hjälp! Inget ljud från min nya DAC / hörlursförstärkare (ami musik DS5)

Permalänk

hjälp! Inget ljud från min nya DAC / hörlursförstärkare (ami musik DS5)

Så jag har lite problem med min nya ami musik DS5 . Jag har precis köpt den här enheten tillsammans med ett par JBL 308S och massdrop AKG k7xx hörlurar .

Mitt problem är som sagt att jag helt enkelt inte får ut något ljud ur enheten till varken hörlurar eller högtalare.

AMI:n dyker upp i mina enheter och windows visar också att ljudet skickas till själva enheten.

( Samplerate L.E.Dn på amin förändras när jag ändra samplingsfrekvensen i Windows om det är till någon hjälp ? )

Jag har
-försökt ominstalera drivrutinerna.
-byta USB-port ( alla portar på min bärbara datorn är 3.0 , men ami annonseras som 2.0. Jag har hört att vissa andra enheter har problem med detta , kan detta vara problemet ? )

Eller är detta sannolikt ett problem med själva enheten ?

Jag svarar gärna på frågor ifall man behöver mer info för att bedöma vad problemet kan vara.

tack i förhand
/David

Permalänk
Medlem

Ett problem som jag känner till när det gäller usb-dac:ar är att de kan få alla möjliga problem om strömförsörjningen från usb-porten är för vek. Så är det även med min (en ODAC) - jag måste köra den som ensam enhet på en usb-hubb för att den ska få tillräckligt med ström (annars kan den börja spotta och fräsa och växla samplerate). Hade usb-strömrelaterade problem även med den dac jag hade tidigare (en HRT).

Nu behöver det förstås inte alls bero på det, men om du har tillgång till en fristående usb-hubb med egen strömförsörjning så skulle du ju kunna testa.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Jo, visst skulle jag kunna testa en usb-hubb. Men så långt som jag har läst/förstått så är amin inte usb driven utan har sin egen kontakt. Eller används el från usbn också? (riktig nybörjare inom musik prylar )

Jag har mailat ami utan svar men det har bara gått knappt ett dygn så jag hoppas fortfarande på respons från dom.

Men tack för sådant snabbt svar!

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men har du ställt in den så att den spelar upp ljud från USB och t.ex. inte coax eller optisk?

Permalänk

Yes, det har jag koll på så det är tyvärr inte problemet

Skickades från m.sweclockers.com