Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Skrivet av Aje:

Jag har gett Windows 10 tre försök under ett års tid, men nu har jag gett upp. Är tillbaka på Windows 8.1 och Start8. Stabilt, snabbt och pålitligt.

Windows 10 fick mig för första gången att vilja gå över till macOS. Jag förstår inte hur man kan släppa ett sådant uselt och buggit OS? Det påminner väldigt mycket om Windows 95 när det släpptes. Därtill tycks ingen kontroll av standardprogram så som Chrome göras. Det kraschar, hänger sig eller bara blint vägrar starta. I Windows är det Task Managern som kraschar, inställningar nollställs osv.

Hade inte Mac Pro varit så förlegad hade jag slängt ut min dator och köpt en sådan omgående för kommande macOS verkar vara riktigt bra.

Microsoft, vakna för fan!

Har inte haft en enda krasch på någon burk sedan Win 7!!!
Va i h-vete gör ni med era burkar!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Jag fick ingen notitikationen innan Microsoft uppdaterade min dator. Jag fick inte välja. Tänk dig stå på jobbet utan internet och fungerande utrustning. Det kan bli en riktig dyr historia när du själv är ansvarig. Microsoft ska lämna företagare och deras företagsinstallationer i fred.

Försök inte. Du fick massvis med popups om att uppdatera som du klickade bort, eller hur?

Skrivet av anon185723:

Det måste vara skönt att få lite lugn och ro. Jag kanske kan surfa på min telefon istället. Inaktiverar jag nätverkskortet i Windows så bör jag slippa uppdateringar. Det sjukaste skulle vara om microsoft aktiverar och ändrar datorn utan mitt medgivande...

Nu när Redstone I (AU) kommit har popups och uppmaningar försvunnit så du kan lugnt ha ditt nätverkskort aktiverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Försök inte. Du fick massvis med popups om att uppdatera som du klickade bort, eller hur?

Kan ju säga att även jag fått en dator uppdaterad utan notifikation.. Det enda som sas var att det fanns uppdateringar, inte att ett helt nytt OS skulle installeras.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Nej, helt oskyddad var han väl inte men Windows egna antivirus/brandvägg har väl i åratal varit ett av de sämsta på marknaden... Så själv ser jag det inte som något positivt.

Windowsbrandväggen är mycket kompetent och är den som i bakgrunden används av många av de mer kända virusleverantörerna. De tycker helt enkelt att det inte är lönt att tillverka en egen.

Skrivet av DaBone:

Om jag ser till min egen släkt och vänkrets, så skulle jag säga att 8 av 10 inte vet hur man skulle göra, utan be någon mer kunnig hjälpa dem. Alltså 80% som skulle få problem, om de körde Win10.
Nu har jag tur att det inte är så många av dem som gör det, utan använder andra OS..

Jag tror nog att den kunnige även får hjälpa dem med de andra OS:en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Windowsbrandväggen är mycket kompetent och är den som i bakgrunden används av många av de mer kända virusleverantörerna. De tycker helt enkelt att det inte är lönt att tillverka en egen.

Tror jag också, då Microsofts dito fått så dåliga betyg genom åren...

En snabb googling gav genast träffar som denna..
http://uk.pcmag.com/windows-defender-beta-2/25697/review/micr...

BOTTOM LINE
If you have Windows 8 or Windows 10, Microsoft's Windows Defender is ready and waiting to protect you against malware. However, our tests show that you're better off with a free add-on antivirus solution.

Skrivet av Wickman:

Jag tror nog att den kunnige även får hjälpa dem med de andra OS:en.

Långt ifrån i samma utsträckning.. Installera vissa saker, ja.. Men att behöva installera dem igen eller behöva göra om inställningar som gjorts....

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxygenial:

Har sett till att ha samtliga dessa fullt uppdaterade med patchar innan uppdatering körts! (har haft issues med andra labb-burkar samt på jobbet med burkar som inte vart korrekt uppdaterade innan uppdatering körts).

Där sa du nog dagens visdomsord.
Man kan också komplettera med diskrensning och defragmentering innan uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Kan ju säga att även jag fått en dator uppdaterad utan notifikation.. Det enda som sas var att det fanns uppdateringar, inte att ett helt nytt OS skulle installeras.

