Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Det låter ju lovande att det verkar gå bra med 360/Xbone-kontroll, har inte lust att spendera hundratals euro på en ratt men 60-70e för en kontroll går nog bra Ännu bättre om PS3-kontrollen fungerar.
Har för tillfället gett upp på Dirt Rally då jag har 840M och någon inställning (kanske upplösning, fösröker ställa in på 1024x768 men ser skarpt ut i fullskärmsfönster på en 1080p-skärm) inte vill ställas ner och medeltal på 16 ms med spikar på närmare 400-600 ms var 15-20 sekund är inte så roligt. FPS-mätare visar att det går jämnt från 60 fps till 37 upp igen i 60, men frame time håller inte med. Dessutom har jag bara en Logitech Dual Action.

Sedan jag skrev det där har jag stängt av stability control helt och blev förvånad över att det bara går bättre att köra. Stability control har tydligen strypt mina bilar, speciellt i hårnålar, när man slänger ut dom på tvären ordentligt. Enda är väl att det är lite svajigare i väldigt hög hastighet, typ finska rakorna.

Så mitt tips till alla som inte har stängt av det redan, gör det. Det stryper bilen på spelstörande sätt. Jag trodde att det var fysiken som fungerade så innan.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Lite körning med nya ratten

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk

De flesta här i tråden är nog överens om att vi har fått ett grymt spel. Men nu undrar jag, vad stör ni er mest på i spelet? Vad känns inte riktigt klart än eller vad är mindre lyckat?

För min del måste det vara skademodellen/fysiken. Visst att det är verkligt att bilarna blir skadade när de utsätts för såna påfrestningar men ibland är det bara skrattretande. Fick känna på det extra tydligt ikväll när jag körde månadseventet, KitCar i Finland. Snacka om att de bilarna inte tål nååågonting. Tror jag klarade endast en strecka utan punktering, och då tyckte jag att jag tog det lugnt över de större hoppen. Och helst verkar just KitCarsen föredra punkteringar i bakdäcken. Hur man än landar ett hopp - punka bak.

Även när man är ute på nattkörning. Toucha i något med typ höger bakskärm = allt lyse framåt ryker. Har åkt på många såna där konstiga skador som inte känns logiska.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Någon som hört om det kommer fler länder med nya banor? Är väl dags att komma med lite nytt nu, + att dom fixar till lite funktioner som många vill ha, b.la. SS tider på varje ss när man kör rally o inte bara total tid, Kolla repris när man vill. Göra online delen bättre när man kör Rallycross ,

Permalänk
Skrivet av Ulf Carlsson:

Någon som hört om det kommer fler länder med nya banor? Är väl dags att komma med lite nytt nu, + att dom fixar till lite funktioner som många vill ha, b.la. SS tider på varje ss när man kör rally o inte bara total tid, Kolla repris när man vill. Göra online delen bättre när man kör Rallycross ,

När det släpps till konsoler i april så kommer det till mycket nytt.

https://www.dirtgame.com/blog

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulf Carlsson:

Någon som hört om det kommer fler länder med nya banor? Är väl dags att komma med lite nytt nu, + att dom fixar till lite funktioner som många vill ha, b.la. SS tider på varje ss när man kör rally o inte bara total tid, Kolla repris när man vill. Göra online delen bättre när man kör Rallycross ,

Skrivet av Tinardirith:

När det släpps till konsoler i april så kommer det till mycket nytt.

https://www.dirtgame.com/blog

https://www.dirtgame.com/uk/blog/5394

Permalänk
Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Dagens Wager, hmmm... Den tiden blir svårslagen

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Mycket tråkigt att fuskare (antar jag) har letat sig in på onlinedelen.. Ja dels bilden jag lade tidigare men såg även i förrgår och igår kväll att ledarplatsen på alla daily races hölls av någon som var typ en hel minut före tvåan, känns inte direkt rimligt. Suck., hoppas dom får bukt med det.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Mycket tråkigt att fuskare (antar jag) har letat sig in på onlinedelen.. Ja dels bilden jag lade tidigare men såg även i förrgår och igår kväll att ledarplatsen på alla daily races hölls av någon som var typ en hel minut före tvåan, känns inte direkt rimligt. Suck., hoppas dom får bukt med det.

