Palit GTX 1080 är löjligt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Du kan ju inte döma ut ett märke bara för att du personligen fick ett trasigt kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, jag har haft flera problem med Asus kort som överhettade och och ett MSI som brann. Skulle inte döma ut endera märke som "skit" för det.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Skrivet av davyp3:

Du kan ju inte döma ut ett märke bara för att du personligen fick ett trasigt kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av J-Ballz:

Håller med, jag har haft flera problem med Asus kort som överhettade och och ett MSI som brann. Skulle inte döma ut endera märke som "skit" för det.

Sakta i backarna nu, jag har väl aldrig påstått att jag dömt ut ett helt märke? Vad jag skrev var att just mitt KFA2-kort var ren skit. Och det ger ju förstås inte något gott intryck, det var därför jag undrade om det var olika kvalitetsnivåer på de olika systermärkena, eftersom jag läste så mycket positivt om Palit i den här tråden. Men det var alltså en fråga, jag förstår inte hur ni får det till ett påstående, att jag skulle döma ut ett helt märke.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

570 kort var ett bra tag sen.. Palits 1080 kort är grymma..

Permalänk
Medlem

Gamerock premium @ 1797(+50) / 11008(+500)

3DMark Firestrike:
Graphics Score: 24 415

3DMark Firestrike Extreme:
Graphics Score: 11 611

3DMark Firestrike Ultra:
Graphics Score: 5 682

3DMark Time Spy:
Graphics Score: 7 794

Unigine Valley Extreme HD:
Score: 4 980

Kortet kommer upp i 70-72 grader och är knappt hörbart under tiden. Jag är riktigt nöjd

Permalänk
Medlem

Kul o höra att det finns fler nöjda Palit ägare

Sitter själv med deras Gamerock som i mitt tycke är fult som stryk men vad gör det när det sitter i en svart låda i garderoben på andra sidan väggen

Mitt kort boostar till 1945Mhz och ibland till 1987Mhz med en temperatur på 68-70 grader.

Jetstream som du har är mycket snyggare. Hade det funnits i lager hade jag köpt det

Visa signatur

R9 5900X| 32Gb 3200Mhz FlareX| RTX 3090 |2Tb KC3000

Permalänk
Skrivet av zonderb:

Kul o höra att det finns fler nöjda Palit ägare

Sitter själv med deras Gamerock som i mitt tycke är fult som stryk men vad gör det när det sitter i en svart låda i garderoben på andra sidan väggen

Mitt kort boostar till 1945Mhz och ibland till 1987Mhz med en temperatur på 68-70 grader.

Jetstream som du har är mycket snyggare. Hade det funnits i lager hade jag köpt det

Riktigt sugen på att testa ett palit!

Gick i banorna att köpa ett MSI Gaming X innan..

Permalänk
Avstängd

@Ballwaterboy:

Temp 68-73 grader beroende på oc .. Ljudnivån.. Hmm jag hör inte mitt alls

Permalänk
Skrivet av captur605:

@Auunsal:

Temp 68-73 grader beroende på oc .. Ljudnivån.. Hmm jag hör inte mitt alls

Guld!

Slår nog till på ett nu direkt..

Permalänk
Medlem

Palit 1060?

Tänkte att köpa det här: https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1060-DUAL....
Och vad är skillnaden på den, och den här? https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1060-SJS-....

Har denna fabriksöverklockning? Och är det värt 700kr extra? Vet ni hur stor roll den extra klocken spelar? Vill bara inte betala en massa pengar för onödig rgb belysning jag aldrig kommer att se!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeig:

Kul liten minirecension, Palit gör bra kort och dom är väldigt stora i Asien, större än både ASUS och MSI, dom köpte Gainward 2005.

Gainward, Palit, och PNY samt KF2A/Galaxy (HOF) ägs alla av Palit, bara olika varumärken för olika regioner. Dom har egen tillverkning i Kina och kontor i Taiwan, deras kort är väldigt prisvärda.