Så kan det gå när inte haspeln är på.
Eller när man har "automatiska uppdateringar" påslaget i en tid när uppdateringspopups:en håller på att dränka en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxygenial:

Själv har jag lagt ner OSX just p.g.a. patcharna pajjat min Mac installation 3 gånger! Uppdateringarna mellan OS'en har funkat, men patcharna har fullkomligt dödat installationen!

Antar att du kört Hackintosh och då är det inte så lustigt att du fått problem emellanåt.. liksom inte helt ovanligt.

OSX är gjort för Apples egna hårdvara och inte för ditt ihop-plock. Försökte få igång det på min nuvarande HTPC, men det gick inte ens..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Tror jag också, då Microsofts dito fått så dåliga betyg genom åren...

Du blandar ihop Windowsbrandväggen med Antivirusprogrammet.
Det är antivirusprogrammet som heter Windows Defender.
Jag däremot pratade om Windowsbrandväggen, det är något helt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Så kan det gå när inte haspeln är på.
Eller när man har "automatiska uppdateringar" påslaget i en tid när uppdateringspopups:en håller på att dränka en.

På min WS med Win7, så hade jag stängt av automatiska uppdateringar. Men Microsoft ställde om till automatiska 3 ggr, innan jag fick nog.
Ominstallerade skiten och stängde av det efter några få uppdateringar innan SP1, sen blev det tyst..

För min del kändes det som om Microsoft våldtog min dator, varje gång de körde över mina inställningar och vilja.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Långt ifrån i samma utsträckning.. Installera vissa saker, ja.. Men att behöva installera dem igen eller behöva göra om inställningar som gjorts....

Att behöva göra om inställningar var lääänge sedan man behövde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Du blandar ihop Windowsbrandväggen med Antivirusprogrammet.
Det är antivirusprogrammet som heter Windows Defender.
Jag däremot pratade om Windowsbrandväggen, det är något helt annat.

Fast nu var det ju ett antivirus-program med brandvägg som avinstallerats..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Att behöva göra om inställningar var lääänge sedan man behövde.

Så länge du har inställningar som är okej enligt Microsoft....

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Vad spelar det för roll när jag redan hade fungerande drivrutiner. Ljudinterfacen slutade fungera efter Windows 10 uppdaterade sig själv utan att fråga mig. Min arbetsstation är ingen experimental platform för microsoft.

Fast, frågar du Microsoft, ska du inte köra "Home" på en arbetsstation, och på en "Pro" har du möjlighet att styra uppdateringarna, och om de ska installeras eller inte. "Home" är till för hemanvändare, i icke produktionskritiska datorer. Så därför tar Microsoft sig vissa friheter som jag kan tycka de borde ge fan i, allt i namn av bättre säkerhet.
Det är möjligen dags för Microsoft att vara sjukt tydlig med skillnaderna mellan de olika versionerna av sitt OS, och varför man gör som man gör, men jag kan delvis förstå deras agerande, samtidigt som jag själv hade varit vansinnig om de kissade revir i min dator. Som tur är har jag bara Pro-licenser, även hemma.
En möjlig "fix" är att använda WUMT, och själv installera uppdateringarna när man inte sitter i en produktionssituation, det hjälper ju även Home användare att få lite bättre koll på vilka uppdateringar som installeras, och när.

Skrivet av DaBone:

Det var just det att Microsoft kör över dig som användare totalt, utan hänsyn, som gjorde att jag bytte till Mac.

Märkligt argument, eftersom Apple har gjort så här länge. Mjukvara som Apple bestämmer att du inte ska ha, försvinner utan att du tillfrågas, osv. Även om det är mjukvara du betalt dem för. Visst, mer så på mobila enheter än på PC'n, men de tar sig precis samma rättigheter.
Och du behöver inte rättfärdiga dig. Trivs du bättre med OSX, ska du köra OSX. Inget snack om saken.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

På min WS med Win7, så hade jag stängt av automatiska uppdateringar. Men Microsoft ställde om till automatiska 3 ggr, innan jag fick nog.

Det var för att du inte kontrollerade vilka uppdateringar du laddade ned. MS var ju tydliga med att vissa uppdateringar endast var till för att förbereda för Win10 uppdateringen. Dessa blockade man givetvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Så länge du har inställningar som är okej enligt Microsoft....

Jag har massvis med sådana inställningar. De ändras aldrig. (Om man undantar en gång hösten 2015 som folk verkar ha hängt upp sig på)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Fast nu var det ju ett antivirus-program med brandvägg som avinstallerats..

Ja, och han fick Windowsbrandväggen + Windows Defender.
Windowsbrandväggen är top notch, det var bara det jag ville säga.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast, frågar du Microsoft, ska du inte köra "Home" på en arbetsstation, och på en "Pro" har du möjlighet att styra uppdateringarna, och om de ska installeras eller inte. "Home" är till för hemanvändare, i icke produktionskritiska datorer. Så därför tar Microsoft sig vissa friheter som jag kan tycka de borde ge fan i, allt i namn av bättre säkerhet.
Det är möjligen dags för Microsoft att vara sjukt tydlig med skillnaderna mellan de olika versionerna av sitt OS, och varför man gör som man gör, men jag kan delvis förstå deras agerande, samtidigt som jag själv hade varit vansinnig om de kissade revir i min dator. Som tur är har jag bara Pro-licenser, även hemma.
En möjlig "fix" är att använda WUMT, och själv installera uppdateringarna när man inte sitter i en produktionssituation, det hjälper ju även Home användare att få lite bättre koll på vilka uppdateringar som installeras, och när.

Märkligt argument, eftersom Apple har gjort så här länge. Mjukvara som Apple bestämmer att du inte ska ha, försvinner utan att du tillfrågas, osv. Även om det är mjukvara du betalt dem för. Visst, mer så på mobila enheter än på PC'n, men de tar sig precis samma rättigheter.
Och du behöver inte rättfärdiga dig. Trivs du bättre med OSX, ska du köra OSX. Inget snack om saken.

B!

Sluta försvara detta bedrägliga beteende. Windows 10 ska ge fan i att ändra datorer utan tillåtelse. Inte fan blir du glad när en främmande person tar bort motorn i din bil utan tillåtelse. Apple till skillnad från windows 10 frågar innan de kör över sina användare.

Min dator är ingen jävla testplatform för microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Märkligt argument, eftersom Apple har gjort så här länge. Mjukvara som Apple bestämmer att du inte ska ha, försvinner utan att du tillfrågas, osv. Även om det är mjukvara du betalt dem för. Visst, mer så på mobila enheter än på PC'n, men de tar sig precis samma rättigheter.
Och du behöver inte rättfärdiga dig. Trivs du bättre med OSX, ska du köra OSX. Inget snack om saken.

B!

Har haft min MacBook PRO sedan 2013 och inte haft ett enda problem. Inga program som försvunnit, inga buggar eller några som helst störningsmoment. Har uppdaterat den efterhand, när jag känt att nu har jag tid. Ingen tvångsuppdatering...
Så ja, jag är väldigt nöjd.. och därför jag gick vidare och skippade Windows.

Har även haft iPhone sen 3G och inte blivit av med ett enda program som jag köpt.. Så inget jag märkt av iaf..
Iofs inte varit någon storkund på AS, men känns som om man hade hört talas om det, ifall det hände ofta.

Skrivet av Wickman:

Det var för att du inte kontrollerade vilka uppdateringar du laddade ned. MS var ju tydliga med att vissa uppdateringar endast var till för att förbereda för Win10 uppdateringen. Dessa blockade man givetvis.

För en som jobbar 6-7 dagar i veckan stora delar av året, så hinner man inte att sätta sig in allt. För egen del tycker jag inte att ett företag ska tvinga på sina kunder saker de inte vill ha. Det ger liksom dåliga kundrelationer...
Själv hade jag betalt för flera licenser av Win7Ultimate som jag ville ha och blev tvångsuppdaterad till ett OS jag inte ville ha.
Om detta var för att jag hade underlåtit att damsuga alla forum, siter och tidskrifter eller inte, borde inte ha med saken att göra.
Min dator är min och Microsoft borde ge sina kunder den respekten..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

En möjlig "fix" är att använda WUMT, och själv installera uppdateringarna när man inte sitter i en produktionssituation, det hjälper ju även Home användare att få lite bättre koll på vilka uppdateringar som installeras, och när.

B!

WUMT känns lite passe nu med Redstone I (AU) som kom för en vecka sedan. Där kan även Home-användarna styra när uppdateringar och omstarter skall ske.
(Förutsatt att man inte har en massa passiva program igång dygnet runt innehållande information som man inte sparat)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wickman:

Försök inte. Du fick massvis med popups om att uppdatera som du klickade bort, eller hur?

Vilka jävla popups? Windows uppdaterar utan att fråga. Datorn är inställd på never check for updates. Men endå uppdaterar sig datorn utan tillåtelse. Microsoft ska ge fan i att ändra min dator. Speciellt mina ljudinterface.

Nu kommer skiten igen efter en jävla system restore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

För en som jobbar 6-7 dagar i veckan stora delar av året, så hinner man inte att sätta sig in allt. För egen del tycker jag inte att ett företag ska tvinga på sina kunder saker de inte vill ha. Det ger liksom dåliga kundrelationer...
Själv hade jag betalt för flera licenser av Win7Ultimate som jag ville ha och blev tvångsuppdaterad till ett OS jag inte ville ha.
Om detta var för att jag hade underlåtit att damsuga alla forum, siter och tidskrifter eller inte, borde inte ha med saken att göra.
Min dator är min och Microsoft borde ge sina kunder den respekten..

Du hade inte behövt dammsuga några forum eller tidskrifter. Det hade räckt med att du markerat uppdateringen och klickat på "mer info"

Men visst, jag håller med dig, den här uppdateringshetsjakten var inte bra för många.
Emellertid om man nu ska se lite positivt på det hela så har hetsjakten nu upphört och Redstone I (AU) äntligen lanserats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Vilka jävla popups? Windows uppdaterar utan att fråga. Datorn är inställd på never check for updates. Men endå uppdaterar sig datorn utan tillåtelse. Microsoft ska ge fan i att ändra min dator. Speciellt mina ljudinterface.
https://gyazo.com/2ad02a8959e7ef29c69c754a6e7cdfd4.png
https://gyazo.com/2e7d8d54a21c1bf66019da149d0ac131.png
Nu kommer skiten igen efter en jävla system restore.
https://gyazo.com/7eb96d5d86234b610794078d41324ce4.png

Ok, om du haft "never check for updates" aktiverat är det någon som manuellt gått in och sökt efter uppdateringar och därefter installerat dem manuellt.

Vad gäller popupen efter restore får du först gå in i inställningarna och igen aktivera "never check for updates". Därefter ser du till att avistallera de KB:n som ger dig popupfönstret.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wickman:

Ok, om du haft "never check for updates" aktiverat är det någon som manuellt gått in och sökt efter uppdateringar och därefter installerat dem manuellt.

Vad gäller popupen efter restore får du först gå in i inställningarna och igen aktivera "never check for updates". Därefter ser du till att avistallera de KB:n som ger dig popupfönstret.

Ingen har gått in manuellt och aktiverat eller sökt efter uppdateringar. Användaren har inte ens rättigheter för det. Windows uppdaterar endå utan medgivande. Man får fan inte ens välja. Man ska inte behöva bryta strömmen för att säga nej.

Permalänk

Har inte krånglat en gång för mig, och jag har bytt grafikkort å grejer, inte installerat om sen 10an kom, sen skiter jag i om dom spionerar på mig, är jag så intressant så varsegoda

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk

@anon185723: i det läget hade jag gjort en ominstallation, du kan ju välja att behålla appar, kollar ibland efter uppdateringar på det viset men aldrig vart med om det, låter som att nåt har fuckat ur, dåliga drivrutiner? Virus? du använder väl antivirusprogram?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Ingen har gått in manuellt och aktiverat eller sökt efter uppdateringar. Användaren har inte ens rättigheter för det. Windows uppdaterar endå utan medgivande. Man får fan inte ens välja. Man ska inte behöva bryta strömmen för att säga nej. https://giant.gfycat.com/LazyLonelyDikdik.gif

Ok nu pratar vi helt plötsligt om andra saker, du skrev tidigare att du var missnöjd med vad som hände när du uppdaterade FRÅN ett annat system till Windows 10, och jag svarade på detta. Nu ändrar du fokus och håller på och fipplar med uppdateringar INNE I Windows 10 vilket jag kallar en urspårning.

Om du har ett specifikt problem får du starta en egen tråd om just detta så löser vi det där. Det här är en allmän tråd och ej en problemlösartråd.

Du skrev tidigare:
"Nu efter en update så slutade tre av mina fyra ljudinterface att fungera. Jag är mer än less på detta skitos. Måste köra en rollback igen. Hur svårt ska det vara att få ha sin dator i fred."

"Drivrutinerna som jag installerade manuallet fungerade perfekt innan Windows 10 skitade ner datorn med sina egna uppdateringar"

"Windows 10 ändrade min dator och installerade mjukvara UTAN MITT MEDTYCKE. Jag hade fungerade drivrutiner i från min tillverkare innan windows 10 saboterade min arbetsstation med en uppdatering."

"Vad spelar det för roll när jag redan hade fungerande drivrutiner. Ljudinterfacen slutade fungera efter Windows 10 uppdaterade sig själv utan att fråga mig. Min arbetsstation är ingen experimental platform för microsoft."

"Jag fick ingen notitikationen innan Microsoft uppdaterade min dator. Jag fick inte välja. Tänk dig stå på jobbet utan internet och fungerande utrustning. Det kan bli en riktig dyr historia när du själv är ansvarig. Microsoft ska lämna företagare och deras företagsinstallationer i fred"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Du skulle bli förvånad när du märker hur mycket det finns i Windows 10 som ej finns i 7an..Det har jag upptäckt sen jag gick över till 10an

Bara det att kunna mounta ISO utan att behöva installera andra program

Vad exakt betyder det att mounta en iso fil?
Jag vet hur mycket förbättringar det finns i windows 10 men personligen så tycker jag att det knappt är värt det. Första gången jag installerade win 10 så var det dessutom instabilt så jag fick göra en clean install etc. Men om man får ett framtidssäkert windows 10 gratis så ska man självklart gå för det.

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk
Medlem

men folk är så fanatiska i dessa trådar, förstår inte!

AMAGADD!! MS har installerat candy crush på min dator!!!
skrek ni lika mycket när MS röj infördes?

AMAGADD!! XX slutade fungera, win10 är det sämsta operativ någonsin bara för att JAG fick ett problem som ingen annan har

AMAGADD!! en bugg i windows 10 som gör att XX inte fungerar.. under alla mina år jag använt OSX/iOS och apple har aldrig i hela sin historia haft en bugg... eller?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Har haft min MacBook PRO sedan 2013 och inte haft ett enda problem. Inga program som försvunnit, inga buggar eller några som helst störningsmoment. Har uppdaterat den efterhand, när jag känt att nu har jag tid. Ingen tvångsuppdatering...
Så ja, jag är väldigt nöjd.. och därför jag gick vidare och skippade Windows.

Har även haft iPhone sen 3G och inte blivit av med ett enda program som jag köpt.. Så inget jag märkt av iaf..
Iofs inte varit någon storkund på AS, men känns som om man hade hört talas om det, ifall det hände ofta.

För en som jobbar 6-7 dagar i veckan stora delar av året, så hinner man inte att sätta sig in allt. För egen del tycker jag inte att ett företag ska tvinga på sina kunder saker de inte vill ha. Det ger liksom dåliga kundrelationer...
Själv hade jag betalt för flera licenser av Win7Ultimate som jag ville ha och blev tvångsuppdaterad till ett OS jag inte ville ha.
Om detta var för att jag hade underlåtit att damsuga alla forum, siter och tidskrifter eller inte, borde inte ha med saken att göra.
Min dator är min och Microsoft borde ge sina kunder den respekten..

håll dig du till din mac och respektera oss som är nöjda med windows, du är totalt orelevant i den här tråden, har haft en macbook pro 2013 som jag ogillade men spyr inte galla för det, sålde skiten och sen var det bra

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti