Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Vad har ni köpt på Steam Summer Sale 2016?

Permalänk

Det blev ett spel till idag: Learn Japanese To Survive! Hiragana Battle

Skrivet av llxt:

Vad tror ni om Terraria? Är det likt minecraft fast 2d?

Terraria är trevligt, lite likt Minecraft fast på ett annat sätt ändå.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Vad tror ni om Terraria? Är det likt minecraft fast 2d?

Skulle hellre rekommendera Starbound istället, men visst inga fel på Terraria.

Edit:
Såg nu att Starbound inte var med i rean, ops.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Inaktiv

Blev ett par spel till:

35MM (ignorerade spelet först men efter en till titt så verkar det rätt spännande, om än lite för ryskt för min smak normalt sett)
Age of Empires III Complete Edition (retrosug, har bara spelat demot av AoE III så är dags)
Everybodys Gone to the Rapture (helt missat att spelet släppts till PC)
Fable Anniversary (älskar Fable-serien så är dags att komplettera med PC-utgåvan)
The Long Dark (gillar vad jag ser, sneglat på denna länge)
Prison Architect (kollade lite närmare efter ett flertal rekommendationer, blev ett köp)
Rake (riktigt billigt och jag gillar vad jag ser)

Sedan tidigare under rean:
DOOM (2016)
Ether One
The Following, DLC till Dying Light
Learn Japanese to Survive - Hiragana Battle
Season pass till Bioshock: Infinite
Stellaris

Tror jag är rätt nöjd nu, har något enstaka spel jag funderar på men för höga priser och har mer än tillräckligt att spela igenom redan.

Permalänk
Inaktiv

Har än så länge inte köpt något, men har tänkt att skaffa Scania Truck Driving Simulator och kanske även ATS, så vi får se...

Permalänk
Medlem

Ska köpa life is strange, this war of mine och dark souls 3

Permalänk
Medlem

Bara Borderlands.

Permalänk
Medlem

Dark souls 3. Man fastnar faktist efter en stund sisst jag körde ett sådant här spel var skyrim och fastnade i det med så tummen upp för detta

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Hmm,

Jag vet inte vad jag ska köpa funderar lite på att köpa Tropico 5 Complete även fast jag har grundspelet. Ryse verkar också bra och billigt om man vill ha något som har bra grafik och kanske inte så mycket gameplay av det jag har hört. Sen funderar jag också på Tales of Zestiria det ser ut att vara ett färgrikt spel.

Andra spel som verkar bra är Audiosurf 2 och Kingdom.

Visa signatur
Permalänk

CoD: Modern Warfare 2 för 9,99. Lite nostalgi för ett hyfsat pris.

Permalänk
Medlem

GTA V, varit sugen ända sedan det kom men några 600 spänn lägger jag inte ut på ett spel.. Kanske har funnits billigare förut också, men 35 euro känns väl rimligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Vad förväntar du dig? 200 nysläppta spel varje rea? Antar att du redan äger allt intressant så.

Antagligen så äger du det du redan vill ha så. Många som klagar på rean när dom sitter på 500 spel liksom.

Eller så är rean sämre numera. Rent % rabatt mässigt. Detta är också vad flera andra säger. Kanske bara du intalat dig själv att rean är bra?

De flesta priserna på halvnya titlar kan man hitta billigare på andra siter.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Köpte S.T.A.L.K.E.R collection för ~80 kr. Är än så länge 14 timmar in i Call of Pripyat, och herregud vilket bra spel! Lite tråkigt att jag började med det senaste spelet i serien, men men. Rekommenderas skarpt!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

De flesta priserna på halvnya titlar kan man hitta billigare på andra siter.

Om man vill stödja illegal aktivitet, inte stödja sin utvecklare, så visst kan man göra det.

Att gråta över att man inte får 75% rabatt är bara fånigt.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Street Fighter X Tekken

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför det inte är något av på Resident Evil 5? Var likadant när det var sale på franchisen tidigare. Verkar väldigt märkligt

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Avstängd

Ashes of the Singularity köpte jag precis. Har hunnit med 3st timmar än så länge

200 kronor var lockande.

Permalänk
Medlem

Golf with friends
Rocket League
Dead by Daylight
Dont Starve Together

Funderar på Ultimate Chicken Horse men det är endast intressant om kompisar också skaffar det.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Sommarrean är ju vad Kinguin och G2A är året om.

Butiks sidan blinkar och buggar för mig.

Kommer då aldrig vara dumsnål och köpa från Kinguin/G2A igen. Köpte Witcher 3 från Kinguin, för att ha något att göra innan Legion kommer ut, tog 6 timmar sen blev min nyckel borttagen från Steam. Efter ett långt samtal med deras support så kommer jag nu få pengarna tillbaka(som de verkligen inte ville, utan ville att jag skulle hämta ut det som "in-store credits" istället.).
Verkligen inte värt besväret för att köpa ett spel för hela 10kr mindre....

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Desperados: Wanted Dead or Alive

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Spelen jag köpt:
Enemy Front. Kort WW2 fps för under 30 kronor. Snyggt är det (animationerna är riktigt bra plus cryengine 3). Ska även vara relativt öppna banor.
Prison Architect. Ska tydligen vara väldigt bra om man gillar tycoon-spel och micro management.
Tropico 4. En kompis rekommenderade att jag skulle köpa fyran istället för femman. Så jag slog till på spelet med all DLC. Inte spelat Tropico sedan ettan kom ut.

Nu har jag att göra ett tag. Och allt detta för 167kr. Funderar även på att slå till på något av Anno-spelen, 1404 eller 2070 i.a.f (Runt 7 euro styck med all dlc). Sen finns det en del andra spel som lockar lite också. Age of Empires 2 (6 euro med expansionerna), Battleblock Theater (5 euro för tvåpack), Monkey Island 1 och 2 (4 euro för båda), XCOM (6 euro med Enemy Unknown) och NEO Scavenger (5 euro) bara för att nämna några andra billiga spel. Försöker hålla mig till spel under 10 euro styck.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Wolfenstein The New Order för 10€ - ska vara bra gameplay och riktigt bra spel...får se.
The Stanley Parable för 2.39€ - sett spelet många gånger innan men inte lockat tillräckligt för köp. För det priset så är det nog värt att testa iaf.
Life Is Strange episode 1 för 1.99€ - chansar här...vet inte om det är min typ av spel med för 2€ så...Är den riktigt bra så köper man episode 2-5 sedan för 8.5€ och får hela spelet...

Vill också ha GTA 5 men för 35€ nej tack...väntar tills det ligger under 20€.

Edit. Lade till två nya spel...

Permalänk
Medlem

Inget. Plånboken tillåter inte. Men om den hade sagt ja så hade det blivit nya Doom och Just Cause 3.

Permalänk
Medlem

Jag måste köpa något så jag kan sälja saker på steam marketpalce igen men inte hittat något.

Permalänk
Medlem

Sitter och klickar igenom en lista med spel som kommer upp som förslag, känns som att hälften av allt som kommer upp är exakt samma skit. EARLY ACCESS, SURVIVAL. Herregud vilket överdrivet utbud av spel som ser nästan likadana ut allihop. Hittat en del gobitar dock men satan vad mycket early access-skit det finns numer...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Sitter och klickar igenom en lista med spel som kommer upp som förslag, känns som att hälften av allt som kommer upp är exakt samma skit. EARLY ACCESS, SURVIVAL. Herregud vilket överdrivet utbud av spel som ser nästan likadana ut allihop. Hittat en del gobitar dock men satan vad mycket early access-skit det finns numer...

Den förslagslistan kan man välja bort Early Access i om man inte vill se det som förslag. Jag valde bort programvara för min del, man kan även välja andra taggar som man inte vill ska vara med.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Hover Junkers
Space Pirate Trainer
Punch Club

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Skulle hellre rekommendera Starbound istället, men visst inga fel på Terraria.

Edit:
Såg nu att Starbound inte var med i rean, ops.

Roligt hur olika det är. Jag skulle aldrig rekommendera Starbound över Terraria.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Torchlight II
Mark of the Ninja
Shadowrun: Hong Kong
Transistor

so far... kan bli Sniper Elite 3 oxå

Permalänk
Medlem

ARK: Survival Evolved blev det här. Early access och lite oslipat än så länge, men "har potential".

Två tips om någon testar det (höll på att fördärva spelet för min del inom någon timme):
1. Spawna inte uppe i norr. Elände City där uppe. Kör east eller south.
2. Kör INTE med default multipliers på XP och harvesting, testa 3x - 5x eller så. Allt blir en fruktansvärd grind som bara gör spelet sämre på alla sätt annars.

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa DOOM och Just Cause 3 Expansion Pass. Funderar på att köpa GTA V också men jag tror jag avvaktar.

Visa signatur

Dator: FD R4 | EVGA SuperNOVA G2 750 W | ASUS Z97-A | Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | 500 GB M.2 NVMe | 2000 GB SSD | 6 TB HDD | Server 1: HP Microserver G7 N54L | 120 GB SSD | 15 TB HDD | Server 2: HPE Microserver G8 | 120 GB SSD | 16 TB HDD | HTPC: Intel NUC 6th Gen i3 SYH | 240 GB SSD | DDR4 2133 MHz 8 GB