Jag tycker dom har en elegantare look än ASUS Strix och MSI med sina drakar, Palit och EVGA är smått lika i designvalen och jag gillar att Palit kör guld/vitt, läckert.

Som helhet är det ett bra val, EVGAs stora fördel är deras RMA.

MVH

Palit är ganska populära i USA också däremot har de en väldigt liten, om ens någon, närvaro på den Nordiska marknaden. Lite som Powercolor är för AMD. Bra kylare men det smått värdelösa sortimentet som finns i Sverige gör att de inte finns att få tag i alltid. Mitt HD6950 från Powercolor rullar på finfint ännu.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drjones2:

Palit 1060?

Tänkte att köpa det här: https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1060-DUAL....
Och vad är skillnaden på den, och den här? https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1060-SJS-....

Har denna fabriksöverklockning? Och är det värt 700kr extra? Vet ni hur stor roll den extra klocken spelar? Vill bara inte betala en massa pengar för onödig rgb belysning jag aldrig kommer att se!

de 700kr är för kylaren som liknar den på 1070/1080... du får nog ett tystare kort.. sen om de e värt det avgör du ska man köpa budgetkort skulle jag nog gå all in på de billigaste ... annars kan man likväl ta ett 1070 eller 1080 som jag gjorde

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

de 700kr är för kylaren som liknar den på 1070/1080... du får nog ett tystare kort.. sen om de e värt det avgör du ska man köpa budgetkort skulle jag nog gå all in på de billigaste ... annars kan man likväl ta ett 1070 eller 1080 som jag gjorde

Hade precis tänkt att fråga om just skillnaden mellan dessa Verkar som att det lutar åt ett Palit åtminstone. Sen är frågan om jag ska slå på stort och gå på ett 1070 Super jetstream lika gärna.. 1060 SJS kostat ju 3300kr, att då lägga till 1300kr och få ett 1070 SJS verkar väl rimligt?

Skulle vilja höra era åsikter kring detta.
Sitter för övrigt på en 4670K (om jag minns rätt) 750W agg
Och har en 7950 som gpu. Är 1060 en bra uppgradering mot ett 7950 ens?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Hade precis tänkt att fråga om just skillnaden mellan dessa Verkar som att det lutar åt ett Palit åtminstone. Sen är frågan om jag ska slå på stort och gå på ett 1070 Super jetstream lika gärna.. 1060 SJS kostat ju 3300kr, att då lägga till 1300kr och få ett 1070 SJS verkar väl rimligt?

Skulle vilja höra era åsikter kring detta.
Sitter för övrigt på en 4670K (om jag minns rätt) 750W agg
Och har en 7950 som gpu. Är 1060 en bra uppgradering mot ett 7950 ens?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag funderar på exakt detta. Är dom där 1300kr värt? Jag ska spela på 1080p 60fps, men jag vill vara framtidssäker.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst denna tråd beställde jag ett "Palit GeForce GTX 1070 8GB JetStream". Ville köpa Sapphire Nitro RX 480 från början men orkar inte vänta 3-4 veckor till, var på väg att köpa 1060 sen men tänke att jag lika väl kan lägga till 1500kr och köpa 1070. Hoppas jag blir nöjd

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Kan tycka att ni som köpt Palit kortet bör lämna ett litet omdöme på Prisjakt så det får lite mer uppmärksamhet. Just nu är det ingen som lämnat omdöme.

Tror många ser Palit som lite B och bara handlar Asus, MSI och Gigabyte nuförtiden.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Kan tycka att ni som köpt Palit kortet bör lämna ett litet omdöme på Prisjakt så det får lite mer uppmärksamhet. Just nu är det ingen som lämnat omdöme.

Tror många ser Palit som lite B och bara handlar Asus, MSI och Gigabyte nuförtiden.

Japp, fick själv upp ögonen för märket sedan TS skrivit om produkten. Var annars helt inne på Msi. Kliar ordentligt i köpfingrarna!..

