Oneplus (3) - vad har de sparat in på?

Permalänk

Oneplus (3) - vad har de sparat in på?

Hej,
Tänkte bara höra vad det är Oneplus sparar in på, på sina mobiler? (Alltså hur kan de hålla ner kostnaderna, för den kvalitén man verkar få)

Rubrik förtydligad enl § 3.1 // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRandomLemon:

Hej,
Tänkte bara höra vad det är Oneplus sparar in på, på sina mobiler? (Alltså hur kan de hålla ner kostnaderna, för den kvalitén man verkar få)

Därför att en mobil inte kostar så himla mycket att tillverka egentligen. De vanliga mobilerna är helt enkelt för dyra och överprisade. OnePlus drar nytta av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRandomLemon:

Hej,
Tänkte bara höra vad det är Oneplus sparar in på, på sina mobiler? (Alltså hur kan de hålla ner kostnaderna, för den kvalitén man verkar få)

De sparar nog mycket på reklam (har aldrig sett en reklam om 1+3). Löner inom företag kanske är lägre osv.

Hörde att det är dyrare att göra en 1+3 än en galaxy s7. De tar helt enkelt ut mindre marginaler.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Tack, då vet jag. Tyckte att det verkade mystiskt, men nu förstår jag bättre (Jag vet att Apple är ganska bra på saftiga prislappar, men Samsung verkar ha hakat på med)

Är kvalitén bra då, om man jämför med Samsung och Apple?

Permalänk
Medlem

@TheRandomLemon: Exempelvis är skärmen sämre och inte kalibrerad jämfört med dyrare Samsung-modeller.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

@TheRandomLemon: Exempelvis är skärmen sämre och inte kalibrerad jämfört med dyrare Samsung-modeller.

Kameran är också outstanding på samsung. Men det är klart att de gör ordentlig vinst.

Men vill oneplus slå sig in på marknaden så går det ju inte att komma med något nästan lika bra, nästan lika dyrt.

Permalänk
Medlem

De har inte många utveckare alls typ, läste dem har 5 men tror dem har några mer än 5. Men dem kör inga mellanhänder. Tex retailers, de själva säljer de bara.
Dock i Finland så är det en operantör som säljer Oneplus 3.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

En annan skillnad är att Samsung kan leverera telefoner, nu är det SJU veckor leveranstid till Sverige på OnePlus 3.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

@TheRandomLemon: Exempelvis är skärmen sämre och inte kalibrerad jämfört med dyrare Samsung-modeller.

I en av uppdateringarna som kom, så kan man nu mera aktivera sRGB o då den riktigt bra kalibrerad.

Citat:

Greyscale accuracy with the sRGB mode enabled is a huge improvement over the standard display mode. The CCT average is slightly below target, but only by a tiny amount. My only complaint is that the RGB balance with the whitest shades is shifted too far toward red, and it would be good to tweak this a tiny bit to make sure 100% white is properly balanced so that the display doesn't have any sort of warm cast on webpages and in Material Design applications. Even with that, the error levels for each individual shade of grey are all at or below three, which is what we're targeting. With these changes the OnePlus 3 goes from being one of the worst displays on record to one of the best, and that's a great thing to see.

Källa: http://www.anandtech.com/show/10445/revisiting-the-oneplus-3/...

Skrivet av mfm:

En annan skillnad är att Samsung kan leverera telefoner, nu är det SJU veckor leveranstid till Sverige på OnePlus 3.

Ja, på Graphite färg är det 7 veckor, men inte på guld versionen.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

@TheRandomLemon: Exempelvis är skärmen sämre och inte kalibrerad jämfört med dyrare Samsung-modeller.

Skärmen är det som skiljer från de lite dyrar telefonerna. Hade S7 innan OnePlus 3 och OP3 har en direkt sämre skärm, det går inte sticka under stolen med. Skärmen skulle vara "dålig" om den satt i en 6000kr mobil idag men nu är OP3 billigare så jag måste säga att den är helt ok men nog den största nackdelen med telefonen utöver buggar jag hade.

Min är på RMA för defekt/ojämn belyst skärm som många andra.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

En Iphone 5S kostade på sin tid under 100USD i materialkostnad. Arbete och förädling runt ytterligare 100USD, marknadsföring, frakt etc landar på runt, 40-60USD. Vinsten var ungefär hälften av prislappen på dessa.

Samsung har ungefär samma deal. Oneplus tar lägre marginaler och kapar mellanhänder. Samt de tjänar mindre, men de försöker inte heller vara ett märke du köper pga märket, utan pga produkten och då måste man inte ha en hög svåråtkomlig prispunkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik redigerad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

En annan skillnad är att Samsung kan leverera telefoner, nu är det SJU veckor leveranstid till Sverige på OnePlus 3.

Och att samsungs mobiler blir rentav skrot när det kommer en ny android uppdatering av större format, riktigt jävla pissigt.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

One+ hade ganska bra information själva kring detta tidigare, men verkar nu ha tagit bort den. Några faktorer som gör att de kan hålla priset ner är dock:
* Ingen/liten kostnad för lagerhållning (tidigare hade de inga lager alls)
* Inget/liten kostnad för reklam
* Ingen egen utveckling (av hårdvara)
* Lägre vinstmarginaler

Med mera. Sedan får man givetvis räkna med saker så som eventuellt sämre byggkvalité, skärm, högtalare, etc. men skiljer sig inte mer än mellan andra tillverkare. Samt givetvis garanti och supportfrågan, har själv inte behövt vara i kontakt med dem, men har hört att det kan vara långdraget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Därför att en mobil inte kostar så himla mycket att tillverka egentligen. De vanliga mobilerna är helt enkelt för dyra och överprisade. OnePlus drar nytta av det.

Det påstås att runt 60% av kostnaden för att tillverka en mobil är licens/patentkostnader alla ska ha sin del av kakan.

Enligt denna videon kostar det ca 250$ (~2100sek kr) i material att tillverka en iphone 6s.
Youtube prisuppskattning
Sen ska man ju ha maskinerna och folk som sköter dessa. Stämmer det med 60% av priset skulle vara licens/patentkostnader så skulle det ju bli 2100*.6 = 1260 / enhet. Så det skulle ju i så fall sluta på ca 3300kr för en iphone 6s. Men där utöver tillkommer ju löner till anställda osv. Ser man då till att de tar 6500? för en ny iphone 6 så är det ett rätt rejält påslag = )

En annan tabell över tillverkningskostander för iphone

Utöver detta så är det en uppsjö människor som ska ha betalt för att komma på nya idéer men om man ser till hur många enheter apple säljer så borde denna utgiftsposten täckas ganska lätt.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4:

* Ingen/liten kostnad för lagerhållning (tidigare hade de inga lager alls)

Att de inte hade lager och tillverkade varje mobil efter beställning är ju bara en skröna från invite-tiden och det var inte ens sant då, OnePlus One såldes i vanliga kinesiska onlinebutiker (tänk dustin och netonnet) som vilken telefon som helst, det var bara västerlänningar som behövde förnedra sig med invites.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Att de inte hade lager och tillverkade varje mobil efter beställning är ju bara en skröna från invite-tiden och det var inte ens sant då, OnePlus One såldes i vanliga kinesiska onlinebutiker (tänk dustin och netonnet) som vilken telefon som helst, det var bara västerlänningar som behövde förnedra sig med invites.

Då var det väl kinesiska onlinebutikerna som hade lagrerna? Invite-systemet såg till att det hela tiden fanns en större efterfrågan än tillgång. Då behöver man inte ha några lager. Sen är frågan vad man menar med lager, 1 låda, 1 pall, 1 byggnad. Tror inte de hade en byggnad full iallafall som t.ex. Samsung/Apple har flera av inför en lansering.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

Tack för alla svar! Har varit väldigt hjälpsamt. Vad jag förstår det som ska inte skärmen vara brutalt dålig utan en bra 1080p skärm för prislappen. Sedan att kameran inte är i samma klass som S7 är inget större problem, då jag är ute efter att ta okej bilder, annars kan man ju bara ta en vanlig traditionell kamera Tänkte bara höra om ni tror att det är samma modell i hela Europa. T.ex. om jag beställer en från UK där det är rimlig fraktid, kommer den vara kompatibel med svenska operatörer? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRandomLemon:

Tack för alla svar! Har varit väldigt hjälpsamt. Vad jag förstår det som ska inte skärmen vara brutalt dålig utan en bra 1080p skärm för prislappen. Sedan att kameran inte är i samma klass som S7 är inget större problem, då jag är ute efter att ta okej bilder, annars kan man ju bara ta en vanlig traditionell kamera Tänkte bara höra om ni tror att det är samma modell i hela Europa. T.ex. om jag beställer en från UK där det är rimlig fraktid, kommer den vara kompatibel med svenska operatörer? Tack på förhand!

Skärmen har blivit mycket efter en uppdatering, om man aktiverar sRGB. Angående om samma modell. EU och Asien har samma modell, så ja, det är inga problem. Beställ bara på oneplus.net/se/3 så betalar du i svenska kronor och den skickas från Polen med DHL. O nej, inga tullavgifter då det är inom EU

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRandomLemon:

Tack för alla svar! Har varit väldigt hjälpsamt. Vad jag förstår det som ska inte skärmen vara brutalt dålig utan en bra 1080p skärm för prislappen. Sedan att kameran inte är i samma klass som S7 är inget större problem, då jag är ute efter att ta okej bilder, annars kan man ju bara ta en vanlig traditionell kamera Tänkte bara höra om ni tror att det är samma modell i hela Europa. T.ex. om jag beställer en från UK där det är rimlig fraktid, kommer den vara kompatibel med svenska operatörer? Tack på förhand!

På tal om kameran, jag är då nöjd med denna bild.

Originalet före PS
Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Skärmen har blivit mycket efter en uppdatering, om man aktiverar sRGB. Angående om samma modell. EU och Asien har samma modell, så ja, det är inga problem. Beställ bara på oneplus.net/se/3 så betalar du i svenska kronor och den skickas från Polen med DHL. O nej, inga tullavgifter då det är inom EU

Ja, men jag menar att om man kan plocka upp den i UK, så är det bara 11 dagars frakttid

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRandomLemon:

Ja, men jag menar att om man kan plocka upp den i UK, så är det bara 11 dagars frakttid

Asså, det är det på svenska delen av oneplus.net också, det är ingen skillnad vilket "land" det är ändå 11 dagars frakttid.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

I en av uppdateringarna som kom, så kan man nu mera aktivera sRGB o då den riktigt bra kalibrerad.
Källa: http://www.anandtech.com/show/10445/revisiting-the-oneplus-3/...
Ja, på Graphite färg är det 7 veckor, men inte på guld versionen.

Verkar ju mycket bättre nu även om den fortfarande verkar ha en bit kvar http://www.phonearena.com/news/OnePlus-3-before-and-after-upd...

Sen verkar ju supporten vara lite svår att få tag på vad jag har hört. Eller är det bara gnällspikarna som skriker högst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRandomLemon:

Hej,
Tänkte bara höra vad det är Oneplus sparar in på, på sina mobiler? (Alltså hur kan de hålla ner kostnaderna, för den kvalitén man verkar få)

Hej,
Läs Swedroids test - de gör rätt utförliga tester:
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-oneplu...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Oneplus inte ens kan bibehålla stabilitet på första generationen. Så är det ganska uppenbart. Aldrig mer en Oneplus för mig, de är tomtar. Till och med Samsung har lärt sig att uppdatera regelbundet (vissserligen enbart de bättre modellerna som de satsar på men ändå):
http://security.samsungmobile.com/smrupdate.html

Idag med alla säkerhetshål i rampljuset behöver de täppas till snabbt blir tillverkarnas stöd viktigare än någonsin.
T.ex. senast igår: http://www.bbc.co.uk/news/technology-37005226

