Köpa Macbook Pro nu eller vänta?

Permalänk
Medlem

Köpa Macbook Pro nu eller vänta?

Har säkert som många andra suttit och väntat på nya MacBook PRO för 2016 men Apple släpper ju aldrig info om den och hoppet gavs upp igår när inget nytt kom
Vet att nästa Keynote/event är ju i september och kanske släpper de något då.
Men jag skulle egentlig behövt en laptop igår och behöver verkligen en innan hösten börjar, då jag ska börja plugga på högskola.
Så min fråga är, ska man vänta eller köpa nu, vad tycker ni?
Tror ni att de kan släppa den under sommaren eller blir det i mitten på hösten ?

Tack i förhand för alla som svarar.

Rubrik förtydligad enl § 3.1 // MOD
Permalänk
Medlem

Det kommer alltid att släppas nyare och bättre modeller så om du är i stort behov av en dator helst igår så är det väl bara att köra på, det är ju knappast dåliga datorer. Enligt Macrumors släpps förmodligen en ny modell inom kort så ett alternativ är annars att du köper en billig begagnad dator tillsvidare.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Finns bra statistik å annan info på macrumors: http://buyersguide.macrumors.com/#Retina_MacBook_Pro

Jag funderar själv på att köpa en Pro och kommer vänta tills den nya släpps. Förhoppningsvis släpper de den innan skolstarten som jag antar är viktig för dem (många som köper mac inför högskole studierna). Men i värsta fall släpps den först i september.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det kommer alltid att släppas nyare och bättre modeller så om du är i stort behov av en dator helst igår så är det väl bara att köra på, det är ju knappast dåliga datorer. Enligt Macrumors släpps förmodligen en ny modell inom kort så ett alternativ är annars att du köper en billig begagnad dator tillsvidare.

Skrivet av Sony?:

Finns bra statistik å annan info på macrumors: http://buyersguide.macrumors.com/#Retina_MacBook_Pro

Jag funderar själv på att köpa en Pro och kommer vänta tills den nya släpps. Förhoppningsvis släpper de den innan skolstarten som jag antar är viktig för dem (många som köper mac inför högskole studierna). Men i värsta fall släpps den först i september.

Tror ni att den kan komma under sommaren? Att de bara släpper den utan att gör något stort av det innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harjaaa:

Tror ni att den kan komma under sommaren? Att de bara släpper den utan att gör något stort av det innan?

Hur ska vi kunna veta det?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harjaaa:

Tror ni att den kan komma under sommaren? Att de bara släpper den utan att gör något stort av det innan?

Jag hoppas på det :9

Men är nog en stor risk att de först släpper dem i september. Hmm, kanske köper en XPS 13 istället.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.