World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem

En annan fråga, när jag starta spela så hade jag en Tetrach T3 Premium som det stod Rental på, man kunde spela 5 matcher och efter det så står det bara Rental period ended.

Kommer det fyllas på mer eller ska jag göra mig av med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Enligt balance 2.0 så kommer MM att "förbättras" dvs. det kommer att finnas lika många tanks av samma tier. Fast detta kommer inte lösa problemet med att man ofta är bottom tier. Vad jag minns så var MM bättre förr, men hamnade top tier eller mötte endast +1 betydligt oftare än vad man gjort de sista 1,5-2 åren.

Men du kan ju inte ha en MM där DU är top tier oftare än botten... då är ju någon annan botten oftare än top... och vice versa. Det är en illusion att man är i botten oftare än top. Hur skulle det gå till?

Sedan förstår jag inte de som vill ha +-1 tier istället för 2. Visst, i vissa tanks är det hemskt att vara i botten, men det är också väldigt kul att vara top. Med +-1 skulle det bli väldigt lite variation.

Dessutom är det långt ifrån alla tanks som är tråkiga i botten. KV-2 t.ex. har jag alltid roligt med, speciellt i matcher med många T7, då de brukar ignorera mig och ge mig tid att sikta på weak spots och fixa 900 dam på dem.

EDIT: Riktigt låga tiers behöver nog balanseras om lite dock för att vara kul. Tier 3 och 4 särskilt då det är ett enormt hopp till tier 5 sedan.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

@scienta: Du får helt enkelt omfamna det faktum att du blir bättre på spelet, gubbe!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag blir varm inombords varje gång jag får 5k dmg eller mer, där går någon slags gräns tycker jag. Mitt bästa resultat är säkert nästan två år gammalt, 8200 dmg i ISU-152 (som jag sålde för längesen). Det var inklusive en tursam ammo rack på en full health Panther II, så 1600 dmg bara där.. ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

LOOK DIS SCIENTA over 3k recent Wn8!

Confirmed statpadder in jagdtiger & GW Tigger P

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

LOOK DIS SCIENTA over 3k recent Wn8!

Confirmed statpadder in jagdtiger & GW Tigger P

Dold text

Statpad? Jojo, eller hur

Vad jag ser så har jag fövrigt bara 1300 recent, så är fortfarande rätt kass.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Statpad? Jojo, eller hur

Vad jag ser så har jag fövrigt bara 1300 recent, så är fortfarande rätt kass.

Look dis interval men! http://www.noobmeter.com/recent/eu/scienta/500520041/50052004...

10 games 3200 Wn8!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Ooh! Jag är grym, jag

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Du vet att du spelar en OP-noob-statpadder-fag-tank när du får 8 kills men ingen ace tanker.

http://wotreplays.com/site/2872944#murovanka-l__jonte__l-crom...

Permalänk
Medlem

Inte illa pinkat om jag får säga så själv

Permalänk
Avstängd

@Rasmus117:

Ojoj, bra jobbat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Inte illa pinkat om jag får säga så själv

Verkligen inte! Speciellt med en crew som inte ens är 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Verkligen inte! Speciellt med en crew som inte ens är 100%

Snart så

Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ursäktar om det skrivits om tidigare, men jag får inte "TAB" eller "esc" knappen att funka ingame längre. Inte spelat på länge utan installerade wot igen nu för att testa lite men oavsätt vad jag gör får ja inte tillbaka dem. Testat F1 och ctrl och lite allt möjligt som skrivs, men ändå inte rätsida på det. Någon som haft liknande problem?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Replay i bild.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

3455dmg @ tier 7 och 4 kills utan att få Ace tanker.

Livet är inte hårt, det är bara din tank som är OP. Du får skratta när du står hulldown och allt bara studsar istället för vid resultat skärmen.

Permalänk
Medlem

Wargaming visade upp svenska trädet på gamescom

http://imgur.com/qT5UsE0

Permalänk

Till alla som missade QB's stream idag kolla från 2:14:00 ca så får ni se vad som väntar. 😃

Permalänk
Medlem

Min gissning är att strv 103 kommer vara som en tier9-10 amx elc.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Tror ni den svenska consumablen kommer vara Fika eller Guldburk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Tror ni den svenska consumablen kommer vara Fika eller Guldburk?

