Jag kommer inte åt min router överhuvudtaget....

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte åt min router överhuvudtaget....

Hejsan.

Jag uppdaterade Frimewire på min Asus RT-N56U och nu fungerar ingenting....
Efter uppdateringen så sa routern åt mig att starta om den och sedan logga in igen, men efter omstart så kommer jag inte åt admin sidan längre. Har alltid gått in via http://192.168.1.1 men nu efter uppdatering så kom det först upp ett meddelande i chrome där det stod ungefär "sidan går inte att komma åt, använd den nya IP addresen eller porten" Vilken är den nya? Men nu får jag bara upp "webbplatsen kan inte nås"..

När jag söker efter min IP addres i kommandotolken via ipconfig så finns det ingen där, Jag får bara upp en IPv6 addres en IPv4 addres och en Subnet mask (kan jag logga in via någon av dom?) Varför är den vanliga 192.168.1.1 borta?

Jag har rensat all cache i chrome, Jag har provat att använda IE, Jag har fabriks återställt routern flera gånger men ingenting fungerar.

Vad ska jag göra? varför kommer jag inte åt routern?

Permalänk
Medlem

du får ingen default-gateway i ipconfig?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

du får ingen default-gateway i ipconfig?

Nej den raden är helt tom

Permalänk

Kör du med sladd eller wifi?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jri87:

Nej den raden är helt tom

Hej,

Har du provat en hard reset?

Hard reset method

1. When the unit is powered on, hold down the reset button for 30 seconds.
2. While still holding down the reset button, unplug the router from power and hold for an additional 30 seconds.
3. Still holding down the reset button, turn on power to the router again and hold for 30 more seconds.

After this process (a total of 90 seconds) is complete, your router should be restored to its factory default state.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollskogen:

Kör du med sladd eller wifi?

Med sladd

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Nreko:

Hej,

Har du provat en hard reset?

Hard reset method

1. When the unit is powered on, hold down the reset button for 30 seconds.
2. While still holding down the reset button, unplug the router from power and hold for an additional 30 seconds.
3. Still holding down the reset button, turn on power to the router again and hold for 30 more seconds.

After this process (a total of 90 seconds) is complete, your router should be restored to its factory default state.

Ja jag har provat den metoden också men det hjälpte inte...

Kan routern ha gått sönder? Alla lampor lyser på den precis som vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jri87:

Ja jag har provat den metoden också men det hjälpte inte...

Kan routern ha gått sönder? Alla lampor lyser på den precis som vanligt

Hej,

Hmm.. Kolla denna länk om du hittar något intressant som kan hjälpa dig.

Länk

Permalänk
Medlem

192.168.0.1 kanske? De har jag på min RT66U

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Koppla in sladden emellan dator och modem ta configure ip automatically, ta ipconfig I cmd, kolla ditt IP anslut till det fast 1 på slutet, klart

Permalänk
Medlem

Låter som att flashen blev något fel på. Asus har ett verktyg "recovery tool" om jag inte missminner mig. Rekommenderar att köra det. Hjälpte mig en gång när jag testade alternativa firmwares.

Permalänk
Medlem

Nollställ routern och koppla och koppla den direkt till datorn med kabel, öppna sedan cmd och skriv /ipconfig release och /ipconfig/renew och se om du får en gateway.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolle:

Koppla in sladden emellan dator och modem ta configure ip automatically, ta ipconfig I cmd, kolla ditt IP anslut till det fast 1 på slutet, klart

Vart klickar jag i configure ip automatically?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jri87:

Vart klickar jag i configure ip automatically?

Jag förmodar att det är aktivera dhcp du menar
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/change-tcp-ip-sett...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har fått igång den nu!

Jag provade med allt jag kunde tänka mig, men ingenting fungerade, så det sista jag gjorde igår kväll var att koppla ifrån routern helt och hållet och lät den bara ligga under natten och imorse så tänkte jag att jag skulle göra ett sista försök innan jag åkte iväg och köpte en ny router. jag kopplade in allt som vanligt, startade datorn och pang routern fungerar igen:S

Har ingenaning om vad det berodde på, men den behövde tydligen en natts sömn:P

Tack för all hjälp