Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

När jag pratade med dem i tisdags förra veckan så sade de att de inte hade några kort då det var extrem bristvara. Måste ha varit en lögn då folk bevisligen ha fått kort som beställt helgen dagarna innan. Hur de tänkt lösa ordrar som är lagda och som de inte har kort till ska bli kul att se. Förstår bara inte varför man lägger upp något som man inte kan lagerföra. Jag blev väldigt förvånad av att se att kortet låg med i sommarrean (något som inte syntes någon annanstans) och valde därför att lägga en order. Brukar sällan handla från Elgiganten annars.

Ja det är det som är mest irriterande att personer jag vet la sin beställning efter mig fått sina kort så frågan är hur deras kösystem ser ut. Men jag hoppas att de löser det på något sätt eftersom de lär ha en hel del mer beställningar än vad de kan få fram kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Golany:

@induce: Vi kanske borde starta en tråd för oss som hamnat i samma sits med elgiganten, verkar minst sagt rörigt allting. Vore kanske bra så man vet vad dom säger till alla, verkar vara en salig blandning.

God idé!

Skrivet av Hanslar:

Ja det är det som är mest irriterande att personer jag vet la sin beställning efter mig fått sina kort så frågan är hur deras kösystem ser ut. Men jag hoppas att de löser det på något sätt eftersom de lär ha en hel del mer beställningar än vad de kan få fram kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Word! Det finns nog inget kösystem utan jag misstänker att de bara samlade en massa order i en klump och behandlade dessa utan inbördes ordning. Kul för vissa, mindre kul för andra. Det är ju inte liv och död det handlar om men de tjänar inte direkt några kunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Vilken tid beställde du? För jag har inte fått mitt kort av dom och dom ville först avbeställa mitt kort utan anledning, vilket jag såklart inte gick med på.

00:16 fick jag beställningsbekräftelsen iallafall. Tror säkerligen dem fick aningen mer beställningar än vad de trodde när dem la upp korten med 10% rabatt..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xelente:

00:16 fick jag beställningsbekräftelsen iallafall. Tror säkerligen dem fick aningen mer beställningar än vad de trodde när dem la upp korten med 10% rabatt..

Misstänker detta också

Jag räknade egentligen aldrig med att få ett kort med tanke på att jag trodde att fler fått nys om detta. Det som är tråkigt är när de inte behandlat alla order i turordning. Fick min orderbekräftelse kl 22 5 juli. Men på orderkvittot som jag fick efter att jag varit i kontakt med support över telefon den 12 juli så står det 7 juli. Alltså har det väl blivit något fel i systemet under sommarrean. Who knows. Bittert iaf.

Permalänk
Medlem

nope.. 7 dagar kvar så har jag väntat på mitt en månad evga 1080 ftw kortet är de jag beställde från inet

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Hittade ett gtx 1080 FE på tradera för 6490 inkl frakt. Trodde det var scam men testade eftersom jag var skyddad av klarna. Fick kortet 2 dagar senare o använt det i en månad och äe supernöjd. Hade varit tråkigt att bli scammad på 6000kr. Köpte det någon vecka efter release. Nu får min 680 gå pension.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel® Core i5 3570K, 3,4GHz --- GPU: GeForce GTX 680 2GB --- PSU: 650Watt --- RAM: 2 x Corsair 8GB --- SSD: 120GB --- HDD: 2TB + 1TB external --- Motherboard: MSI Z77A-G45 Z77 --- Chassi: Fractal Design Arc Midi Tower ---- Keyboard: Microsoft SideWinder X4 --- PC mouse: SteelSeries Kan --- Headset; Steelseries 5h v2

Permalänk
Elgiganten

Jag fattar mig kort för att inte hijacka tråden på något sätt, ni som har frågor / funderingar alternativt om något strula kring eran beställning, lägg gärna ett inlägg i tråden som @anon46732 startat: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1435537-msi-gaming-x-10... alternativt skicka ett meddelande till mig så ska jag se om jag kan hjälpa till
Sitter inte på alla svar och lösningar men kan säkert reda ut en del

