändningar är ju i 50hz, körs det i 60 så blir det ett störande judder...

Permalänk
Medlem

Inga problem alls med viaplay, cmore eller hbonordic. Varken på padda, laptop, tvdator eller min stationära..

edit: ja, förutom priset.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W