Gears of War 4 får systemkrav – kräver hela 80 GB lagringsutrymme

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Nej, det är uppenbart i varenda inlägg du gör att du gottar dig åt det. Det är du fri att göra men försök inte förneka det, för det lyser igenom.

Nej Jag tycker det är synd att det är så många som valde Nvidia 900 för mycket pengar för att bara några månader senare inse att kortet inte funka i DX12 som Nvidia sa att det skulle.(inte funka=mer prestanda i DX12) Om du tittar på beg priserna på Nvidias 900 serie så är det fritt fall.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sesese:

Hallå DX11 är förbi. Det är inte för DX11 som man byter grafikkort idag. Utan det är för DX 12 man uppgraderar. (tycker synd om alla som köpte Nvidia 900 serie som nu inser att de förlorar prestanda om de väljer att spela i DX12.)

Som du kan se på din bild så klara alla kort 60Hz så vad är problemet alla "Datorer" kan leverera spelbar prestanda i det spelet.

Det argumentet fallerar dock när GTX 1060 till och med presterar bättre med äldre processorer i AMD's paradnummer till API: Vulkan.
Ja, AMD vinner med en i7 6700K men i så fall skulle man ju som konsument kunna sparat åtskilliga tusenlappar och behållt sin FX 8350 och köpt ett GTX 1070/1080 istället.

Sen är det inte alla som nöjer sig med långsamma 60FPS.
120FPS+ ska det vara.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Tråkigt för användare med trögt ADSL eller begränsat 4G, men det blir väl så när utvecklingen för spel flyger framåt, samtidigt som byar och andra bostadsorter halkar efter. Man får helt enkelt köra med DVD skivan om man inte har tid eller bandbredd! Högre upplösning på texturer åt folket!
Om jag inte misstar mig så var det Titanfall som hade 40GB mp3-filer?

Mjo, har ADSL i sommarstugan och det är nog segt när dota2 ska patcha 1GB när man vill spela.
Men det är ju tur att vi jobbar på det.
http://nsd.se/nyheter/kalixoverkalix/ja-till-bidrag-till-fibe...
Flera områden på den listan har <10 brevlådor iaf

Antar att det ser likadant ut på andra orter i landet eftersom nästan hela Sverige ska ha fiber om fem år.

Star citizen snackade väl om 200GB+ som bas med patchar på 20GB+ varannan vecka eller så?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

980Ti och Fury X får samma poäng i Time Spy @sesese så att säga att 900-serien inte skulle fungera i DX12 är bara konstigt.

900-serien saknar asynch compute. Det är inte samma sak som att sakna DX12 stöd.

Det kommer väl att bli som det har varit med DX11. Vissa spel fungerar bättre med AMD och andra spel fungerar bättre med nvidia.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Det argumentet fallerar dock när GTX 1060 till och med presterar bättre med äldre processorer i AMD's paradnummer till API: Vulkan.
Ja, AMD vinner med en i7 6700K men i så fall skulle man ju som konsument kunna sparat åtskilliga tusenlappar och behållt sin FX 8350 och köpt ett GTX 1070/1080 istället.

http://i.imgur.com/ONkarN9.png

Sen är det inte alla som nöjer sig med långsamma 60FPS.
120FPS+ ska det vara.

ok men då är det endast 480 som klarar det. Vilket gör övriga kort värdelösa enligt dig. Så hur kan då 1060 vinna pris/prestanda då det är ett kort som inte klara 120FPS

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

80GB? Se där ja, sjukt, med tanke på att spelet ser riktigt trött och omodernt ut i sin helhet. Kunde lika gärna ha varit Gears of War 1... Jag menar, har de jobbat något alls på animationer? Man ser ju verkligen hur gubben "går som på räls" när man ska ta skydd vid väggar osv, flyger dit likt en magnet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte hur ni kan uppleva det som ett problem att det tar lång tid att ladda ned det här spelet.
Det löser man GENOM ATT INTE LADDA NED DET!
00-talet ringde och ville ha sin spelmekanik tillbaka.
NPCs som hela tiden säger åt en vad man ska göra, dåligt maskerat som en konversation, så man inte tar ett eget beslut i hela spelet, utan vallas som ett får igenom den snitslade banan av midjehöga hinder att ta skydd bakom, i väntan på att autoaim rensar spåret.
Vilken smörja.

