Sido-panel med glass för Corsair Carbide 200R?

Permalänk
Medlem

Sido-panel med glass för Corsair Carbide 200R?

Hejsan Sweclockers!

Är fullt igång med mitt byggande av min första dator och det går frammåt! På grund av budgeten så blev jag tvungen att köpa ett relativt billigt case och valde "Corsair Carbide 200R" series, efter att läst ett par reviews om just denna.

Då jag inte har råd att köpa ett nytt case då jag redan spenderat många lax på min konfiguration, kan jag köpa en side panel från en annan modell och slänga på? http://www.corsair.com/en/carbide-series-300r-windowed-side-p...

Eller är det någon som vet vart man kan köpa side panels med glass för 200R? Sökt på Google, men får endast resultat av 300R och folk som moddar själv (Kan tyvärr inte göra det själv)

EDIT:

Sido-panelen jag har är 470 mm x 414 mm

MVH
CptFAP

Ber om ursäkt för sär skrivningar, stav fel osv - bott på Irland i ett par år nu och pratar/skriver knappt på svenska

Visa signatur

Gaming Rig: Chassi: Corsair 200R (Glas panel) | Mobo: Gigabyte Z97X Gaming 3 | CPU: Intel I5-4690K 4.4 GHz | GPU: Sapphire R9 290 Vapor-X OC 4 GB | RAM: 8GB Avexir Core Blue 1600MHz | PSU: Corsair CS650M | Kylare: Corsair Hydro H75 | HDD: WD 1TB Blue

Permalänk
Medlem

Mm, glass...

Citat:

Ber om ursäkt för sär skrivningar, stav fel osv - bott på Irland i ett par år nu och pratar/skriver knappt på svenska

fyi
glass = glas på svenska.
ice cream = glass på svenska.

Permalänk
Medlem

Tror det är bäst om du drar iväg ett mail till Corsair och frågar. Om nu ingen sitter på dessa två chassin och kan bekräfta det ena eller andra

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Mm, glass...

fyi
glass = glas på svenska.
ice cream = glass på svenska.

Som skrivit, ber om ursäkt för dålig skrivning, pratar/skriver knappt svenska längre, flickvän och alla vänner är Irländska och den enda gången jag pratar svenska, ca 1 gång i veckan i typ 3 min till morsan, thats about it

Okok, slänger iväg ett brev iallafall

Visa signatur

Gaming Rig: Chassi: Corsair 200R (Glas panel) | Mobo: Gigabyte Z97X Gaming 3 | CPU: Intel I5-4690K 4.4 GHz | GPU: Sapphire R9 290 Vapor-X OC 4 GB | RAM: 8GB Avexir Core Blue 1600MHz | PSU: Corsair CS650M | Kylare: Corsair Hydro H75 | HDD: WD 1TB Blue

Permalänk
Medlem

Löste sig, kontakta Corsair och fick ett av dem gratis!

Visa signatur

Gaming Rig: Chassi: Corsair 200R (Glas panel) | Mobo: Gigabyte Z97X Gaming 3 | CPU: Intel I5-4690K 4.4 GHz | GPU: Sapphire R9 290 Vapor-X OC 4 GB | RAM: 8GB Avexir Core Blue 1600MHz | PSU: Corsair CS650M | Kylare: Corsair Hydro H75 | HDD: WD 1TB Blue

Permalänk
Medlem

Vad för panel köpte du? Var det 300r:s panel? Väldigt tacksam för svar även om jag är väldigt sent ute XD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 6700k, Kylare: Be quiet! Pure rock, Mobo: Giabyte z170hd3p, RAM: 16GB ddr4 hyperx, PSU: Evga supernova g2 750W, GPU: r9 380 4gb Chassi: Corsair Carbide 200r, Lagring: 120GB samsung 850, WD blue 1tb, Kringutrustning: Steelseries kana v2, Func KB-460, Acer xf240h, BenQ gl2460hm, turtle beach px22