Sitter dock på en freesync skärm så borde egentligen skaffa ett 480, men är så jävla besviken och förbannad över hur AMD fullkomligt fuckat upp sin release. De borde ha gjort som med 1060. Släppt 3:dje part dag 1.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Kan tycka att ni som köpt Palit kortet bör lämna ett litet omdöme på Prisjakt så det får lite mer uppmärksamhet. Just nu är det ingen som lämnat omdöme.

Tror många ser Palit som lite B och bara handlar Asus, MSI och Gigabyte nuförtiden.

Gjort för Palit GTX 1080 Gamerock Premium

Länkar till reviews på kortet:
https://www.techpowerup.com/reviews/Palit/GeForce_GTX_1080_Ga...
http://hexus.net/tech/reviews/graphics/94100-palit-geforce-gt...
http://www.guru3d.com/articles-pages/palit-geforce-gtx-1080-g...
http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/zardon/palit-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Kan tycka att ni som köpt Palit kortet bör lämna ett litet omdöme på Prisjakt så det får lite mer uppmärksamhet. Just nu är det ingen som lämnat omdöme.

Tror många ser Palit som lite B och bara handlar Asus, MSI och Gigabyte nuförtiden.

Nu finns första omdömet om Palit GTX 1080 Super Jetstream på Prisjakt!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Hur mycket bättre är ett GTX 1070 Super JetStream vs JetStream? Proshop hade ett Super i lager till ett bra pris men jag köpte ett vanligt JetStream hos Webhallen istället för vill inte handla hos Proshop och dom var dom enda som hade Super JetStream i lager.

Om man blir tvungen att göra RMA så måste man göra det via butiken som sedan skickar kortet till sin leverantör som sedan skickar det till Palit och då är det bra om man handlar hos en butik med bra support. Har bara bra erfarenhet av Webhallen men Proshop verkar lite sådära.

JetStream:
Base Clock 1506 MHz
Boost Clock 1683 MHz

Super JetStream:
Base Clock 1632 MHz
Boost Clock 1835 MHz

Vad blir prestanda ökningen i procent eller FPS? Var det väldigt dumt av mig att inte köpa Super JetStream?

GTX 1070
Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Hur mycket bättre är ett Super JetStream vs JetStream? Proshop hade ett Super i lager till ett bra pris men jag köpte ett vanligt JetStream hos Webhallen istället för vill inte handla hos Proshop och dom var dom enda som hade Super JetStream i lager.

Om man blir tvungen att göra RMA så måste man göra det via butiken som sedan skickar kortet till sin leverantör som sedan skickar det till Palit och då är det bra om man handlar hos en butik med bra support. Har bara bra erfarenhet av Webhallen men Proshop verkar lite sådära.

JetStream:
Base Clock 1506 MHz
Boost Clock 1683 MHz

Super JetStream:
Base Clock 1632 MHz
Boost Clock 1835 MHz

Vad blir prestanda ökningen i procent eller FPS? Var det väldigt dumt av mig att inte köpa Super JetStream?

Jag överklockade mitt till 1817 utan problem + 11168 på minnet, så om du är villig så är bara att överklocka

*Dvs med power limit höjt till 120%.

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Har installerat mitt 1070 nyss och testat spela CS, kortet hörs knappt, när jag stänger ner spelet så låter fläktarna lite grann, den sätter på och stänger av fläktarna var annan sekund typ och efter några minuter stängs dom av helt. Så jag är nöjd än så länge.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Jag ber om ursäkt om detta redan besvarats i tråden (orkade inte riktigt gå igenom alla svar), men anses det vara värt att lägga ut någon hundralapp extra för att få ett factory-klockat kort? För det är väl det som är skillnaden mellan JetStream och Super JetStream? Jag kan absolut nada om överklockning, men kan man inte köpa ett vanligt JetStream och sedan själv klocka upp det till ett Super JetStream?

Permalänk
Medlem

@Rafner: Det är nog upp till var och en som person tror jag, om man tycker att det är värt pengarna.

Fördelarna med att man betalar lite extra för ett fabriksklockat kort är väl att man inte behöver klocka själv och får behålla garantin på kortet. Det är mer bekvämt och säkrare helt enkelt.