Permalänk
Medlem

Tur att intresset för titeln är 0 för min del, det där hade tagit drygt två veckor för mig att tanka hem.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

Har fiber och GTX 1080 men detta spel intresserar mig inte. Undra hur specen blir till Maffia III?

Permalänk
Medlem

Snyggt spel!
..men killens aim är bedrövlig...

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Och därför gott folk så har jag fortfarande mina spel på en mekanisk disk. Spel blir bara större och större men stora SSD:er kostar fortfarande en rejäl slant jämfört med motsvarande mekanisk disk. Det blir dyrt om man ska ha en 1 TB+ SSD bara för spel

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Och därför gott folk så har jag fortfarande mina spel på en mekanisk disk. Spel blir bara större och större men stora SSD:er kostar fortfarande en rejäl slant jämfört med motsvarande mekanisk disk. Det blir dyrt om man ska ha en 1 TB+ SSD bara för spel

Man kan ju alltid ha de mest laddningsintensiva spelen på en SSD medans man har andra spel på en vanlig HDD. I t.ex GTA V är det väl bara laddningsskärmen i början som tar tid men sedan är det ju bara att spela på utan massa laddtider. Man behöver ju inte ha spel på en SSD bara för att

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt för dem som sitter med ett 28,800 bps modem, det blir en dyr telefonräkning där. Fast går det inte ladda hem datan hos någon som har fast uppkoppling till internet?

Annars i övrigt tycke jag kraven ej var så höga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Känns som DX12 är på G på allvar nu. ALLA stora titlar kommer i DX12. Så grattis alla som använder AMDs grafikkort då de levererar otroligt bra i DX12.

Nvidia levererar fortfarande betydligt närmare sin teoretiska beräkningskraft än AMD.
Skillnaden mellan 480 och 1060 är minimal i de flesta Dx12-spel. Skillnaden är ofta mindre än 5 fps alltså märker man inte skillnaden
Dessutom kommer Nvidia ändå över 60 fps så det är ingen skillnad vad man köper.

Skrivet av sesese:

Hallå DX11 är förbi. Det är inte för DX11 som man byter grafikkort idag. Utan det är för DX 12 man uppgraderar. (tycker synd om alla som köpte Nvidia 900 serie som nu inser att de förlorar prestanda om de väljer att spela i DX12.)

Som du kan se på din bild så klara alla kort 60Hz så vad är problemet alla "Datorer" kan leverera spelbar prestanda i det spelet.

De flesta spelen är fortfarande dx11 dock.

Ja, alltså är det ingen skillnad vad man köper.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Star citizen snackade väl om 200GB+ som bas med patchar på 20GB+ varannan vecka eller så?

Jag vill installera det spelet med disketter.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Nej Jag tycker det är synd att det är så många som valde Nvidia 900 för mycket pengar för att bara några månader senare inse att kortet inte funka i DX12 som Nvidia sa att det skulle.(inte funka=mer prestanda i DX12) Om du tittar på beg priserna på Nvidias 900 serie så är det fritt fall.

Ja detta spel kommer vara väldigt intressant att se vem som har övertaget i DX12, då det är byggt från grunden i DX12

har en känsla av att nvidia inte kommer ligga efter i detta spel, men men, tiden får säga sitt

Permalänk
Medlem

Titeln verkar intressant, men är det värt ett köp återstår att se!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Avstängd

Snart dags att skaffa ny dator ser jag.. Mitt 960 håller nog inte länge till med spel som dessa. Får hoppas ekonomin tillåter en ny dator nästa år, för det hade varit riktigt kul att lira GoW på PC med mumsig grafik.

Permalänk
Sötast

Undrar vad det är som tar utrymme...

Trailern var ju blek och hopplös, ytterst tråkiga texturer och... mestadels väldigt tomma ytor, ingen inspiration direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Hallå DX11 är förbi. Det är inte för DX11 som man byter grafikkort idag. Utan det är för DX 12 man uppgraderar. (tycker synd om alla som köpte Nvidia 900 serie som nu inser att de förlorar prestanda om de väljer att spela i DX12.)

Som du kan se på din bild så klara alla kort 60Hz så vad är problemet alla "Datorer" kan leverera spelbar prestanda i det spelet.

980 ti presterar typ samma i dx12 som dx11 och i många spel är det ändå över fury x osv.. I många spel, så vad spelar det för roll då?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Avstängd

Är inget spel jag har minsta intresse för och tycker tidigare sög men spelen idag börjar faktiskt ta vändningen mot löjligt stora och kan bli tråkigt när det kommit lite mer större spel och man vill ha några st installerade och 100gb spel på mekanisk bådar för tråkiga laddnings tider och ssd blir dyrt om man vill ha lite storlek så kommer skita i dessa tripple A titlar som känns som blotade halvfärdiga spel som man kan köpa sig bra i och tar plats så förbannat och kräver extra program som lortar ner systemet ...nä blir i3 och 950 till skiten dör och må allt över 20gb brinna i helvetet

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Jag vill installera det spelet med disketter.

/Lifooz

Låter modernt! Själv trycker jag ut det på hålkort efter att ha läst källkoden i en .txt-fil på hemsidan.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Ja detta spel kommer vara väldigt intressant att se vem som har övertaget i DX12, då det är byggt från grunden i DX12

har en känsla av att nvidia inte kommer ligga efter i detta spel, men men, tiden får säga sitt

läs http://www.sweclockers.com/artikel/22436-djupdykning-i-asynch...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Hittar inget på Internet om att Gears of War 4 skulle vara en AMD-titel.
Förhoppningsvis blir det därför en opartisk speltitel så att inte PC blir som konsoler, i princip låsta till en tillverkare.
Ganska troligt att Nvidia gör en AMD och börjar med egna "shader intrinsic functions" som inte fungerar på GCN.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd

Shit vad privatkopieringsavgift vi kommer få betala i framtiden för att få plats med alla spel

Tur att alla spel som kommer är skit så man ändå inte behöver köpa dem antagligen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Skivor? Använder fork fortfarande det.

Även om utbyggnaden av fibernätet ökat rejält på senare tid så är det oerhört många som tyvärr inte är i närheten ännu. Då är skivor ganska trevligt jämfört med att behöva ladda ned via en seg ADSL-anslutning eller mobil anslutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Även om utbyggnaden av fibernätet ökat rejält på senare tid så är det oerhört många som tyvärr inte är i närheten ännu. Då är skivor ganska trevligt jämfört med att behöva ladda ned via en seg ADSL-anslutning eller mobil anslutning.

Ja det ligger en poäng i det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför ni bryr er om "systemkraven". Som i alla år, så är rekommenderad hårdvara det bästa som går att frambringa och minikraven vad som krävs för att starta spelet, inte för att spela det.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeonCadme:

Det här blir en intressant historia... få se... PC Nerdar med 500+ GB HDD lär ju inte klaga men hemanvändare med sämre burkar lär känna av detta.
Sedan hade vi det där med skivor... eller just ja, man laddar ju ner från Steam numera. Det lär amerikanarna älska som har download caps och värre avtal med sina lokala bredbandsdistributörer >:D
Om det är 4K innehållet som tar plats så kan man inte låta bli att undra om de inte kunde ha inkluderat det som en gratis DLC för alla som spelar i 4K?

Hjälper inte ens att ha det.
Jag kommer inte ens försöka. Helt omöjligt för mig att få ut 40GB till på någon av mina SSD'er för att få plats med något sådant. Och då har jag inte ens räknat in extra utrymme som behövs under installation/patch (om de inte gjort det i rekommendationerna dvs.).

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

http://i.imgur.com/syQhpKm.png

Hjälper inte ens att ha det.
Jag kommer inte ens försöka. Helt omöjligt för mig att få ut 40GB till på någon av mina SSD'er för att få plats med något sådant. Och då har jag inte ens räknat in extra utrymme som behövs under installation/patch (om de inte gjort det i rekommendationerna dvs.).

kanske kan rensa ur lite skit som aldrig används?
personligen har jag endast 2st 250GB SSD i min dator, och en 4TB NAS som börjar vara 75% full

visst SSD diskarna är väl på 90% nu, men då har jag väl typ 10 spel som inte spelas regelbundet, så bara ta bort 4 så har man ju plats