Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

HTPC För film och spel.

https://www.komplett.no/wishlists/49a3a44a-e6fe-4a3b-9582-66a...

De tänkta delarna ovan!
Har inte bestämt moderkort än. Därav 2 moderkort i listan.
CPU har jag redan då jag nyligen hittade en billig 6600K. SSD har jag också.

Vet inte om jag har någon större nytta av alla extra "features" som kommer med z170 chipset. Möjligen överklockningspotentialen någon gång i framtiden. Något annat kan jag inte komma på. Övertyga/rätta mig gärna.

Ska användas till att streama film/serier från min mediaserver/netflix/nrk o.s.v och till att streama spel över Steam.
Vi har 2 bra "gaming" PCs att streama från och både ljudet och bilden kommer gå genom HDMI till receivern.
Den må också vara tyst. Har kollat reviews på både chassit och CPU-kylaren och de verkar ha låg ljudnivå.

Mjukvara: Windows 10 pro, Kodi, Steam, Opera.

Permalänk
Medlem

@Zyy, eftersom du köpt en K-modell så skadar det inte att köpa moderkortet för överklockning. I ett så pass litet system kanske överklockning inte är att rekommendera men kan vara bra att ha vid eventuellt byte av chassi. Annars går det ju att spara in några hundra där.

Finns ett nätaggregat som är några kronor billigare på komplett: Fractal Design Integra M 450W
Både nätaggregaten har fått utmärkelse "utmärkt" av Sweclockers. Integran är helt modulär till skillnad från CX som är semi-modulär.

Recensioner (avser högre W men samma serier som nämnda i tråden):
Sweclockers recension på Corsair CX500M
Sweclockers recension på Fractal Design Integra M 550W

Felstavning.
Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]