Nvidia Titan X "Pascal" 30 procent snabbare än Geforce GTX 1080

Permalänk
Medlem

@rSon: Tyvärr verkar man inte kunna skapa ett nytt konto på borderlinx vilket inte direkt fyller mig med förtroende

@iben301: Det finns dock fler forwarding services bolag att välja på men fan att våga en beställning på det för cirkus 12000-24000 kr

Permalänk
Medlem

Men 30% bättre än 1080.. Två 1080 i sli kostar lika mkt som ett titan x vilket i sin tur bör va mer prestanda än ett X

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexi Estada:

Va? Inte sverige men Finland och Danmark...... =/

Har dragit iväg ett mejl till Nvidia store om hur kunder i Sverige ska kunna beställa detta och att det är totalt misslyckande att inte leverera till Sverige som inte lär ha färre entusiaster än Da/Fi direkt. Jävla surt

Permalänk
Medlem

"30% snabbare"...100% dyrare.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

Det är ju lite i sweclockers intresse och "jobb" så 13k är nog en struntsumma

Titan X SLI here we go!

Skulle vara roligt om de kom fler spel med texturer anpassade för 4k.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@iben301:

Jag har aldrig använt varken Borderlinx eller någon liknande så jag vet tyvärr inte. Första gången jag hörde talas om Borderlinx måste ha varit närmare 10 år sedan så det borde vara säkert, även om jag ser att de har fått lite blandade recensioner på Google i alla fall...

Permalänk
Medlem

Är det här kortet ens inriktat till spel? Känns mer som att det riktar sig till dem som gör spel, något som också prislappen indikerar. Att man sedan "kan" spela på det motiverar ju knappast till ett köp, så länge inte e-penisen är viktigare än pengarna i plånboken.

Kanske orkar vänta till 1080ti kommer ut, eller iallafall nyheter om det innan jag uppgraderar från mitt nuvarande kort. Det här är definitivt inget alternativ.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Det finns inga kostnader som stoppar en gamer från det perfekta flytet i högsta upplösningen Kosta vad det vill!

Det finns inga genvägar till det perfekta flytet!
(Det är en Nile City referens, till alla er som är födda efter 1995.)

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

"30% snabbare"...100% dyrare.

Hur räknar du? Det är cirka 60-70℅ dyrare.

Permalänk
Medlem

Maffigt kort!
Med det sagt så skulle man ju helt klart vilja se oberoende tester göras med kortet.
En skärmdump från 3DMark Firestrike (DX11) berättar ju vad nVidia tycker att kortet är bäst på.
DX11 är ju nVidias sweetspot så det vore ju konstigt om inte kortet skulle leverera där.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

"30% snabbare"...100% dyrare.

Prestanda/krona har alltid minskat ju högre upp du går. Förutsatt att det stämmer med 30% ökad prestanda jämfört med 1080 så är denna generationen mycket bättre än Maxwell på denna biten eftersom Titan X knappt var snabbare alls och blev faktiskt slagen av 980Ti (syftar på eftermarknadskorten).

Permalänk
Medlem

13 000 kr... det blir typ 5 500 kr netto om jag köper det på firman... känns kanske inte så värt det över 1080 dock.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Prestanda/krona har alltid minskat ju högre upp du går. Förutsatt att det stämmer med 30% ökad prestanda jämfört med 1080 så är denna generationen mycket bättre än Maxwell på denna biten eftersom Titan X knappt var snabbare alls och blev faktiskt slagen av 980Ti (syftar på eftermarknadskorten).

1080Ti är ju inte släppt än heller, inte omöjligt att det slår Titan X så småning om...

Permalänk
Medlem

Skulle ju vara kul att ha valet att kunna beställa det iallafall, väntar på mitt 1080 atm och om titan X är 30% snabbare och datorn skulle kosta 30% mer så skulle det ju kunna vara värt det.. kanske

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

13 000 kr... det blir typ 5 500 kr netto om jag köper det på firman... känns kanske inte så värt det över 1080 dock.

/hulle.

Så du köper nöjesprylar åt dig själv på företaget?
Låter smart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Så du köper nöjesprylar åt dig själv på företaget?
Låter smart.

Nej jag håller bland annat på med 3D-grafik och behöver CUDA-kärnor.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Nej jag håller bland annat på med 3D-grafik och behöver CUDA-kärnor.

/hulle.

Sen är det bra att ha en i reserv som kan få sitta i speldatorn tills den i företagsdatorn går sönder. Måste ju tänka på att ha så hög uptime som möjligt.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Sen är det bra att ha en i reserv som kan få sitta i speldatorn tills den i företagsdatorn går sönder. Måste ju tänka på att ha så hög uptime som möjligt.

Haha, ja det är en bra idé!

Dock kan man trycka in så många kort som ryms i lådan när man ska använda CUDA, behövs ingen SLI eller liknande och de kan sitta i PCIEX-1x.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

1080Ti är ju inte släppt än heller, inte omöjligt att det slår Titan X så småning om...

Vi vet inte om det överhuvudtaget blir något 1080Ti.

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Chris_Kadaver:

"30% snabbare"...100% dyrare.

Skrivet av Buio:

Hur räknar du? Det är cirka 60-70℅ dyrare.

Helt plötsligt känns ett GTX 1080 skitbilligt.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=Ij3m7Vr2rEk

Priserna bara ökar varje år och folk köper gång på gång. Sakta men säkert åker vi konsumenter ner i nvidias monopol över grafikkortsmarknaden.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Eftersom nVidia inte skickar ut testexemplar till media är frågan om SweC har lust att punga ut de 13k som krävs för att få hem ett ex. Sen blir det säkerligen en blodig strid på kontoret om vem som får ta med det hem

Swec starta en insamling/lotteri idag, sätt en specifik summa för var lott, köp kortet och kör testèrna för att sedan lotta ut kortet ut bland de som köpt dessa lotter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

"30% snabbare"...100% dyrare.

..enbart hos Nvidia!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Swec starta en insamling/lotteri idag, sätt en specifik summa för var lott, köp kortet och kör testèrna för att sedan lotta ut kortet ut bland de som köpt dessa lotter?

Faktiskt en genuint rolig idé!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Nvidia kommer släppa Volta tidig vår så slänga pengarna nu på Pascal är ju pengar i sjön om man nu inte tänkt uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

https://www.youtube.com/watch?v=Ij3m7Vr2rEk

Priserna bara ökar varje år och folk köper gång på gång. Sakta men säkert åker vi konsumenter ner i nvidias monopol över grafikkortsmarknaden.

Och dom ökar inte på övriga varor och tjänster då eller?
Lönerna ökar inte heller?
Jisses... folk alltså.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Och dom ökar inte på övriga varor och tjänster då eller?
Lönerna ökar inte heller?
Jisses... folk alltså.

Hur menar du?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

https://www.youtube.com/watch?v=Ij3m7Vr2rEk

Priserna bara ökar varje år och folk köper gång på gång. Sakta men säkert åker vi konsumenter ner i nvidias monopol över grafikkortsmarknaden.

Det som slog mig mest med det klippet är att han ser svensk reklam. Kolla 4:22 "Tips för liten mage. Mindre bukfett med gammalt tips. Klicka här". Jag visste inte att han bor i Sverige. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.