Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

Ja T95 verkar fin med sin armor i fronten

Du har i alla fall E3 inom räckhåll.

Hehe, fast jag syftade på att T95:an är ÄNNU långsammare än T28:an..! Men jodå, i en korridor med fienden på halvlångt avstånd, då är det party

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

På tal om riggade matcher så är det uppenbart om man kört en och samma vagn i tusen matcher = man vet hur den vagnen fungerar. När den helt plötsligt inte kan träffa målet eller bounca skott från lights utan bara är kass helt plötsligt. Men i stronghold finns inte denna uppenbara riggning utan vagnen gör det den ska. Har mängder med exempel i olika tiers och i olika tanks.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

Tänkte skaffa några nya TDs

Vad tycker ni jag skall satsa på, Foch 155 eller E3?

Undvik bägge två, jag skulle rekommendera de bägge tyska linjerna och i andra hand de ryska. Foch 155 är ingen vidare pålitlig vagn med bara 3st skott i magasinet och alldeles för lång reload. T110E3 är väl ok men otroligt känslig för att bli flankad. Grinden för Foch och E3 kan vara bland de värsta i spelet bortsett från arty.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Sitter inne på TS nu under kvällen och är öppen för pluton.

Skrivet av Guteklockaren:

På tal om riggade matcher så är det uppenbart om man kört en och samma vagn i tusen matcher = man vet hur den vagnen fungerar. När den helt plötsligt inte kan träffa målet eller bounca skott från lights utan bara är kass helt plötsligt. Men i stronghold finns inte denna uppenbara riggning utan vagnen gör det den ska. Har mängder med exempel i olika tiers och i olika tanks.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa exemplen så att fuskarna åker dit.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag tål ta mig fan inte polacker. Varken IRL eller in game. Det måste stå en förbannat stor stuga någonstans i Polen, för hela befolkningen är ju för fan född i farstun!

Man kan inte ogilla alla i ett spel. Kanske lägger man märke till de som är kassa oftare än de som är bra, och detta är normalt eftersom endast en minoritet är bra. Varför du inte skulle gilla polacker irl vet jag dock inte.

Permalänk
Medlem

Liten kul detalj sedan senaste 9.15.1-patchen: nu kan man filtrera på svenska tanks, men det finns inget tech tree än. Ett gott tecken inför framtiden hursomhelst!

Permalänk

@Lunatech: Utan tvekan. Det spelar ingen roll om den första svenska premiumvagnen är medioker eller inte, den skall införskaffas!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Permalänk
Skrivet av burner1:

Tänkte skaffa några nya TDs

Vad tycker ni jag skall satsa på, Foch 155 eller E3?

Ligger själv på Foch just nu, blir fan tokig. Kör det amerikanska istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk

Har ni noterat att svenska vagnar är på gång? Om ni kollar på vilka länder som kan använda 100/105 octane gasolin så.... Can only be used to... swedish... Hihihi hohoho.

Skickades från m.sweclockers.com

Felsravning
Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Testar WOT nu efter att ha lirat väldigt mycket WOWS och det är en sak jag stör mig på.

Matchmaking.

Jag har en T3 och jag spelar hela tiden mot T4-5.

Vad kan jag göra då? Ingenting, deras tanks är snabbare, deras kanoner är bättre, deras pansar är befantligt mycket bättre. Jag kunde inte ens döda en tank som hade 1% liv för "We didnt even scratch them!" "That did nothing!" kommer oavsett om man skjuter HE eller AP.

I world of warships åtminstonde så spelar du aldrig mot T5 i en T3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Testar WOT nu efter att ha lirat väldigt mycket WOWS och det är en sak jag stör mig på.

Matchmaking.

Jag har en T3 och jag spelar hela tiden mot T4-5.

Vad kan jag göra då? Ingenting, deras tanks är snabbare, deras kanoner är bättre, deras pansar är befantligt mycket bättre. Jag kunde inte ens döda en tank som hade 1% liv för "We didnt even scratch them!" "That did nothing!" kommer oavsett om man skjuter HE eller AP.

I world of warships åtminstonde så spelar du aldrig mot T5 i en T3.

Det är alltid svårt att ge sig på de som är två tiers högre. Det låter som du haft otur i matchmakingen. Tanken är att man ska få vara top tier ibland, men jag har märkt av samma många gånger att det känns som att man alltid är klenast och inte kan göra något. Men det finns mycket annat man kan göra än att försöka skjuta mot det man inte kan skada.

Du kan:
* Ge dig på de som är samma tier som du (Finns i nästan alla fall minst en, många gånger är det flera).
* Hjälpa till att få spot så att andra kan skjuta de som har högre tier.
* Flanka. Ofta har vagnarna klenare plåt på sidorna och baktill. Alternativt en svag punkt du kan skjuta på eller tracks man kan skjuta av för att hålla dem på plats för sina allierade.

