Deus Ex: Mankind Divided

Permalänk
Medlem

Me tanke på alla negativa recensioner om hur det kraschar, mouse lag och prestanda problem så verkar det ju uppenbart att nåt är fel med pc versionen.. nä blir nog inget köp för tillfället suck jag som såg fram emot detta som fan påminner mig om batman spelet vafan är det med pc spel som är så jävla trasiga vid release? det är ju fan hela tiden det är så jävla vad man hatar spel branschen ibland..

Permalänk
Medlem

@HazZarD: Jag fick en återbetalning av Steam imorse, får bli ett köp i framtiden när PC versionen fungerar som den ska, det var ospelbart i detta skick, åtminstone för mig.

Jag har höga krav, men DOOM satte ribban högt då det spelet är väldigt välpolerat.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är väldigt blandat, visa grejer ser bättre ut än HR men många ser betydligt sämre ut.

Alla inställningar som Motion Blur, DOF, CA och Sharpen är ju bara i vägen

Minns knappt HR så du har säkert rätt

Ja visst är det så :/ Tydligen kom det någon patch idag men vet inte vad den gör.
Kan eventuellt vara värt att vänta till DX12 patchen men med tanke på att detta är ett AMD spel så ser det inte bra ut för oss med nVidia.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Får mellan 35-50fps på medium med 2st 390 i 3440x1440, med en gpu usage mellan 60-70%. Mellan varven fladdrar det till upp 75 fps och gpu usage på 100%.

Jag ligger på 35-50 fps på high med 1st 390x i 3440x1440. Ska skruva lite settings och se hur det går.

Permalänk

@Fetskaft: Jag får exakt samma fps med 1 kort igång som när jag har crossfire igång. Men MHz:en fluktuerar mellan 500-800 på båda korten. Blir fan galen snart.

Kollade resursanvändaren precis och minnet är i stort sett maxat, plus en massa hårda fel/sek. Kan det vara en av anledningarna det droppar fån 70-40 nån sekund?

Permalänk
Medlem

Bara spelat början då jag inte kunde hålla mig men väntar nog på DX12 istället för en halvdan upplevelse. Då kanske det kommit optimerade drivare osv. också.

Permalänk
Medlem

Får max 56 min 22 FPS på medium med systemet i signaturen. Ska undersöka mer i morron varför det går som skit för mig, såg aldrig om crossfire funkade som det skulle.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Ett tips för de som kraschar efter tågklippet i Prag: testa att verifiera cache-filerna. Det hjälpte mig.

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk

Prestanda vis för min del har spelet varit OK för mig. legat med datorn i sign mellan 40 och 120 fps

Oftast ligger det på 80~ vilket helt klart är spelbart för att vara en så pass "low pace" shooter.

Jag har inte haft några probelm iaf. kört på high/veryhigh i 1024x768(min skärms native upplösning. CRT)

Spelet känns dock en aning opolerat på vissa ställen, ventilations trummor tänker jag på då. Känns lite "wonky" om vi säger så.

Annars så story vis är jag impad, recensenter sade att slutet var dåligt men jag tyckte det var kanon. kollar man inte hela creditsen så missar man det som gjorde hela slutet!

I mina 31 timmar jag lagt på spelet dom senaste 2 dygnen så har jag varit helt fast i det!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Sli funkar inget vidare än, fick mellan 25 och 35fps med SLi aktiverat och 35-45 med singel gpu. Verkar som man får en prestanda drop på minst 25% med SLi aktiverat (oavsett SLi läge, 2560x1080).
En del inställningar verkar ge oerhört liten skillnad i bildkvalité men hyffsat rejäl prestanda sänkning, överlag känns inte de hårda prestandakraven direkt motiverade utan just nu är det nog mest rejält icke optimerat. Rise of the tomb raider rullar på jäkligt mycket bättre, även när man kör väldigt höga inställningar så uppenbarligen finns det möjlighet att polera DE-MD.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

skumt att nVidia inte kommit ut med drivers ännu och SLI profil eller?

de var visst ute , jag som missade, Men hur ser SLI usage ut i spelet? någon som kan testa? tror jag avvaktar tills patchar innan detta blir ett köp, och rea

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Spelet funkar prestandamässigt bra för mig efter jag drog ned på eller helt stängde av MSAA anti aliasing, men jag har ett annat stort problem med spelet:

Det är ju helt omöjligt att använda gränssnittet för hacking. Seriöst, vem tyckte det var en bra idé med ett inzoomat och plottrigt 3D-gränssnitt i ett minispel som går på tid? Jag har zoomat ut så mycket det går men måste ändå hålla på och panorera mitt i en hackingsekvens. Dessutom är det så låg kontrast på allting att det ibland är svårt att se vilka noder som leder till vilka. Bara jämför med hackingen i Human Revolution, helt glasklart och aldrig något problem för mig.

Mycket trist detta, jag som tycker det är avkopplande att gå runt och hacka grejer i den här serien

Permalänk
Skrivet av DentonErko:

Det är ju helt omöjligt att använda gränssnittet för hacking. Seriöst, vem tyckte det var en bra idé med ett inzoomat och plottrigt 3D-gränssnitt i ett minispel som går på tid? Jag har zoomat ut så mycket det går men måste ändå hålla på och panorera mitt i en hackingsekvens. Dessutom är det så låg kontrast på allting att det ibland är svårt att se vilka noder som leder till vilka. Bara jämför med hackingen i Human Revolution, helt glasklart och aldrig något problem för mig.

Mycket trist detta, jag som tycker det är avkopplande att gå runt och hacka grejer i den här serien

Instämmer! "Hackingen" är verkligen sämre än i HR. I övrigt så tycker jag att det är riktigt bra än så länge , spelat ca 4 timmar med fokus på diverse sidouppdrag.

Förstår inte riktigt allt negativ feedback som framkommit på bl.a Steam.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Ligger runt 60-70 fps konstant i 1440p och har inte märkt något negativt direkt.
kör på ett 980Ti och en i5a
Har stängt av MSAA och kör det mesta på high och tycker det ser riktigt fint ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Förstår inte riktigt allt negativ feedback som framkommit på bl.a Steam.

Många som gnäller för att spelet innehåller dlc/microtransactions och inte bryr sig om spelet är bra eller inte, bara de får gnälla. Visst är det något man bör kritisera, men det är lite knepigt när de börjar använda recensionssystemet för att ventilera. Ska man läsa bra recensioner på Steam får man ofta leta länge. Finns andra spel som blivit nerröstade på samma sätt.

Permalänk
Medlem

Rätt så rejält tungdrivet, fläkten gick hårt på grafikkortet. Det är väldigt snyggt generellt sett, speciellt miljöer och ljussättning. Har bara börjat testa litegrann och se hur jag ska spela. Blir nog att stänga av en del UI och tweaka då det blev lite plottrigt.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Många som gnäller för att spelet innehåller dlc/microtransactions och inte bryr sig om spelet är bra eller inte, bara de får gnälla. Visst är det något man bör kritisera, men det är lite knepigt när de börjar använda recensionssystemet för att ventilera. Ska man läsa bra recensioner på Steam får man ofta leta länge. Finns andra spel som blivit nerröstade på samma sätt.

Ja precis! Sådant kan ventileras på forum eller andra kanaler...dagens "ungdom" . Jag håller dock med om att microtransaktioner inte hör hemma i ett single player-spel år 2016.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Provat lite olika SLi compabillity bits och en som lirade rätt bra och som många verkar använda var 0x080040F5, den gav en markant förbättrad skalning men inte mer än upp till ~80% användning som mest och som grädde på moset gav den flimmer på viss text i UI. Det verkar helt enkelt som att spelet behöver patchas för bättre SLi stöd. Rent teoretiskt borde ROTR inställningarna lira och det är dom inställningarna som är default från nVidia, dessa ger dock extremt dålig skalning. Drar jag igång ROTR ligger användning konstant över 99% på bägge korten men i DE-MD ligger det under 70% med negativ skalning.