Köper du ett vanligt JetStream och klockar det på egen hand, så tror jag inte garantin på kortet gäller om något går åt pipan? Men visst, du spar ett par hundralappar genom att klocka själv.

Så det är väl en avvägning man får göra själv helt enkelt

Mvh

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Har läst på ett annat forum att man kan flasha ett 1070/1080 med BIOS från en annan tillverkare eller en annan modell av samma tillverkare.

Så jag kan alltså flasha med Super Jetstream BIOS och då har mitt kort samma hastighet som Super, eller är det nån skillnad i hårvara mellan dom 2?

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Har läst på ett annat forum att man kan flasha ett 1070/1080 med BIOS från en annan tillverkare eller en annan modell av samma tillverkare.

Så jag kan alltså flasha med Super Jetstream BIOS och då har mitt kort samma hastighet som Super, eller är det nån skillnad i hårvara mellan dom 2?

Det är samma kort bara med olika bios så det ska inte vara några problem med att använda ett Super Jet Stream bios till ditt kort. Den har ju dubbla bios så skulle det gå åt pipan upp sig så finns ju bios switchen som räddning.

Permalänk
Medlem

Köpte geforce 1070 jetstream för typ 3-4 veckor sedan, verka ha något liknande problem som användaren =)(= fast mycket värre.
Fläkten på grafikkorten verka sättas på och stängas av fläkten och gör irriterande ljud (fläkten öka i hastighet kraftigt). Detta händer ungefär vart tredje sekund. Händer alltid vid spel och ibland när jag spelar videos på webbläsaren. Detta började nyligen så min ångerrätt har gått ut.

Vet någon hur man kan lösa detta problem eller och jag fortfarande kan lämna tillbaka?

Visa signatur

2800+ | 1024 ram minne standard | 9800pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benson:

Köpte geforce 1070 jetstream för typ 3-4 veckor sedan, verka ha något liknande problem som användaren =)(= fast mycket värre.
Fläkten på grafikkorten verka sättas på och stängas av fläkten och gör irriterande ljud (fläkten öka i hastighet kraftigt). Detta händer ungefär vart tredje sekund. Händer alltid vid spel och ibland när jag spelar videos på webbläsaren. Detta började nyligen så min ångerrätt har gått ut.

Vet någon hur man kan lösa detta problem eller och jag fortfarande kan lämna tillbaka?

Jag skulle prova att börja med en drivesweeper för att sedan ladda ner aktuella drivrutiner på nytt. Annars skulle jag tro att det är en RMA som gäller tyvärr :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intressant tråd, tycker det är lite märkligt att Palit kan ligga så mkt under mer kända märken vad gäller gfx-kort. På prisjakt kollade jag lite och ser att det finns flera olika alternativ med palit vad ska man egentligen välja? Finns ju både jetstream, superjetstream, gamerock och stormx. Är 1080-korten jag är mest intresserad av.

Edit: Var detta jag sökte på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=palit%20geforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benson:

Köpte geforce 1070 jetstream för typ 3-4 veckor sedan, verka ha något liknande problem som användaren =)(= fast mycket värre.
Fläkten på grafikkorten verka sättas på och stängas av fläkten och gör irriterande ljud (fläkten öka i hastighet kraftigt). Detta händer ungefär vart tredje sekund. Händer alltid vid spel och ibland när jag spelar videos på webbläsaren. Detta började nyligen så min ångerrätt har gått ut.

Vet någon hur man kan lösa detta problem eller och jag fortfarande kan lämna tillbaka?

Det var ju inte bra. Jag har hör det bara i 1-2 minuter efter att jag stänger ner spelet.
Du kan ändra fläkt inställningar i Palit thunder master och se om det blir bättre.

Har fått tag på ett Palit 1070 Super JetStream BIOS, om någon vill flasha sitt vanliga Palit:

https://www.sendspace.com/file/vchhwz

Det är både bios 1 och 2.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Får mitt 1080 Jet Stream under veckan från Proshop.. Har lyrat med att Vattenkyld Palit 980ti under ett år..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/