/Magnus

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Har fått svar av @Elgiganten ovan, och ett ärligt sådant vilket jag uppskattar. Det hela verkar helt enkelt ha resulterat i lite slump. Silikonlotteri återigen helt enkelt

Citat:

När du beställde (5/7) så var det extremt många som la order samtidigt, detta gjorde att vårat system pausade alla de orders som var lagda, för att sedan gå in i en manuell kontroll på slumpvalt utvalda ordrar. Detta medförde att din orderbekräftelse och kvittonummer misstämmer då den blev lagd i vårat system istället den 7/7 och inte 5/7 som du själv la in den på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xelente:

00:16 fick jag beställningsbekräftelsen iallafall. Tror säkerligen dem fick aningen mer beställningar än vad de trodde när dem la upp korten med 10% rabatt..

Snacka om otur, jag beställde 10 minuter senare och har inte fått något, och Elgiganten ville ta bort min order när jag kontaktade dom, fast pengarna hade dragits för en vecka sen och att jag fått en orderbekräftelse.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Hämtade äntligen ut mitt MSI 1080 gaming från inet, beställde 1/7.

För övrigt beställde jag ett Palit gamerock från proshop när de var "i leverantörens lager 2-3 dagars leverans" i början av juli, det blev snabbt ändrat till 26/7 och idag när jag avbokade 2/8.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Fick ett mail för några minuter sedan från Dustin med reklam för de nya grafikkorten, och MSI Gaming X 1080 fanns i lager, beställde illa kvickt och fick precis bekräftelse på ordern. tror det var 3 sty när jag beställde och resten försvann direkt efter. måste haft riktig tur.

//

Har också fått mail nu att ordern är skickad, känns som att jag trängt mig före i en väldig märklig kö.

uppdatering
Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

nope.. 7 dagar kvar så har jag väntat på mitt en månad evga 1080 ftw kortet är de jag beställde från inet

Om 8 dygn har jag väntat i 2 månader och tror det blir ännu längre då det finns 0 info att gå på. Det närmsta man har att gå på är komplett som preliminärt ska få in ett tjugotal i slutet av veckan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramdac:

Hämtade äntligen ut mitt MSI 1080 gaming från inet, beställde 1/7.

För övrigt beställde jag ett Palit gamerock från proshop när de var "i leverantörens lager 2-3 dagars leverans" i början av juli, det blev snabbt ändrat till 26/7 och idag när jag avbokade 2/8.

Jag beställe mitt Palit Gamerock 24/6 när Proshop hade 5 på lager. De skickade samma dag och jag fick kortet 27/6 (efter helgen). Snabba ryck!

Efter det har jag inte sett att de fått in fler o de andra 4 de hade var borta på några minuter efter en post i en av GTX 1080 trådarna här på swec.

Visa signatur

R9 5900X| 32Gb 3200Mhz FlareX| RTX 3090 |2Tb KC3000

Permalänk
Medlem

Har väntat i lite över en månad på mitt Asus GTX 1080 Strix. Komplett sköt fram sin leverans från 27 Juli till 11 Augusti idag. Varav Dustin har haft sitt datum satt på 3e Augusti i lite över en månad.

Visa signatur

Idono that's me

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

nope.. 7 dagar kvar så har jag väntat på mitt en månad evga 1080 ftw kortet är de jag beställde från inet

Enligt egen utsago får Proshop in 40st EVGAs 1080 FTW nu den 22:a, dock sa dem att dem skulle få 50st den 17:e men det blev bara 10.

Jag håller tummarna då jag är nånstans runt 20:e plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amh:

Enligt egen utsago får Proshop in 40st EVGAs 1080 FTW nu den 22:a, dock sa dem att dem skulle få 50st den 17:e men det blev bara 10.

