[Minecraft] Escape Reality - FTB Unstable 1.10

Permalänk
Medlem

[Minecraft] Escape Reality - FTB Unstable 1.10

Välkommen!

Har startat upp en minecraft server som kör det senaste inom moddat minecraft. Så buggar och dylikt kommer att finnas. Det finns inte heller några plugins eftersom kombinationen av forge+bukkit för MC 1.10 existerar inte. Dock finns FTB utilities som gör det möjligt att ha home/spawn osv.

Kommandon:

  • /ftb team create <namn> (krävs för att claima chunks)

  • /ftb spawn

  • /ftb sethome (Kan bugga lite, så logga ut och in innan ni sätter ert home).

  • /ftb back (Funkar väldigt sällan men kan vara värd att lägga på minnet)

IP: escapereality.no-ip.org

  • Dedikerad server.

  • Ingen donations butik eller annat p2w system.

  • Lätt att påverka utveckling av servern.

  • Effektivt anti-cheat system.

  • Aktiv ägare.

Hur man ansluter

  1. Bli vitlsitad.

  2. Ta ner curse clienten.

  3. Gå till minecraft tabben. (Om den inte syns, aktivera under inställningar/plugin)

  4. Browse all Modpacks

  5. Sök efter FTB unstable 1.10.

  6. Installera FTB Unstable 1.10 (senaste versionen).

  7. Klicka på back.

  8. Klicka på play.

  9. Multiplayer

  10. Fyll i ipn: escapereality.no-ip.org

För att bli vitlistad svara på den här tråden eller minecraft forumet eller via discord kanalen.

Använd gärna följande formulär:

  • IGN (minecraft):

  • Hur länge har du spelat med mods?:

  • Vilket modpack körde du senast?:

  • Har du någonsin blivit bannad? I så fall för vad och varför?:

  • Övrigt?:​

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem

IGN: TheKingSwe

Hur länge har du spelat med mods?: jag har spelat många olika modpack sen 2014

Vilket modpack körde du senast?: jag spela FTB infinety evolv

Har du någonsin blivit bannad? I så fall för vad och varför?: nä jag har inte inte blivit bannad någon gång vad jag vet.

Övrigt?:​ Jag är en trevlig person som är 18år och gillar att ta det lungt och bygga snyggt och funktionellet.

Permalänk
Medlem

@Medit: Whitelistad

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat servern till senaste versionen av FTB Unstable 1.10 (version 4.2.5).

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
  • IGN: Northswede

  • Hur länge har du spelat med mods?: Från och till, senaste 5-6 åren

  • Vilket modpack körde du senast?: FTB Unstable 1.10, Direwolf20

  • Har du någonsin blivit bannad?: Nej

  • Övrigt?: 32år, trevlig norrbottning. Lite ringrostig när det kommer till mods (Har inte spelat typ någonting senste året). Men det kommer sakta tillbaka

Permalänk

IGN (minecraft): Mattsingen
Hur länge har du spelat med mods?: Sedan 2014. Knappt spelat icke moddat sedan dess.
Vilket modpack körde du senast?: Mitt eget paket komponerat för att testa Mekanism v9.
Har du någonsin blivit bannad? I så fall för vad och varför?: Nej, inte i Minecraft. Tror jag fick en server ban i BF3 en gång pga. servern inte tillät spelare utanför Tyskland (det stod inte någonstans).
Övrigt?:​ 40år gammal och försöker alltid ha roligt och hjälpa andra om jag kan.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne_silver:
  • IGN: Northswede

  • Hur länge har du spelat med mods?: Från och till, senaste 5-6 åren

  • Vilket modpack körde du senast?: FTB Unstable 1.10, Direwolf20

  • Har du någonsin blivit bannad?: Nej

  • Övrigt?: 32år, trevlig norrbottning. Lite ringrostig när det kommer till mods (Har inte spelat typ någonting senste året). Men det kommer sakta tillbaka

Skrivet av Mattsingen:

IGN (minecraft): Mattsingen
Hur länge har du spelat med mods?: Sedan 2014. Knappt spelat icke moddat sedan dess.
Vilket modpack körde du senast?: Mitt eget paket komponerat för att testa Mekanism v9.
Har du någonsin blivit bannad? I så fall för vad och varför?: Nej, inte i Minecraft. Tror jag fick en server ban i BF3 en gång pga. servern inte tillät spelare utanför Tyskland (det stod inte någonstans).
Övrigt?:​ 40år gammal och försöker alltid ha roligt och hjälpa andra om jag kan.

Lagt till er båda på vitlistan.

Servern kör senaste version 4.2.6

Var vänlig citera mig, skicka pm eller kontakta mig via discord. För att snabba upp whitelist processen.

Mer information
Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem

Majoriteten av serverns spelare röstade igenom ett byte av modpack. Det nya packet är All The Mods. Var du vitlistad tidigare och seplat mer än 5h så är du automatiskt vitlistad på denna. Resterande kommer måste ansöka om att bli vitlistade på nytt. En ny tråd kommer dyka upp under dagen.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem

Ansökan

IGN (minecraft):sm4rwi_2
Hur länge har du spelat med mods?: ungefär två år nu, har haft svårt att hitta en server.
Vilket modpack körde du senast?: Lite alla möjliga, vet inte riktigt alla namn på alla, här är iaf några namn på två: infitiy evolved,direwolf 20.
Har du någonsin blivit bannad? I så fall för vad och varför?: en gång för att ha sagt en sak men jag ångrade ytterst mycket att jag sa det.
Övrigt?:​ Jag är i 11 års ålder, är inte efter att förstöra för någon.