Finns det något onlinebaserat spel som inte har fuskare?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Finns det något onlinebaserat spel som inte har fuskare?

Vetefan ^^ Men det har ju sett bra ut hittills, och fortfarande bara en om dagen som är obvious.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Vetefan ^^ Men det har ju sett bra ut hittills, och fortfarande bara en om dagen som är obvious.

Devsen är ju som sagt väldigt aktiva på sociala medier och t.o.m. på twitch så dom bryr sig om sitt spel och lyssnar på sin community.

Ser man en "fuskare" så bara "tvittra" till dom så löser det sig om det som i fallet ovan är solklart

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Av någon anledning så kommer dirt rally aldrig ihåg min ratt när jag startar spelet, så jag får alltid välja preset till logitech G29, men det innebär att jag måste göra om alla keybinds Någon som vet om man kan lösa detta problem på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av acer92:

Av någon anledning så kommer dirt rally aldrig ihåg min ratt när jag startar spelet, så jag får alltid välja preset till logitech G29, men det innebär att jag måste göra om alla keybinds Någon som vet om man kan lösa detta problem på något sätt?

När det står press start or enter så tryck på nån knapp på ratten. Vet inte vilken på g29, g27 är knapp 18 iaf. Trycker du enter på tangentbordet så ställs kontrollerna om till det varje gång

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har problem med microstuttering i detta spel så ini bomben

kan vara 100tals hack under ett race och det gör en galen när man kommer i 180 knyck och så laggar det till och hoppar rakt ut i skogen

Dator i sign har ca 135 - 144 fps hela tiden, Gsync aktiverat spelar ingen roll vilka inställningar jag använder mig av

dessutom blir det bara värre och värre ju längre man kör...

Nån mer som har detta problem eller vet nån vettig "fix" för det?

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tinardirith:

Mycket tråkigt att fuskare (antar jag) har letat sig in på onlinedelen..

men va fan det är ju bara ändra att man måste bevisa tiden med en uppladdad repris
problemet löst.

men det är ju inte säkert att det är fusk det där
det kan vara en bugg i nätkoden.
har sett samma skit i andra sims att vissa kan få tider på några sekunder utan att ha fuskat.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argybarg:

Jag har problem med microstuttering i detta spel så ini bomben

kan vara 100tals hack under ett race och det gör en galen när man kommer i 180 knyck och så laggar det till och hoppar rakt ut i skogen

Dator i sign har ca 135 - 144 fps hela tiden, Gsync aktiverat spelar ingen roll vilka inställningar jag använder mig av

dessutom blir det bara värre och värre ju längre man kör...

Nån mer som har detta problem eller vet nån vettig "fix" för det?

Provat stänga av Gsync? Det strular i en del spel prova stänga av det i nvidia kontrollpanelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av Oggaaaa:

Provat stänga av Gsync? Det strular i en del spel prova stänga av det i nvidia kontrollpanelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du testat att ändra Fullscreen till on/off beroende på hur du har inställt. sen går du tillbaka till det du vill ha, Det hjälper för flera att göra så.

Permalänk
Skrivet av Ulf Carlsson:

Har du testat att ändra Fullscreen till on/off beroende på hur du har inställt. sen går du tillbaka till det du vill ha, Det hjälper för flera att göra så.

Jag får extrem stuttering och eftersläpning direkt bara jag drar igång spelet och är i menyn. Går jag in och stänger av vsync så försvinner det helt. Sen kan jag trycka på vsync igen och då är allt som det ska och kan spela utan problem. Varför? :S

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Hej , är lite efter men nu har jag tänkt köra lite DR . Har kört RBR i många år , så jag hoppas att ni som sagt att detta är lika bra har rätt. Men nu till frågan , vad är skillnaden mellan att köpa en egen skiva mot att ladda hem från steam ? Missar man något med egen skiva ? Eller måste man köra genom steam ? Hoppas nu bara att min gamla G25 ej sviker mig 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@andersgog: Sist jag köpte ett spel på "skiva" var det inte ens en skiva i fodralet, utan bara en lapp med en steam-kod i.

Köp där det är billigast, inget skiljer på versionerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Skrivet av immutable:

@andersgog: Sist jag köpte ett spel på "skiva" var det inte ens en skiva i fodralet, utan bara en lapp med en steam-kod i.

Köp där det är billigast, inget skiljer på versionerna.

Tack Basse , då vet jag.
Känner igen några namn sen RBR tiden , är känslan lika bra i detta spel ? Några bra inställningar till G25 som jag behöver ? Är det samma som till RBR att man ställer in både till rätt samt i spelet ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Jag får extrem stuttering och eftersläpning direkt bara jag drar igång spelet och är i menyn. Går jag in och stänger av vsync så försvinner det helt. Sen kan jag trycka på vsync igen och då är allt som det ska och kan spela utan problem. Varför? :S

Har du datorn kopplad till en tv? Jag och ett väldigt stort antal andra individer med radeonkort och tv kombination får detta fenomen när man kör med datorn kopplad till tvn. Av någon anledning ställer spelet in sig på 24hz när det startas och måste då alltid ställas om till 60hz via den procedur som du beskriver. Tyvärr verkar det inte finnas annan lösning på problemet än att köra med standard datorskärm alternativt med att byta till ett grafikkort från den gröna sidan. Detta händer med samtliga Codemasters racingspel från 2008 och uppåt.

Om någon sitter på en lösning är jag också sugen på att få reda på hur man slipper detta utan att byta grafikkort eller att koppla in en datorskärm.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Skrivet av Skippo:

Har du datorn kopplad till en tv? Jag och ett väldigt stort antal andra individer med radeonkort och tv kombination får detta fenomen när man kör med datorn kopplad till tvn. Av någon anledning ställer spelet in sig på 24hz när det startas och måste då alltid ställas om till 60hz via den procedur som du beskriver. Tyvärr verkar det inte finnas annan lösning på problemet än att köra med standard datorskärm alternativt med att byta till ett grafikkort från den gröna sidan. Detta händer med samtliga Codemasters racingspel från 2008 och uppåt.

Om någon sitter på en lösning är jag också sugen på att få reda på hur man slipper detta utan att byta grafikkort eller att koppla in en datorskärm.

Åfan... Japp det stämmer, kör från R9 280X till tvn genom bioreceiver. Tack för infon!

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Hej , hur startar ni DR ? Jag går in först via Logitech profiler , trycker starta DR. Sen hamnar jag i steam där jag startar spelet. Är detta korrekt ? För jag känner ffb i ratten sen när spelet startar försvinner den. Går jag in i options finner jag ej min G25. Vad gör jag för fel ? Hittade ej min skiva till ratten så jag laddade ner Logitech programvara där. Har nu uppdaterat datorn för att kunna köra , men det vill sig inte. Behöver hjälp snarast , tack

Hittar ej min installations skiva till ratten , hur gör man då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Hej , hur startar ni DR ? Jag går in först via Logitech profiler , trycker starta DR. Sen hamnar jag i steam där jag startar spelet. Är detta korrekt ? För jag känner ffb i ratten sen när spelet startar försvinner den. Går jag in i options finner jag ej min G25. Vad gör jag för fel ? Hittade ej min skiva till ratten så jag laddade ner Logitech programvara där. Har nu uppdaterat datorn för att kunna köra , men det vill sig inte. Behöver hjälp snarast , tack

Hittar ej min installations skiva till ratten , hur gör man då ?

Lär inte ge något extra att starta spelet genom profilern, om du ändå bara hamnar i steam.