Var det inte bekräftat att det är kanelbullar?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Envisa rykten gör gällande att röstmeddelandena för de svenska besättningarna görs av ingen mindre än Mikael Persbr-

hehe nejdå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Var det inte bekräftat att det är kanelbullar?

/hulle.

Jag vet inte jag bara gissar.

Permalänk
Medlem

Jag personligen har problem med den så kallade tier 8 premium TD, "scorpion". Vissa tycker att den är den bästa tier 8 premiu mvagnen och jag ser oftas väldigt kassa spelare som gör mer damage än vad de skulle göra med någon annan tier 8 vagn. Jag tycker den förstör tier 8. Den tillför inget, utan gör liver surt med dessa höga alpha och pen samt mobilitet. I och med att den är så snabb så kan den skjuta folk som rör sig från plast a till plats b. En sådan tank behölvs sannerligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag personligen har problem med den så kallade tier 8 premium TD, "scorpion". Vissa tycker att den är den bästa tier 8 premiu mvagnen och jag ser oftas väldigt kassa spelare som gör mer damage än vad de skulle göra med någon annan tier 8 vagn. Jag tycker den förstör tier 8. Den tillför inget, utan gör liver surt med dessa höga alpha och pen samt mobilitet. I och med att den är så snabb så kan den skjuta folk som rör sig från plast a till plats b. En sådan tank behölvs sannerligen inte.

Kanske för tidigt att uttala sig men jag är beredd att hålla med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Vissa argumenterar att den till och med är bättre än rhm, tack vare dess mobilitet. Det är ju uppenbart att WG nu försöker göra premium vagnar bättre än vanliga, och detta kan ju ses med t.ex. mutz, cdc, och fcm vilka alla är åt miståne lika bra eller bättre än motsvarande på sin tier och klass. Vissa säger även att is3a är den näst bästa HTn på tier 8 (om man räknar att is3 är bäst), och detta är fel enligt mig.

Många spelare klagar på kassa premiums, men nu så är situationen snarare att de flesta premiums som släppts detta året är bättre. Ett annat exempel är t54 mod 1, den har mycket bättre armor än t44 och har lika mycket pen. Den blev också buffad för ett tag sedan. Samma som m46 premium, likvärd pershing.

Bara för att en premium har "full MM" så ska det inte betyda att de ska vara bättre än motsvarande. Även sta 1 är ju likvärd sta 2 tacka vare den senaste buffed, och premium versionen har överlägsen gun handlig dessutom. WG gick full retard enligt mig med dessa premium vagnar, det har lanserats mer premiumvagnar detta året än vanliga tanks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Vissa argumenterar att den till och med är bättre än rhm, tack vare dess mobilitet. Det är ju uppenbart att WG nu försöker göra premium vagnar bättre än vanliga, och detta kan ju ses med t.ex. mutz, cdc, och fcm vilka alla är åt miståne lika bra eller bättre än motsvarande på sin tier och klass. Vissa säger även att is3a är den näst bästa HTn på tier 8 (om man räknar att is3 är bäst), och detta är fel enligt mig.

Många spelare klagar på kassa premiums, men nu så är situationen snarare att de flesta premiums som släppts detta året är bättre. Ett annat exempel är t54 mod 1, den har mycket bättre armor än t44 och har lika mycket pen. Den blev också buffad för ett tag sedan. Samma som m46 premium, likvärd pershing.

Bara för att en premium har "full MM" så ska det inte betyda att de ska vara bättre än motsvarande. Även sta 1 är ju likvärd sta 2 tacka vare den senaste buffed, och premium versionen har överlägsen gun handlig dessutom. WG gick full retard enligt mig med dessa premium vagnar, det har lanserats mer premiumvagnar detta året än vanliga tanks.

Jag håller med helt.

Men kan man inte hoppas på att det rättas till iom "Balance 2.0"? De ska ju vad jag förstått ändra nästan alla stats på alla tanks i spelet, inklusive alla premiumtanks. Vad var det nu jag läste, att viewrange ska minskas drastiskt och heavys ska kännas som heavys igen (dvs studsa 9 av 10 skott osv...).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."