Datorn vägrar att boota efter uppgradering av grafikkort (AMD R9 370->GTX750TI)

Permalänk

Datorn vägrar att boota efter uppgradering av grafikkort (AMD R9 370->GTX750TI)

Okej så jag köpte nyss ett nytt graffikort evga gtx 750 ti från ett amd r9 370 allt funkade bra jag startade dator laddade ner alla drivers. Laddade ner nvidia senaste driver startade om datan och nu funkar det inte. Jag startar datorn och det kommer fram en black screen och min mus och tagentbord slutar allt fungera kan inte göra något jag har försökt att byta tillbacka till gammla graffikortet funkar ej jag har provat att starta utan ett kort funkar inte jag har asus rog g20bm amd-770k quad core proccesor jag vet inte vad jag ska göra hjälp mig snälla!

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna prova att resetta CMOS/BIOS om du har pillat i den, står i manualen hur du går tillväga.

Fungerar inte det

Koppla ur allting förutom CPU/MOBO/PSU (och eventuell speaker)
PowerOn , du borde få en bild alternativt pip (om speakern är inkopplad) eller en led som blinkar (motsvarar felkoder som kan hittas i manualen). Borde motsvara någon form av minnes fel

Kommer du så långt

Plugga in en minnesticka upprepa, fungerar det, plugga in en till upprepa tills något inte fungerar, där det sista du kopplar in är GPU'n.

Rapportera

Permalänk
Skrivet av lappen81:

Du skulle kunna prova att resetta CMOS/BIOS om du har pillat i den, står i manualen hur du går tillväga.

Fungerar inte det

Koppla ur allting förutom CPU/MOBO/PSU (och eventuell speaker)
PowerOn , du borde få en bild alternativt pip (om speakern är inkopplad) eller en led som blinkar (motsvarar felkoder som kan hittas i manualen). Borde motsvara någon form av minnes fel

Kommer du så långt

Plugga in en minnesticka upprepa, fungerar det, plugga in en till upprepa tills något inte fungerar, där det sista du kopplar in är GPU'n.

Rapportera

Okej så jag resetta cmos och startade datan allt fungerar men nu funkar inte skärmen till datorn musen och tagenbordet funnar men inte skärmen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@Christianhdd *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum. Observera även att s.k. caps lock-rubriker ofta uppfattas som halvotrevliga och störande.
Välkommen till Sweclockers!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christianhdd:

Okej så jag resetta cmos och startade datan allt fungerar men nu funkar inte skärmen till datorn musen och tagenbordet funnar men inte skärmen...

Skickades från m.sweclockers.com

Prova att koppla in skärmen direkt på HDMI utgången till moderkortet istället

Permalänk
Skrivet av lappen81:

Prova att koppla in skärmen direkt på HDMI utgången till moderkortet istället

Jag har fixat det problemet men nu har jag det gammla jag öppnar datan den visar asus logan sen slutat allt att fungera mus tagenbord och det blir black screen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan ibland vara så att datorn inte fattar vilken port den ska skicka signalen till om du har inbyggt samt extra graffekort. Har du inbyggt så inaktivera det i bios och prova sedan flera utgångar på graffekortet.

Skrivet av Christianhdd:

Jag har fixat det problemet men nu har jag det gammla jag öppnar datan den visar asus logan sen slutat allt att fungera mus tagenbord och det blir black screen

Skickades från m.sweclockers.com

Kan vara lite som jag beskrev ovan, prova vänta 30-60s ifall den hoppar tillbaka. Kan bli så ibland, speciellt om du har 2 skärmar. Om du fortfarande inte får bild så prova en annan utgång på graffekortet.

Visa signatur

.