Profilern är till för att du ska kunna skräddarsy inställningarna till ett specifikt spel. Dvs du ska få FF i spelet även om den inte är rätt inställd. Om profilen bökar väldigt mycket kanske det är värt att prova att plocka bort den helt enkelt. Då ska den ändå använda standardinställningarna. (så kan du prova lägga upp den igen senare)

Drivrutinerna som finns på logitech.com ska funka. Kör på dem (de har inte uppdaterats på ett tag... ratten börjar bli gammal )

Jag har inte kört Dirt Rally mycket själv, men om jag minns rätt från vad jag läst, så se till att trycka på rätt knapp på ratten när spelet startar upp. Dvs tryck inte X på nån joypad, eller tryck inte enter, utan se till att du hoppar in i spelet med ett knapptryck på ratten/spaken. Då bör spelet fatta att du vill använda G25:an.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Lär inte ge något extra att starta spelet genom profilern, om du ändå bara hamnar i steam.

Profilern är till för att du ska kunna skräddarsy inställningarna till ett specifikt spel. Dvs du ska få FF i spelet även om den inte är rätt inställd. Om profilen bökar väldigt mycket kanske det är värt att prova att plocka bort den helt enkelt. Då ska den ändå använda standardinställningarna. (så kan du prova lägga upp den igen senare)

Drivrutinerna som finns på logitech.com ska funka. Kör på dem (de har inte uppdaterats på ett tag... ratten börjar bli gammal )

Jag har inte kört Dirt Rally mycket själv, men om jag minns rätt från vad jag läst, så se till att trycka på rätt knapp på ratten när spelet startar upp. Dvs tryck inte X på nån joypad, eller tryck inte enter, utan se till att du hoppar in i spelet med ett knapptryck på ratten. Då bör spelet fatta att du vill använda G25:an.

Precis, vissa spel kräver att du trycker med den enhet du ska använda. Just dirt rally verkar extra känsligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Lär inte ge något extra att starta spelet genom profilern, om du ändå bara hamnar i steam.

Profilern är till för att du ska kunna skräddarsy inställningarna till ett specifikt spel. Dvs du ska få FF i spelet även om den inte är rätt inställd. Om profilen bökar väldigt mycket kanske det är värt att prova att plocka bort den helt enkelt. Då ska den ändå använda standardinställningarna. (så kan du prova lägga upp den igen senare)

Drivrutinerna som finns på logitech.com ska funka. Kör på dem (de har inte uppdaterats på ett tag... ratten börjar bli gammal )

Jag har inte kört Dirt Rally mycket själv, men om jag minns rätt från vad jag läst, så se till att trycka på rätt knapp på ratten när spelet startar upp. Dvs tryck inte X på nån joypad, eller tryck inte enter, utan se till att du hoppar in i spelet med ett knapptryck på ratten/spaken. Då bör spelet fatta att du vill använda G25:an.

Ok , ska testa att starta i steam , men är det redan här du startar via ratten , eller i nästa ? Har provat knapp 18 utan resultat innan. Får testa igen. Har Windows 10 inget strul pga det ?

Japp G25 an är lite till åren , men det är jag också 😀 ska nog bli kul bara jag får igång spelet.

Har ej läst så mycket men , kan man bara köpa en skitbil i början , och sen hoppas på lite pris pengar ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Ok , ska testa att starta i steam , men är det redan här du startar via ratten , eller i nästa ? Har provat knapp 18 utan resultat innan. Får testa igen. Har Windows 10 inget strul pga det ?

Japp G25 an är lite till åren , men det är jag också 😀 ska nog bli kul bara jag får igång spelet.

Har ej läst så mycket men , kan man bara köpa en skitbil i början , och sen hoppas på lite pris pengar ?

Skickades från m.sweclockers.com

Testa att kryssa i "Låt spelet ändra inställningar" eller liknande i inställningar i logitech.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Testa att kryssa i "Låt spelet ändra inställningar" eller liknande i inställningar i logitech.

Tack , men har för mig att jag gjorde det. Får testa ikväll efter jobb.

Skickades från m.sweclockers.com