Har ni nåt extra antivirusprogram i Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Mjo, men de hade det inte innan ägarbytet (eller vad det nu var) Avast alltså, från att vara ett väldigt tyst smidigt system till något helt annat.

Oh, trevligt! då har man det att se fram emot med.
Eset känns bra för mig, är osäker på om hela Smartsecurity är jätteresurssnålt, men nod32 (enbart antiviruset) är trevligt.

Finns väl risk till att man får byta till Internet versionen istället för Smart, verkar som ESET kommer frångå Smart ifall man läser ESET egna froum. Det är inte hela världen.
https://www.eset.com/int/beta/edition2017/
Det är 3 nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Vart har du fått det från? Jag har använt Kaspersky Internet Security sedan version 6, och jag har aldrig fått en enda reklamruta, förutom när licensen börjar på att löpa ur. Vad jag minns, så har gratisprogrammen från Avira och Bitdefender inte heller gett mig några reklamrutor. Men när jag använde Avast, så fick jag ofta reklamrutor.

Senast jag använde "Internet Security" var det ett evigt tjat om att uppgradera till "Total Security".

Kör Avast Free nu igen och än har det hållit sig lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Senast jag använde "Internet Security" var det ett evigt tjat om att uppgradera till "Total Security".

Kör Avast Free nu igen och än har det hållit sig lugnt.

Internet Security och Total Security av vad? Bitdefender?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Internet Security och Total Security av vad? Bitdefender?

Kaspersky Internet Security och Total Security var det jag syftade på. Eftersom du skrev att det inte var någon "reklam" där i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Kaspersky Internet Security och Total Security var det jag syftade på. Eftersom du skrev att det inte var någon "reklam" där i.

Ok. Jag får då aldrig den reklamen (och inte någon annan heller, än den jag redan har nämnt), och jag har inte ens rört notifieringsinställningarna.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Jag kör inget extra. Lite naivt kanske men tycker inte att jag sysslar med något som skulle utsätta mig för särskilt stor risk eller har någon känslig data som eventuella "tjuvar" skulle kunna vara intresserade av.
I värsta fall om man får in något skit får man väl ta och formatera, det lilla viktiga jag har på datorn är säkerhetskopierat i molnet

Låter som att du kör drive / dropbox eller liknande, tänk på att även virus säkerhetskopieras till molnet

Permalänk
Medlem

Kört AVG Free på alla datorer i många år nu.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Avstängd

Kör med bitdefender som jag betalade dyrt för, tror det var 10kr för en licens som gäller i 4 år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Kör avira då det var bäst av gratisprogrammen enl de tester jag hittade när det begav sig

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Har bara en fråga. Räcker det med Malwarebytes och Defender eller bör man också ha ett riktigt AV-program?

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Bara av rent intresse, finns det virus i spel på Steam ? Har bara läst att "hackare" skickar meddelande med en länk som kan ladda ner nått om man klickar på den men inte att det skulle finnas virus i spelen.

Har inte kollat upp något om det och vet inget fall där det har hänt, men det skulle definitivt kunna hända. Spelutvecklare som publicerar sina spel på Steam behöver inte dela med sig all källkod till Valve och kan då i teorin få in nästan vad som helst på ens maskin. Självklart kan även spelen i sig innehålla säkerhetshål som sedan en tredjepart skulle kunna utnyttja.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forza1:

Har bara en fråga. Räcker det med Malwarebytes och Defender eller bör man också ha ett riktigt AV-program?

Det beror på OS. På Windows Vista och Windows 7 behöver du MSE (länk). På Windows 8 och Windows 10 är Windows Defender ett riktigt antivirus (how to activate). Kör inget annat. De är fulla med sårbarheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

Det beror på OS. På Windows Vista och Windows 7 behöver du MSE (länk). På Windows 8 och Windows 10 är Windows Defender ett riktigt antivirus (how to activate). Kör inget annat. De är fulla med sårbarheter.

Windows Defender, Windows Firewall, Windows 95 till 10... alla de innehåller sårbarheter. Inklusive alla tredjepartsprogram: Steam, Spotify, Origin, Chrome, Firefox, Opera, Crashplan, AVG, Avast, Bitdefender, Kaspersky, Avira, OpenVPN... listan är nästan oändligt lång. Det känns som att det jag förklarade för dig, inte gick in. Varför inte?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av torbjorn_75:

Det beror på OS. På Windows Vista och Windows 7 behöver du MSE (länk). På Windows 8 och Windows 10 är Windows Defender ett riktigt antivirus (how to activate). Kör inget annat. De är fulla med sårbarheter.

Då behöver vi en källa på det också. Hitta inte på för mycket.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

Det beror på OS. På Windows Vista och Windows 7 behöver du MSE (länk). På Windows 8 och Windows 10 är Windows Defender ett riktigt antivirus (how to activate). Kör inget annat. De är fulla med sårbarheter.

Yeah right, du är välkommen att backa upp dessa påståenden med mer än utdragna och irrelevanta twitter tweets.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Yeah right, du är välkommen att backa upp dessa påståenden med mer än utdragna och irrelevanta twitter tweets.

Skickades från m.sweclockers.com

Mata inte trollet....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Windows Defender, Windows Firewall, Windows 95 till 10... alla de innehåller sårbarheter. Inklusive alla tredjepartsprogram: Steam, Spotify, Origin, Chrome, Firefox, Opera, Crashplan, AVG, Avast, Bitdefender, Kaspersky, Avira, OpenVPN... listan är nästan oändligt lång. Det känns som att det jag förklarade för dig, inte gick in. Varför inte?

Det kan nog ha något att göra med att vi inte verkar komma längre i diskussionen. Du har dina åsikter och jag har mina. Man kan inte förvänta sig att någon ska byta åsikt på ett internetforum, det händer mycket sällan.

Jag tvivlar också på att du är mycket intresserad av IT-säkerhet och sårbarheter. Vilket naturligtvis är helt ok. Du är nöjd med ditt val av antivirus och tänker att all mjukvara har väl ungefär lika många och allvarliga sårbarheter. När någon nämner Ormandy är det inget du kollar upp, utan nio månader senare säger du att ni har aldrig hört talas om honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

Det kan nog ha något att göra med att vi inte verkar komma längre i diskussionen. Du har dina åsikter och jag har mina. Man kan inte förvänta sig att någon ska byta åsikt på ett internetforum, det händer mycket sällan.

Jag tvivlar också på att du är mycket intresserad av IT-säkerhet och sårbarheter. Vilket naturligtvis är helt ok. Du är nöjd med ditt val av antivirus och tänker att all mjukvara har väl ungefär lika många och allvarliga sårbarheter. När någon nämner Ormandy är det inget du kollar upp, utan nio månader senare säger du att ni har aldrig hört talas om honom.

Vi kommer inte längre i diskussionen för att du inte vill delta i den.

Eugene Kaspersky är också en datorsäkerhetsexpert. Faktiskt, en av de mest kändaste experterna, som jag redan har sagt till dig. Tavis hittade för övrigt sårbarheter i Windows, men ändå så använder du Windows, även om du har sagt att du inte vill använda något med sårbarheter i sig, fast med andra ord.

Såklart jag är nöjd med mina val. Det är du med, men du väljer att ignorera vad andra datorsäkerhetsexperter säger om programvaror och system du älskar, och förlitar dig istället helt på vad till synes två ynka personer i cybervärlden säger. Det är just det som jag (och kanske även andra här) irriterar mig på dig. Sen att du blånekar att diskutera detta med oss, gör mig bara ännu mer irriterad!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

Det beror på OS. På Windows Vista och Windows 7 behöver du MSE (länk). På Windows 8 och Windows 10 är Windows Defender ett riktigt antivirus (how to activate). Kör inget annat. De är fulla med sårbarheter.

Jaså, MS-Defender trollet är framme igen.

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-10/

Skrivet av Airikr:

Vi kommer inte längre i diskussionen för att du inte vill delta i den.

Mata inte trollet.

OnTopic så kör jag med Kaspersky Total Security(nyss uppdaterad till 2017) och har så gjort under ett par år.
Tar inte mycket prestanda och är liksom inte i vägen, tycker det är prisvärt sett till att man även får fullt skydd för sin telefon.

Tillsammans med Kasper kör jag Malwarebytes Anti-Malware Premium samt Malwarebytes Anti-Exploit.
Lägg därtill att man undviker skumma sidor och mail, så tror jag att man kan simma lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Bara av rent intresse, finns det virus i spel på Steam ? Har bara läst att "hackare" skickar meddelande med en länk som kan ladda ner nått om man klickar på den men inte att det skulle finnas virus i spelen.

Skulle inte förvåna mig om det fanns. Med tanke på att det inte går att granska koden för varje spel pga datamängden men också copyright samt den kan ju ladda ner det via en update, mod osv.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Låter som att du kör drive / dropbox eller liknande, tänk på att även virus säkerhetskopieras till molnet

Nja, jag kör visserligen Drive, men det jag lagrar där är i princip enbart foton från telefonen och dokument som jag skapar direkt där, ingen automatisk backup eller liknande.
Det enda som synkar mappar och dyl. är väl någon simpel programkod som går upp till GitHub (men jag tror att det som ställer till mest där är mina null pointer exceptions och liknande kodtabbar ).

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Vi kommer inte längre i diskussionen för att du inte vill delta i den.

Eugene Kaspersky är också en datorsäkerhetsexpert. Faktiskt, en av de mest kändaste experterna, som jag redan har sagt till dig. Tavis hittade för övrigt sårbarheter i Windows, men ändå så använder du Windows, även om du har sagt att du inte vill använda något med sårbarheter i sig, fast med andra ord.

Precis, Ormandy är mycket duktig. En av de bästa. Förra veckan hittade han sårbarheter i LastPass (complete remote compromise) och denna veckan tittar han på 1Password (länk). Så varför man inte ska lyssna på honom förstår jag inte.

Skrivet av Airikr:

Såklart jag är nöjd med mina val. Det är du med, men du väljer att ignorera vad andra datorsäkerhetsexperter säger om programvaror och system du älskar, och förlitar dig istället helt på vad till synes två ynka personer i cybervärlden säger. Det är just det som jag (och kanske även andra här) irriterar mig på dig. Sen att du blånekar att diskutera detta med oss, gör mig bara ännu mer irriterad!

Det känns inte som att det är så mycket att diskutera. Ni tror att Tavis Ormandy trollar, jag tror det inte.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av torbjorn_75:

Precis, Ormandy är mycket duktig. En av de bästa. Förra veckan hittade han sårbarheter i LastPass (complete remote compromise) och denna veckan tittar han på 1Password (länk). Så varför man inte ska lyssna på honom förstår jag inte.

Det känns inte som att det är så mycket att diskutera. Ni tror att Tavis Ormandy trollar, jag tror det inte.

Nej, vi tror att du trollar, i och med att vi aldrig får källor osv.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, vi tror att du trollar, i och med att vi aldrig får källor osv.

Å jo, ni har fått både Tavis Ormandy (Google Project Zero) och Joxean Koret som källor.

Joxean Koret: +1 to 2FA, PAX and EMET. Also, in case of using an AV in Windows, Microsoft.
Joxean Koret: The Microsoft's AV is heavily audited. All the others are not.
Joxean Koret: [for Win 7 MSE] is the one I recommend: windows.microsoft.com/en-us/windows/ ...

Tavis Ormandy: I get asked constantly what av to use. You're missing the point; av creates more problems than it solves, and we're overdue an av slammer.
Tavis Ormandy: [is there any AV vendor that does things right?] No. Windows Defender/MSE is probably the closest if you insist on antivirus, and it's free.
Tavis Ormandy: MSE/Windows Defender isn't a *complete* mess, and it's free, and has a reasonably competent security team...

Här är länkarna som ni har fått i andra trådar:

Breaking Antivirus Software (pdf)
Vilket AV använder ni? (intressant tråd på IT-säkerhetsforum)
Antivirusprogram, nödvändigt? #15741351
Antivirusprogram, nödvändigt? #15762750
ring0 vuln i Symantec

AV-företag måste "fulhacka" med olika filterdrivrutiner och sådant. Använder du däremot MS antivirusprogram använder detta ett privat API, varför det då inte uppkommer några vulns. --sebastian

High-severity bugs in 25 Symantec/Norton products imperil millions

Symantec runs the unpackers directly in the operating system kernel

Popular security software came under relentless NSA and GCHQ attacks

Anti-virus products, with only a few exceptions, are years behind security-conscious client-side applications --Joxean Koret

Self-protection for antivirus software

Windows has been unjustly discredited as a system with many vulnerabilities. The fact is, however, that almost always it is an installed third-party software that tears gaps in a Windows system.

Currently there is also a good study from Joxean Koret, COSEINC. In his presentation (PDF), he vividly illustrates that the existing vulnerabilities in antivirus software can harbor great risks

The Antivirus Hacker's Handbook, recension av Daniel Bilar:

What they demonstrate is actually quite depressing and alarming: Vast majority of AV (one or two unnamed exceptions) lack rudimentary security controls, such as those implemented in modern-ish web browsers and document readers. These includes but are not limited to

* Privilege separation '
* Sandboxing '
* Emulation '
* Default trust deny of other components'
* Anti-exploitation measures inside their own products
* SSL/TLS based updates
* Effective use of ASLR
* Effective and proper use of ACLs

Windows Defender is now at par with popular antivirus programs
Our commitment to Microsoft antimalware

We believe in Microsoft antimalware products and strongly recommend them to our customers, to our friends, and to our families.

Bonuslänk

We do not recommend any other third party antivirus software. --Kalpana Shankarappa, Microsoft

Permalänk
Medlem

Det här får bli mitt sista inlägg angående det här, då det har gått "lite" åt offtopic-hållet några inlägg tillbaka. Om Torbjörn vill fortsätta diskussionen (vilket jag tvivlar på), får det ske över PM.

Skrivet av torbjorn_75:

Precis, Ormandy är mycket duktig. En av de bästa. Förra veckan hittade han sårbarheter i LastPass (complete remote compromise) och denna veckan tittar han på 1Password (länk). Så varför man inte ska lyssna på honom förstår jag inte.

Det känns inte som att det är så mycket att diskutera. Ni tror att Tavis Ormandy trollar, jag tror det inte.

Jag har aldrig sagt att man inte ska lyssna på Tavis. Jag har sagt att du inte lyssnar på andra än på Tavis och en till. Med tanke på att du är så himla finkänslig gällande säkerhetshål i allt, så tycker jag att du borde bredda dina vyer. Eugene Kaspersky är inte dålig han heller, som du kanske redan har märkt (om du ens har läst hans inlägg jag länkade till tidigare).

Jag tror inte Tavis att trollar. Jag vet att han är riktigt duktig, i och med att Google själva har anställt han. Jag tror däremot att du trollar, för du agerar oftast som ett troll.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av torbjorn_75:

Å jo, ni har fått både Tavis Ormandy (Google Project Zero) och Joxean Koret som källor.

Det vi fått är länkar till twitter och rapporter, varav inga förklarat varför MSE skulle vara fri från brister. Läs bara Joxeans rapport.
Men jag gissar på att vi inte lär få det heller.

Sen verkar du plocka ut endast de citat som passar dig. Du struntade i resten av vad Sebastian skrev till exempel.

Sen att M$ själva gått ut med att man inte ska förlita sig på deras produkt säger en del...

Att informationen i din Windowsinsider-länk är rent ut fel är ju lite roligt också, och att du använder länkar till M$ själva som källor

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har kört olika antivirus i många år men har fortfarande inte hittat något som inte är bloatat eller irriterande. Så i senaste installationen så blev det inget mer än WD. Jag använder bara datorn "snällt" och drar inte ner piratade spel och program, som jag ser som de absolut största virushärdarna. Har fått in skit den vägen förr. Men jag har rent principiellt inget emot att köra ett AV nu heller om nån kan tipsa om en diskret lösning.

Permalänk
Medlem

Mycket flamebait här, oavsett vilket läger ni har målat in er i. Diskussionen gör ingen av er någon tjänst.

Microsofts lösning varken läcker som ett såll eller är bäst.

Köper man en komplett lösning med extra allt från AV-leverantörerna så vill man antagligen ha deras egna brandväggslösning och eventuellt extra skydd mot PUPs (måste man ofta aktivera manuellt), samt förmodligen en del av allt annat lullull de erbjuder. Vill man bara ha AV finns det gott om fria lösningar, där så gott som alla av dem bör slå McAfee i oberoende tester. Det finns i övrigt gott om malwaretyper du upptäcker om du är smittad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Det här får bli mitt sista inlägg angående det här, då det har gått "lite" åt offtopic-hållet några inlägg tillbaka. Om Torbjörn vill fortsätta diskussionen (vilket jag tvivlar på), får det ske över PM.

All diskussion med mig tas öppet på forumet. Alla ska kunna läsa allt och kunna hoppa in i diskussionen.

Skrivet av Airikr:

Jag har aldrig sagt att man inte ska lyssna på Tavis. Jag har sagt att du inte lyssnar på andra än på Tavis och en till. Med tanke på att du är så himla finkänslig gällande säkerhetshål i allt, så tycker jag att du borde bredda dina vyer. Eugene Kaspersky är inte dålig han heller, som du kanske redan har märkt (om du ens har läst hans inlägg jag länkade till tidigare).

Jag tror inte Tavis att trollar. Jag vet att han är riktigt duktig, i och med att Google själva har anställt han. Jag tror däremot att du trollar, för du agerar oftast som ett troll.

Vad bra, då kan vi konstatera att det hela bara var ett enda stort missförstånd. Du lyssnar på Ormandy och jag lyssnar på allt och alla inom IT-säkerhet som jag bara kan komma över.

Jag agerar aldrig som ett troll, jag bara säger som det är - Microsoft rekommenderar starkt sina egna antivirusprodukter. Det står svart på vitt på deras egen webbplats. Jag ger också precis samma av-rekommendation som säkerhetsforskarna Tavis Ormandy och Joxean Koret, nämligen MSE/Windows Defender.

Att det är mycket känsligt att göra på detta sätt och att ni aldrig hört talas om något liknande här på forumet kan inte jag hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

All diskussion med mig tas öppet på forumet. Alla ska kunna läsa allt och kunna hoppa in i diskussionen.

Vad bra, då kan vi konstatera att det hela bara var ett enda stort missförstånd. Du lyssnar på Ormandy och jag lyssnar på allt och alla inom IT-säkerhet som jag bara kan komma över.

Jag agerar aldrig som ett troll, jag bara säger som det är - Microsoft rekommenderar starkt sina egna antivirusprodukter. Det står svart på vitt på deras egen webbplats. Jag ger också precis samma av-rekommendation som säkerhetsforskarna Tavis Ormandy och Joxean Koret, nämligen MSE/Windows Defender.

Att det är mycket känsligt att göra på detta sätt och att ni aldrig hört talas om något liknande här på forumet kan inte jag hjälpa.

Lyckas inte hitta något på Microsofts sida som säger att man ska använda deras antivirusskydd istället för något annat. Annars är det väl ganska naturligt att man rekommenderar sina egna produkter.

Men vi användare borde iallafall veta bättre och byta till något av de bättre alternativen. Turligt nog gör väl också de flesta det.

Gratisalternativen är oftast överlägsna. Så man måste inte använda en betalversion, även om de erbjuder ännu mer

Skickades från m.sweclockers.com