Jag håller tummarna då jag är nånstans runt 20:e plats.

afan.. hört deras kö system inte riktigt funkade dock :/ vi får se hur de går!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Tips!

Webhallen har nu 4st Palit GeForce GTX 1080 GameRock 8GB

...samt deras butik i Barkaby Handelsplats har 1st ASUS STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING

Permalänk
Inaktiv

Verkar som om Webhallen fått in några MSI-kort idag. Min order står fortfarande som mottagen dock så lär få vänta ett litet tag till

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från inet, vissa kommer bli lyckliga iaf (inte jag )

Hej

Vi vill bara meddela dig att ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC nu finns i lager igen.
Klicka här för att komma direkt till produkten.

Mvh
Inet.se

Permalänk

Följande produkt finns att hämta:

1 st EVGA GeForce GTX 1080 8GB FTW Gaming ACX 3.0 (08G-P4-6286-KR)

Spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av amh:

Tips!

Webhallen har nu 4st Palit GeForce GTX 1080 GameRock 8GB

...samt deras butik i Barkaby Handelsplats har 1st ASUS STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING

Någon här ifrån som köpte kortet i barkarby ? det har varit hemma hos mig först.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

nope.. 7 dagar kvar så har jag väntat på mitt en månad evga 1080 ftw kortet är de jag beställde från inet

Då kan du nog fortsätta räkna dagarna ett tag till.
Jag beställde mitt kort 29/5, senast jag pratade med Inet (vilket är någon vecka sedan ungefär) så låg jag på köplats 17 för kortet.

Det jag inte gillar är att det inte kommer något preliminärt datum över huvudtaget.
Som någon skrev ett par inlägg ovanför så är det enbart Kompletts preliminära datum man kan utgå efter och hoppas på att andra ÅF får kort samtidigt.

Jag var helt säker på att kortet skulle landa innan semestern i alla fall, men den börjar nästa vecka så det känns ganska tveksamt i skrivande stund :/

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av KOOL-AID JAMMER:

Följande produkt finns att hämta:

1 st EVGA GeForce GTX 1080 8GB FTW Gaming ACX 3.0 (08G-P4-6286-KR)

Spännande!

Varifrån beställdes detta? Blev oerhört taggad nu då detta verkar vara första vågen av FTWs att anlända i Sverige. Längtar efter mina småpojkar.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fejno:

Fick precis mail från inet, vissa kommer bli lyckliga iaf (inte jag )

Hej

Vi vill bara meddela dig att ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC nu finns i lager igen.
Klicka här för att komma direkt till produkten.

Mvh
Inet.se

Innebär detta att Inet klarar av att leverera till alla som stått i kö? Varför har isf CDON en sådan brist?

Börjar bli riktigt trött på det här.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Varifrån beställdes detta? Blev oerhört taggad nu då detta verkar vara första vågen av FTWs att anlända i Sverige. Längtar efter mina småpojkar.

Webhallen, beställdes 2016-06-27 om det är av intresse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KOOL-AID JAMMER:

Webhallen, beställdes 2016-06-27 om det är av intresse.

Låter trevligt, beställde mina från Inet 2016-06-27 under kvällen. Plats 11 i tur ordningen så man kanske har lite lycka i livet nästa vecka 😎

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så skeppas mitt gtx 1080 ftw den 23 om komplett inte sjukter på datumet igen

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

@Mickur: Det skulle jag inte tro. Kanske ett fåtal men den som lever får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fejno:

@Exilo: Det skulle jag inte tro. Kanske ett fåtal men den som lever får se.

Nej, jag tycker också det skulle vara konstigt. Men jag tolkar "finns på lagret igen" som att det fanns exemplar att köpa vilket i sin tur antyder att alla i kön fått sina kort.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem

Webhallen har tydligen 16 st icke OC Asus kort

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/246832-asus_s...

La en beställning där, dyker det upp och lagerstatusen stämmer så avbokas det från komplett.