Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Windows.old borta, datorn krascha

Permalänk

Windows.old borta, datorn krascha

Hej.
Så jag uppdaterade till windows 10 och hade problem att få tillbaka mina filer och en massa annat, men det löste sig. Dock så blev det 100% användning på disk (C:) i prestandatabben. så jag trodde disken var full. och eftersom windows.old tas bort efter en månad så trodde jag att det skulle gå att radera den så jag inte hade ett fullt minne, gjorde det och startade om datorn. men nu när den startas upp så får jag CRITICAL_PROCCESS_DIED. vet ej vad jag ska göra. finns det något sätt att ladda ner en annan windows.old och lägga tillbaka i datorn för jag har en till dator med mycket minne ledigt. Hade windows 7 innan. Hjälp vore extremt bra eftersom jag ofta använder datorn för skolarbete.
/mvh isac

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXellaScopesXx:

Hej.
Så jag uppdaterade till windows 10 och hade problem att få tillbaka mina filer och en massa annat, men det löste sig. Dock så blev det 100% användning på disk (C:) i prestandatabben. så jag trodde disken var full. och eftersom windows.old tas bort efter en månad så trodde jag att det skulle gå att radera den så jag inte hade ett fullt minne, gjorde det och startade om datorn. men nu när den startas upp så får jag CRITICAL_PROCCESS_DIED. vet ej vad jag ska göra. finns det något sätt att ladda ner en annan windows.old och lägga tillbaka i datorn för jag har en till dator med mycket minne ledigt. Hade windows 7 innan. Hjälp vore extremt bra eftersom jag ofta använder datorn för skolarbete.
/mvh isac

Har du någon annan dator? annars kanske du kunde lägga in en Live CD med Linux Mint eller nåt och kopiera filerna till någon USB pinne, men då måste du få in Linux ISO filen på en skiva eller USB

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

@AMD-FX: vilka filer? windos.old en annan windows mapp från min andra dator.
Och vad är linux mint? kan nästan ingenting om linux

Permalänk
Rekordmedlem

Nej du kan inte lägga in mappen från nån annan dator eftersom den innehöll backupen för den specifika datorn med alla dess inställningar och program.
Du behöver troligen installera om datorn på normalt sätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: hur ska jag installera den på ett normalt sätt, filerna för windows är ju borta så har inget att installera om på

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av xXellaScopesXx:

@mrqaffe: hur ska jag installera den på ett normalt sätt, filerna för windows är ju borta så har inget att installera om på

Man laddar ner det från MS och skapar ett usbminne för att installera med.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: ok får testa det. är det windows 7 jag laddar ner då?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av xXellaScopesXx:

@mrqaffe: ok får testa det. är det windows 7 jag laddar ner då?

Jag trodde du ville ha 10an, vet inte om det går att ladda ner win 7 utan den får du ta via det installationsmedium du fick det på från början.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Du har ju uppdaterat till Windows 10 så då är det Windows 10 du ska ladda ner. Något annat finns inte ens att ladda ner från Microsoft längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXellaScopesXx:

@AMD-FX: vilka filer? windos.old en annan windows mapp från min andra dator.
Och vad är linux mint? kan nästan ingenting om linux

Jag trodde du hade ditt skolarbete på datorn. Det var därför jag skrev att ta backup av dessa filer. Med Live CD så kommer du åt filerna genom en Live CD

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare