ASUS Anti-Surge detected an unstable power supply unit on the last power-up

Permalänk

ASUS Anti-Surge detected an unstable power supply unit on the last power-up

HJÄLP!! Min dator håller på att starta om sig och så kommer detta upp "ASUS Anti-Surge detected an unstable power supply unit on the last power-up" vad tror ni problemet är? Har kollat alla kablar. Den har startat om sig 4 ggr. Jag bytte från ett gigabyte z97 till ett asus 9 z97. Nån aning om vad problemet kan vara? Läste att man kan stänga av denna funktion men är det säkert?? Behöver hjälp snarast!! Har ett lepa 800watt nätagg.

SKRIK på HJÄLP i trådrubriken raderat [mod]
Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk

Har uppdaterat bios nu, så hoppas det kommer funka. Stod att det skulle göra systemet mer stabilt. Hoppass!!!

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@BiggieLiten:

Prova stänga av nätagget och dra ut sladden och låta datorn stå ett tag. Det har hänt att jag inte fått igång datorn pga Anti-surge, men efter jag lät den stå ett tag utan el så blev den jättenöjd sen.

Permalänk

@rarifag: Okej, uppdaterade bios nu och är påväg in i gta 5, spelade csgo när detta hände, 4ggr också! Men om det händer igen så stänger jag av nätagget under natten. Och om inte det funkar får jag köpa annat nätagg. Är begagnat nätagg rekommenderat? Eller ska man köpa nytt isf?

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Nätagg är bäst att köpa nytt, så vet du att det finns garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Har uppdaterat bios nu, så hoppas det kommer funka. Stod att det skulle göra systemet mer stabilt. Hoppass!!!

Du ä modigare än jag. Om datorn fått för sig att starta om när du flashade kunde du blivit stående med en dator som inte fungerade längre...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

@-=Mr_B=-: Jadu, måste ju chansa lite ibland. Kanske var jäkligt dumt men.. Tror faktiskt det fungar nu ( säkert jinxat nu..) för jag körde gta 5 1-2 timmar nu och det funkade utmärkt efter bios uppdateringen. Läste att det kunde vara någon bugg, stod även att systemet skulle bli stabilare om jag uppdaterade bios.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.