Man lär sig vilka man kan ge sig på och inte. Vissa vagnar som är högre tier har rätt kass plåt. Men det förutsätter att du inte har sämsta kanonen på din tank, för då kan det bli svårt oavsett.

Det kan ta en stund att lära sig men när man vet vad man kan och inte kan göra är det lättare att veta när man ska visa sig och när man ska hålla sig undan.

Jag kan rekommendera att kika på Quickybaby för tips. Både på Youtube och på Twitch.

Permalänk

@burner1: Håller fullständigt med.. Som den ryska Isu-152 märker du knappast av att du möter högre tiers när du väl får upp färdigheter på besättningen fast den är tier 8. Alla övre helt okey!
Tyska har du bra penn/skada men sämre pansar. Och tier 10:an rapp som faan i förflyttning.
. Foch:en spelar jag knappast med.. Den var grym när man hade fler skott i magget. Men nu helt enkelt trist. Periskopet är lätt träffat och sänker dig snabbt.
E3:an Bra kraft.. något seg.. Och som du säger lättflankad

Permalänk
Medlem

funkar inte xvm längre? installerade en mod pack och verkar inte funka efter senaste uppdateringen.

Permalänk
Skrivet av epaaj:

Det är alltid svårt att ge sig på de som är två tiers högre. Det låter som du haft otur i matchmakingen. Tanken är att man ska få vara top tier ibland, men jag har märkt av samma många gånger att det känns som att man alltid är klenast och inte kan göra något. Men det finns mycket annat man kan göra än att försöka skjuta mot det man inte kan skada.

Du kan:
* Ge dig på de som är samma tier som du (Finns i nästan alla fall minst en, många gånger är det flera).
* Hjälpa till att få spot så att andra kan skjuta de som har högre tier.
* Flanka. Ofta har vagnarna klenare plåt på sidorna och baktill. Alternativt en svag punkt du kan skjuta på eller tracks man kan skjuta av för att hålla dem på plats för sina allierade.

Man lär sig vilka man kan ge sig på och inte. Vissa vagnar som är högre tier har rätt kass plåt. Men det förutsätter att du inte har sämsta kanonen på din tank, för då kan det bli svårt oavsett.

Det kan ta en stund att lära sig men när man vet vad man kan och inte kan göra är det lättare att veta när man ska visa sig och när man ska hålla sig undan.

Jag kan rekommendera att kika på Quickybaby för tips. Både på Youtube och på Twitch.

Jag gjorde statistik för några veckor sedan där jag enbart körde tier III en kväll.
Det blev i slutändan att cirka 10-15% av matcherna var som top tier, alltså mot tier II, 25-30% var mot tier IV och hela cirka 60% av matcherna var mot tier V. Det blir ganska tröttsamt i slutändan.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

funkar inte xvm längre? installerade en mod pack och verkar inte funka efter senaste uppdateringen.

Se här: http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/46/update-9151-tech...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Jag gjorde statistik för några veckor sedan där jag enbart körde tier III en kväll.
Det blev i slutändan att cirka 10-15% av matcherna var som top tier, alltså mot tier II, 25-30% var mot tier IV och hela cirka 60% av matcherna var mot tier V. Det blir ganska tröttsamt i slutändan.

Ja irriterande blir det i längden och din statistik stämmer med hur det upplevs. Nu spelar jag inte så mycket under tier 6 själv längre. Men jag tror problemet är större på lägre tiers än högre. Det känns som man kan göra mer som bottom tier i senare tiers (6+) än i början. Vilket är synd då det finns risk att skrämma bort de som inte kommit så långt än.

Det konstiga är ju att problemet finns på alla tiers. Om man som tier 3 möter tier 5 hela tiden så känns det som att man som tier 5 borde vara top tier hela tiden. Men så upplevs det inte när man spelar själv. Är det så att det är så många som spelar högre tiers att de lägre tvingas möta dem? Eller tvärtom kanske. Att det är så få högre tiers att de måste blandas ut med lägre för att kunna starta matcher så snabbt som möjligt. Tror inte jag hade klagat om man fick vänta 30 sekunder extra på en match om man kunde vänta in fler i samma tier.

En gång körde jag en random match med enbart tier 7 heavies. Det var an annorlunda upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epaaj:

Det är alltid svårt att ge sig på de som är två tiers högre. Det låter som du haft otur i matchmakingen. Tanken är att man ska få vara top tier ibland, men jag har märkt av samma många gånger att det känns som att man alltid är klenast och inte kan göra något. Men det finns mycket annat man kan göra än att försöka skjuta mot det man inte kan skada.

Du kan:
* Ge dig på de som är samma tier som du (Finns i nästan alla fall minst en, många gånger är det flera).
* Hjälpa till att få spot så att andra kan skjuta de som har högre tier.
* Flanka. Ofta har vagnarna klenare plåt på sidorna och baktill. Alternativt en svag punkt du kan skjuta på eller tracks man kan skjuta av för att hålla dem på plats för sina allierade.

Man lär sig vilka man kan ge sig på och inte. Vissa vagnar som är högre tier har rätt kass plåt. Men det förutsätter att du inte har sämsta kanonen på din tank, för då kan det bli svårt oavsett.

Det kan ta en stund att lära sig men när man vet vad man kan och inte kan göra är det lättare att veta när man ska visa sig och när man ska hålla sig undan.

Jag kan rekommendera att kika på Quickybaby för tips. Både på Youtube och på Twitch.

Igår spelade jag och några kompisar, alla Tier 4. Vi fick 2 Tier 4 matcher på 3 timmars spelande, resten var Tier 6 eller Tier 7. Vafan liksom??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Igår spelade jag och några kompisar, alla Tier 4. Vi fick 2 Tier 4 matcher på 3 timmars spelande, resten var Tier 6 eller Tier 7. Vafan liksom??

Spelar ni light tanks då? De har många fall battle tiers som är 3 steg över sin tier. Dvs en tier 4 kan möta tier 7. Det gäller inte alla lights men många. Medium, Heavy och TDs har ofta bara +2 i battle tier vilket gör att du som tier 4 bara kan möta max tier 6 osv.

Det är den person som har högst battle tier som avgör vad man möter så det räcker med att en av er spelar med en som har battle tier 7 för att ni ska möta 6-7 oftare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epaaj:

Spelar ni light tanks då? De har många fall battle tiers som är 3 steg över sin tier. Dvs en tier 4 kan möta tier 7. Det gäller inte alla lights men många. Medium, Heavy och TDs har ofta bara +2 i battle tier vilket gör att du som tier 4 bara kan möta max tier 6 osv.

Det är den person som har högst battle tier som avgör vad man möter så det räcker med att en av er spelar med en som har battle tier 7 för att ni ska möta 6-7 oftare.

Jo vi körde light tanks tror jag det blir, Jag har Pz nånting, en annan Covenanter o Hetzer någon annan.

Permalänk
Medlem

Enligt balance 2.0 så kommer MM att "förbättras" dvs. det kommer att finnas lika många tanks av samma tier. Fast detta kommer inte lösa problemet med att man ofta är bottom tier. Vad jag minns så var MM bättre förr, men hamnade top tier eller mötte endast +1 betydligt oftare än vad man gjort de sista 1,5-2 åren.

Permalänk
Medlem

Hade en helt galen bra vecka förra veckan i WoT, men nu är det över.

Kolla statsen från förra veckan:

http://www.noobmeter.com/player/eu/Jearom/501007549/

Matilda Plack Prince ftw.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

@Slaktardej: Skaffa en tank med premium matchmaking

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med equipment? Kan man flytta dem mellan tanks? Jag menar 500k är lite väl att ta i för något man bara kan ha på en tank, tycker jag iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Hur funkar det med equipment? Kan man flytta dem mellan tanks? Jag menar 500k är lite väl att ta i för något man bara kan ha på en tank, tycker jag iallafall.

Bortsett från ett par enklare saker (binocular och camonät på rak arm) så kostar det 10 guld att ta bort equipment från en tank. Att lägga den på en ny tank är gratis, men sen blir det ju 10 guld om du ska ta bort den därifrån. :/ Så i praktiken (iaf för mig) blir det att man snällt får grinda ihop credits och sen shoppa loss när det är 50% rea.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Bortsett från ett par enklare saker (binocular och camonät på rak arm) så kostar det 10 guld att ta bort equipment från en tank. Att lägga den på en ny tank är gratis, men sen blir det ju 10 guld om du ska ta bort den därifrån. :/ Så i praktiken (iaf för mig) blir det att man snällt får grinda ihop credits och sen shoppa loss när det är 50% rea.

Skickades från m.sweclockers.com

Så man köper Binoculars bara en gång sen kan du sätta dem på alla dina tanks eller har jag förstått fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Så man köper Binoculars bara en gång sen kan du sätta dem på alla dina tanks eller har jag förstått fel?

Delvis rätt. Det är värt att köpa på sig några uppsättnignar kamonät och binos och ett par verktygslådor då du inte kan flytta bort equipment från vagnar som är i strid. Så om u blir utskjuten i en vagn du har ditt enda camonät i får du vänta tills mtchen är klar innan du kan montera det på en annan vagn.

Finns en mod som heter något i stil med autoequip som avequippar och equippar camonät och sånt när u väljer en annan vagn, väldigt användbart.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

@Jearom: Jag har rätt många. Det jag syftade på var att tier III vagnar mer ofta än sällan tvingas möta vagnar de inte har en chans att påverka.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Tror jag slog mitt rekord i högsta skada faktiskt: http://wotreplays.com/site/2867098#erlenberg-scienta-jagdtige...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather