Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Visar olika CPU temperatur??

Hej!
Det är så att jag nyligen bytt ifrån stockkylare till en EVO 212 med 2st Corsair ML fläktar och det märkliga är att mitt program (AI suite 3) säger en temperatur medans specifikationerna när man spelar Overwatch säger en annan (Overwatch säger runt 70C vid spel och AI Suite påstår runt 50...)
Tar inte dessa 2 program sin information ifrån samma källa?
Är det något som är fel?
Innan jag satte in fläktarna så visade den på samma gradantal!

Mvh
Tommy

Permalänk
Medlem

Overwatch rapporterar endast GPU TEMP? Skulle tro att det är det du ser inuti spelet.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem

ai suite säger cpu temp, inte kärnornas temp vad jag vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Hej!
Det är så att jag nyligen bytt ifrån stockkylare till en EVO 212 med 2st Corsair ML fläktar och det märkliga är att mitt program (AI suite 3) säger en temperatur medans specifikationerna när man spelar Overwatch säger en annan (Overwatch säger runt 70C vid spel och AI Suite påstår runt 50...)
Tar inte dessa 2 program sin information ifrån samma källa?
Är det något som är fel?
Innan jag satte in fläktarna så visade den på samma gradantal!

Mvh
Tommy

Svar; Nej! AI suite läser "paketet" har jag för mig.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av nawidek:

Overwatch rapporterar endast GPU TEMP? Skulle tro att det är det du ser inuti spelet.

Wtf är rätt säker på att det bara är CPU temp? Eller är jag helt ute och cyklar? XD
Märkligt i så fall med då GPU i så fall skulle droppat 10ish grader utav kylarbyte o.o

Permalänk
Medlem

@Dark_Widget: Om det är den lilla texten uppe i vänster hörn som visar fps, temp och ping etc så är jag säker på att det är GPU Temp den visar. Stämmer när jag jämför med HWmonitor också.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Skrivet av nawidek:

@Dark_Widget: Om det är den lilla texten uppe i vänster hörn som visar fps, temp och ping etc så är jag säker på att det är GPU Temp den visar. Stämmer när jag jämför med HWmonitor också.

Hmm, alright då!
Men, då måste alltså min CPU och GPU tidigare legat på samma grad men när jag bytte kylare till CPU droppade även GPU 9-10C?
Och min CP gått ifrån 79ish till 55 under spel? ;s

Kan du rekommendera något program som övervakar båda? (Vet inte om HWmonitor gör det därför jag frågar)

Permalänk
Medlem

@Dark_Widget: HWmonitor håller koll på både CPU och GPU temps + att du kan se min/max värden.
Inte helt ovanligt att GPU temps går ner när man skaffar effektivare CPU kylare.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Skrivet av nawidek:

@Dark_Widget: HWmonitor håller koll på både CPU och GPU temps + att du kan se min/max värden.
Inte helt ovanligt att GPU temps går ner när man skaffar effektivare CPU kylare.

Ska hålla koll på värdena! Tackar!