Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

gaming dator

Hej!

Nu så tänkte jag mig att i sommar skaffa en gaming dator för att kunna spela nya spel som Dead rising 3, Overwatch, Gta v, xcom 2, witcher 3, osv och undrar om dessa komponenter kommer ge mig en dator som klarar av dom spelen och liknande på high settings och även om jag kan förvänta mig att inte behöva uppgradera efter 2 år

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9455726/

Permalänk
Medlem

Du borde verkligen läsa igenom reglerna för Swec-forumet om du inte vill bli bannad...
http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Bygget ser bra ut men har du användning av Windows 10 pro? De flesta behöver endast Den vanliga versionen av Windows 10.

Om du kan vänta ett tag till så kommer snart GTX 1070 från Nvidia som koster lite mer men har mer prestanda. Även R9 480 kommer ut snart som enligt AMD ska prestera ungefär lika bra som ett GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Du borde verkligen läsa igenom reglerna för Swec-forumet om du inte vill bli bannad...
http://www.sweclockers.com/forum/regler

Dom vägrar ju att ta bort dom gamla forumen jag vill bli av med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jitex:

Dom vägrar ju att ta bort dom gamla forumen jag vill bli av med

Varför inte bara använda de gamla trådarna istället för att skapa nya hela tiden?

EDIT: Moderatorer tar ju inte bort trådar på beställning bara för att du vill skapa nya trådar

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Varför inte bara använda de gamla trådarna istället för att skapa nya hela tiden?

Det blir så svårt att hålla koll på vad som sägs om vad om jag lägger in nya saker hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jitex:

Det blir så svårt att hålla koll på vad som sägs om vad om jag lägger in nya saker hela tiden

19 inlägg, är det så svårt att hålla koll på 19 inlägg?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

19 inlägg, är det så svårt att hålla koll på 19 inlägg?

Om jag har en tråd som handlar om pc komponenter sen så lägger jag in nya komponenter i den tråden hela tiden blir det jävligt jobbigt att hålla koll på vad folk säger om vilka komponenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jitex:

Om jag har en tråd som handlar om pc komponenter sen så lägger jag in nya komponenter i den tråden hela tiden blir det jävligt jobbigt att hålla koll på vad folk säger om vilka komponenter

Vanligtvis går det till på detta vis:
- X lägger upp en tråd, förklarar sina behov, ger en exempel-kundvagn

- A, B & C ger förslag på förändringar

- X lägger upp ett nytt inlägg med en uppdaterad kundvagn

- A, B & C ger förslag på förändringar
osv
osv
osv

Vill inte vara elak, men du måste respektera reglerna och inte missbruka moderatorerna genom att ta bort 24h gamla trådar och göra nya om och om igen.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Vanligtvis går det till på detta vis:
- X lägger upp en tråd, förklarar sina behov, ger en exempel-kundvagn

- A, B & C ger förslag på förändringar

- X lägger upp ett nytt inlägg med en uppdaterad kundvagn

- A, B & C ger förslag på förändringar
osv
osv
osv

Vill inte vara elak, men du måste respektera reglerna och inte missbruka moderatorerna genom att ta bort 24h gamla trådar och göra nya om och om igen.

Anledningen jag gör nya är för att dom gamla trådarna till slut blir inaktiva av folk som läser så då får jag ju ändå ingen hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jitex:

Anledningen jag gör nya är för att dom gamla trådarna till slut blir inaktiva av folk som läser så då får jag ju ändå ingen hjälp

Fast du väntar ju inte ens 24h innan du skapar en ny tråd. Du har skapat 3 trådar om samma ämne sedan onsdags.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jitex:

Om jag har en tråd som handlar om pc komponenter sen så lägger jag in nya komponenter i den tråden hela tiden blir det jävligt jobbigt att hålla koll på vad folk säger om vilka komponenter

Det är där citatfunktionen kommer in, det är ingen fara om det har länkats flera olika förslag på datorsystem i din tråd, SweClockers medlemmar är väldigt duktiga på hålla koll på detta.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Fast du väntar ju inte ens 24h innan du skapar en ny tråd. Du har skapat 3 trådar om samma ämne sedan onsdags.

Första gällde en stationär färdigbyggd som har varit inaktiv i 2dagar
Andra gällde en dator som jag väljer komponenterna själv till som jag fick betydligt mindre användbara svar samt har den varit inaktiv i 2 dagar
Tredje gällde en bärbar gaming dator som jag knappt fått nåt svar alls på
fjärde gällde en ny lista på komponenter eftersom den andra har blivit inaktiv och jag inte får nån hjälp där längre

Som jag ser det är det 2 som handlar om samma information om datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jitex:

Första gällde en stationär färdigbyggd som har varit inaktiv i 2dagar
Andra gällde en dator som jag väljer komponenterna själv till som jag fick betydligt mindre användbara svar samt har den varit inaktiv i 2 dagar
Tredje gällde en bärbar gaming dator som jag knappt fått nåt svar alls på
fjärde gällde en ny lista på komponenter eftersom den andra har blivit inaktiv och jag inte får nån hjälp där längre

Som jag ser det är det 2 som handlar om samma information om datorn

Din första var inaktiv för du skrev inget. Tre förslag gavs, men ingen respons från dig. För övrigt hade alla trådar ett gemensamt ämne: Du ska ha en ny dator.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Din första var inaktiv för du skrev inget. Tre förslag gavs, men ingen respons från dig. För övrigt hade alla trådar ett gemensamt ämne: Du ska ha en ny dator.

visst driver du jag var som mest aktiv och kollade med jämna mellanrum på den, kankse jag inte svarde eftersom dom började snacka om nåt helt annat än huvudämnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jitex:

visst driver du jag var som mest aktiv och kollade med jämna mellanrum på den, kankse jag inte svarde eftersom dom började snacka om nåt helt annat än huvudämnet

sen kan du se att på den här tråden har jag bara fått en kommentar på komponenterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jitex:

sen kan du se att på den här tråden har jag bara fått en kommentar på komponenterna

Sluta skapa fler trådar och lägg till en CPU-kylare.

Sen är det väl dåligt läge att köpa GTX 970 när RX 480 snart släpps.

Varför lägga pengar på Windows Pro?

Permalänk

@Jitex: din budget..?

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Sluta skapa fler trådar och lägg till en CPU-kylare.

Sen är det väl dåligt läge att köpa GTX 970 när RX 480 snart släpps.

Varför lägga pengar på Windows Pro?

Hade inte ens märkt det var pro..................

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9455885/

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavwester:

@Jitex: din budget..?

omkring 10 000 kr

Permalänk
Medlem

är det nåt annat än grafik kortet som är utbytt?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst då vi fortfarande inte tillåter flera trådar om samma ämne. Korspostning gör att andras trådar hamnar i skymundan vilket leder till stor irritation bland övriga medlemmar.

Skrivet av Jitex:

Dom vägrar ju att ta bort dom gamla forumen jag vill bli av med

Vi tar ej bort trådar på begäran då andra kan ha nytta av tråden/svaren. Dessutom skulle det vara orättvist överför resten av tråddeltagarna.

Den här gången har jag inte låst Är det här bra komponenter?-tråden, men observera att samtliga trådar kommer att låsas ifall det skapas nya trådar om detta datorköpet.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Du är välkommen att PM:a mig ifall du har frågor/synpunkter.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...