Permalänk
Medlem

Fonten i forumet

Finns det möjlighet att få tillbaka den gamla texten forumet eller kanske ändra den själv? Tyckte den var snyggare och lättare att läsa.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Fortfarande inga svar på denna (oerhört) viktiga fråga? Tror det var Tahoma innan som användes innan i forumet, men jag kan ha fel. Skulle också vilja ha tillbaka det gamla typsnittet då det nuvarande är väldigt kantigt och svårläst som det är nu, men jag har synfel också.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Legendarisk

@Ziegfried: Noterar önskemålet och vi får se vad som händer framöver, men idag finns det inga planer på att byta. En alternativ — om än mindre än ideal — lösning skulle kunna vara att justera det via ett webbläsartillägg likt Stylish.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

@Ziegfried: Noterar önskemålet och vi får se vad som händer framöver, men idag finns det inga planer på att byta. En alternativ — om än mindre än ideal — lösning skulle kunna vara att justera det via ett webbläsartillägg likt Stylish.

Jag kan förstå att det inte är prioriterat, men det är bra att det noteras i alla fall. Jag är bekant med tillägget Stylish, men det är som du säger, en mindre ideal lösning. Det blir lite jobbigt när man vill läsa på Sweclockers men inte sitter vid sin egna dator och inte får/kan installera vad man vill och det blir bökigt att pilla med egna stilmallar då, beroende på vart man befinner sig. Fördelen skulle därför vara stor med att kunna välja typsnitt direkt i ens inställningar på Sweclockers. Man är ju ändå här för att läsa, och ibland väldigt länge. Men sen nya typsnittet infördes har jag varit här mindre än tidigare för att det blir för ansträngande för ögonen.

Nåja, vill inte låta gnällig. Sweclockers är ändå en av de bästa webbplatserna, kritiken är till för att sidan ska bli perfekt.

Tack för det snabba svaret.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Varför byttes Tahoma ut mot Arial? Inför åtminstonne en funktion så man kan välja själv?

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av xiotix:

Varför byttes Tahoma ut mot Arial?

Eftersom att Tahoma upplevdes som mindre behaglig, och i tester har de flesta tillfrågade föredragit ändringen.

Skrivet av xiotix:

Inför åtminstonne en funktion så man kan välja själv?

Det finns tyvärr inte tid varken till att lägga till eller underhålla dylika funktioner framåt; vill man modifiera sitens utseende så är jag rädd att jag måste hänvisa till plugins.

Visa signatur

Abstractions all the way down.