"Programmet blockerat av en grupprincip"

Permalänk
Medlem

"Programmet blockerat av en grupprincip"

Försökte få igång en gammal nes-emulator på min bärbara jobbdator då jag kom över nes-kontroller med usb. Upptäckte till min besvikelse att IT blockerat .exe filer och fick meddelandet ovan. Någon som vet om det finns någon annan lösning än att hitta på någon anledning att få IT att ge mig behörighet? Finns det emulatorer som inte är .exe filer?

Permalänk
Medlem

Det kan vara smart att lyssna på IT avdelningen på jobbet, om man nu inte vill bli av med jobbet. Ofta har de faktiskt en genomtänkt anledning för arbetet med windows group policies. Hör med dem så förklarar de nog gärna.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Det kan vara smart att lyssna på IT avdelningen på jobbet, om man nu inte vill bli av med jobbet. Ofta har de faktiskt en genomtänkt anledning för arbetet med windows group policies. Hör med dem så förklarar de nog gärna.

Haha. Ja det är väl det kloka svaret man inte ville få men du har såklart helt rätt Jag lägger det på hyllan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@Krukbrun *Trådstart återställd*

Att redigera bort trådstarten är respektlöst mot övriga tråddeltagarna och gör att andra personer inte kan dra nytta av tråden i framtiden.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krukbrun:

Försökte få igång en gammal nes-emulator på min bärbara jobbdator då jag kom över nes-kontroller med usb. Upptäckte till min besvikelse att IT blockerat .exe filer och fick meddelandet ovan. Någon som vet om det finns någon annan lösning än att hitta på någon anledning att få IT att ge mig behörighet? Finns det emulatorer som inte är .exe filer?

I vilken mapp körde du spelet från? Ibland har man blockerat från att köra exe-filer direkt på skrivbordet och i din användarprofil eftersom virus gärna körs därifrån. Istället får man lägga det i en ny mapp under C:\