Siktar in själv helt och hållet på Nexus telefoner, betydligt enklare och hålla mjukvaran uppdaterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimi84:

Med tanke på att Oneplus inte ens kan bibehålla stabilitet på första generationen. Så är det ganska uppenbart. Aldrig mer en Oneplus för mig, de är tomtar. Till och med Samsung har lärt sig att uppdatera regelbundet (vissserligen enbart de bättre modellerna som de satsar på men ändå):
http://security.samsungmobile.com/smrupdate.html

Idag med alla säkerhetshål i rampljuset behöver de täppas till snabbt blir tillverkarnas stöd viktigare än någonsin.
T.ex. senast igår: http://www.bbc.co.uk/news/technology-37005226

Siktar in själv helt och hållet på Nexus telefoner, betydligt enklare och hålla mjukvaran uppdaterad.

Vad menar du med stabilitet?
Stock mjukvaran är väl okej, men inte världsbäst. Men en sådan här telefon är ju busenkel att låsa upp och flasha.
Jag kör denna: http://forum.xda-developers.com/oneplus-one/development/rom-c...
Och den är fan mer smooth än iphone 6s och alla samsung telefonerna tillsammans.
Jag har min Oneplus One än idag och är fortfarande super nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimi84:

Med tanke på att Oneplus inte ens kan bibehålla stabilitet på första generationen. Så är det ganska uppenbart. Aldrig mer en Oneplus för mig, de är tomtar. Till och med Samsung har lärt sig att uppdatera regelbundet (vissserligen enbart de bättre modellerna som de satsar på men ändå):
http://security.samsungmobile.com/smrupdate.html

Idag med alla säkerhetshål i rampljuset behöver de täppas till snabbt blir tillverkarnas stöd viktigare än någonsin.
T.ex. senast igår: http://www.bbc.co.uk/news/technology-37005226

Siktar in själv helt och hållet på Nexus telefoner, betydligt enklare och hålla mjukvaran uppdaterad.

OnePlus One har ju fått COS 13 så vet inte riktigt vad du klagar på gällande uppdaterar där?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kika på JerryRigEverything på Youtube så ser du skillnaden på byggkvalité. Om jag inte missminner mig så vinner OP3 på en hel del punkter.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimi84:

Med tanke på att Oneplus inte ens kan bibehålla stabilitet på första generationen. Så är det ganska uppenbart. Aldrig mer en Oneplus för mig, de är tomtar. Till och med Samsung har lärt sig att uppdatera regelbundet (vissserligen enbart de bättre modellerna som de satsar på men ändå):
http://security.samsungmobile.com/smrupdate.html

Idag med alla säkerhetshål i rampljuset behöver de täppas till snabbt blir tillverkarnas stöd viktigare än någonsin.
T.ex. senast igår: http://www.bbc.co.uk/news/technology-37005226

Siktar in själv helt och hållet på Nexus telefoner, betydligt enklare och hålla mjukvaran uppdaterad.

http://www.swedroid.se/rykte-nya-nexus-telefonerna-far-nattla...
Eller hur

Största skillnaden mellan kinalurarna och Samsung/Apple är att du köper en mobil utan några extrafunktioner alls, ingen bra support och ingen garanterad uppdatering. Den är snygg och känns lyxig...men det är allt. De flesta basfunktionerna finns där och funkar, men inte lika bra och tweakat som de stora märkena.

Det är kanon om man kunde köpa en mobil för 3.500 kr som hade samma kvalitet och support som en mobil som kostar 7000. Tyvärr är det inte så och det måste man räkna med.

En sak skall man veta, och detta är verkligen helt sant, man får ALDRIG mer än man betalar för. Man kan betala för mycket, men ALDRIG för lite.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Och att samsungs mobiler blir rentav skrot när det kommer en ny android uppdatering av större format, riktigt jävla pissigt.

med oneplus ska man vara glad att man får den.
och får man den tar den ofta flera månader innan man får, och då ska man även vara glad om det inte fuckar systemet

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!