Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Speldator för 5000 kr

Tjenare

Tänkte fråga om lite datortips för en kompis. Vi kör mest LoL tillsammans men tänkte också köra lite Overwatch, dock så har vi det lilla problemet att hans dator inte riktigt klarar av det. Jag är inte någon expert precis så tänkte vända mig till er.

Vad får man för max 5000 kronor? Färdigbyggd eller delar. Kan ni skicka en lista åt mig så vore det toppen!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har han delar som han kan använda sig av redan? eller behöver han köpa helt nytt? Isåfall får man inte en gamingdator för 5 lakan.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Har han delar som han kan använda sig av redan? eller behöver han köpa helt nytt? Isåfall får man inte en gamingdator för 5 lakan.

Helt nytt. Den behöver inte vara värst bra, bara så det går att lira typ lol och overwatch. Jag har en dator för 7000 från 2011, kör LoL 100% utan problem och overwatch med lägre inställningar bra.

Vet att 5000 är ganska lite, men då han inte är någon "riktig gamer" vill han inte lägga så mycket.

Permalänk
Medlem

Köp en begagnad så får han mer för pengarna, det lönar sig nog inte att köpa nya komponenter för 5k.

Permalänk
Medlem

Kika Sweclockers marknad eller blocket, du kan hitta några riktiga pärlor för 5000:-

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

Bra sökord vid begagnat köp: 4690 eller 4790 kika sedan på om det är SSD och vilket grafikkort.

Permalänk
Medlem

Jag kan fixa en dator som lätt kunna klara av overwatch och lol då de båda spelen är inte alls krävande och väl optimerade. Köp en billig HDD någonstans, köp windows från Kinguin för 220kr och vänta med att köpa grafikkort förrens rX 480 är ute annars kommer du ångra dig, rejält. http://www.prisjakt.nu/list.php?l=3105731&view=l Den här datorn är väääl över RAM vis, CPU styrka och annat. Den funkar väl för ert ändamål.

Permalänk
Avstängd

@Johankish: Har din kompis en stationär dator just nu? om han har det, så kan ni använda Hårddisken i den förra datorn för hans nya dator, efter som den har säkert redan windows på sig och så kostar en HDD ca 500kr hel ny, så det är bra att ta den och sen lägga ner lite mer pengar på grafikkort eller något annat

Permalänk
Avstängd

Det här var vad jag fick ihop

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9460843/

Permalänk
Skrivet av ODetaljister:

@Johankish: Har din kompis en stationär dator just nu? om han har det, så kan ni använda Hårddisken i den förra datorn för hans nya dator, efter som den har säkert redan windows på sig och så kostar en HDD ca 500kr hel ny, så det är bra att ta den och sen lägga ner lite mer pengar på grafikkort eller något annat

Nej tyvärr har han en sketen laptop.

Tack för svaren allesammans, vi ska kika på detta imorgon