Vad som är betydligt mer irriterande är att alla SLi lägen förhindrar G-sync att lira som det ska, detta ska dock inte någon annan än nVidia beskyllas för, game ready driver my ass...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Jag håller dock med om att microtransaktioner inte hör hemma i ett single player-spel år 2016.

Väldigt dumt av Square Enix att tvinga in sånt. Det verkar vara utan att spelet är designat för att behöva dem, annars hade det varit dags returnera spelet.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte begripa att så många har problem med detta spel? Visst, DX12 funkar inte ännu, men det är nog mer nVidias fel än spelutvecklarnas. Har själv inte haft några problem sedan start, visst det är lite opolerat tycker jag men på det stora hela så är det snyggt och funkar bra på Very High settings(MSAA=off) för mig med 980 ti SC+ och en I7'a.
Men ospelbart!? Nä, då är det nog fel på era grejor skulle jag säga.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Jaha då var detta avklarat och det var väll ett helt okej spel, gillar att smyga omkring och story och quests var intressanta, men jävlar vilket anti-climax slutet var, skulle kunna gå igenom i detalj varje sak som hände de sista 2 timmarna och det skulle knappt vara en spoiler. Det bara tog slut helt abrupt så jag antar att dom klippte av spelet där för att sälja resten som DLC.
Riktigt dåligt att dom inte gav ett enda svar på något mysterie i huvud-spelet, känns surt att behöva betala extra för ett värdigt slut.

Prestandan var ganska bra för mig, låg mellan 80-90fps i Ultra för det mesta, dock förstår jag inte varför spelet är så krävande, det är inte dålig grafik men det är knappast något som dom kan skryta med och banorna är relativt små med väldigt lite clutter som kan äta upp prestanda.
I övrigt så crashade det några gånger och jag behövde ladda om några gånger då UI ballade ur lite då och då, fler buggar än så slapp jag tack och lov.

Edit: 25 timmar non-lethal speltid fick jag ut om någon är intresserad, gjorde alla sidequests och tror jag explorade det mesta.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Jaha då var detta avklarat och det var väll ett helt okej spel, gillar att smyga omkring och story och quests var intressanta, men jävlar vilket anti-climax slutet var, skulle kunna gå igenom i detalj varje sak som hände de sista 2 timmarna och det skulle knappt vara en spoiler. Det bara tog slut helt abrupt så jag antar att dom klippte av spelet där för att sälja resten som DLC.
Riktigt dåligt att dom inte gav ett enda svar på något mysterie i huvud-spelet, känns surt att behöva betala extra för ett värdigt slut.

Prestandan var ganska bra för mig, låg mellan 80-90fps i Ultra för det mesta, dock förstår jag inte varför spelet är så krävande, det är inte dålig grafik men det är knappast något som dom kan skryta med och banorna är relativt små med väldigt lite clutter som kan äta upp prestanda.
I övrigt så crashade det några gånger och jag behövde ladda om några gånger då UI ballade ur lite då och då, fler buggar än så slapp jag tack och lov.

Edit: 25 timmar non-lethal speltid fick jag ut om någon är intresserad, gjorde alla sidequests och tror jag explorade det mesta.

Spelade du i 720p?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Provat lite olika SLi compabillity bits och en som lirade rätt bra och som många verkar använda var 0x080040F5, den gav en markant förbättrad skalning men inte mer än upp till ~80% användning som mest och som grädde på moset gav den flimmer på viss text i UI. Det verkar helt enkelt som att spelet behöver patchas för bättre SLi stöd. Rent teoretiskt borde ROTR inställningarna lira och det är dom inställningarna som är default från nVidia, dessa ger dock extremt dålig skalning. Drar jag igång ROTR ligger användning konstant över 99% på bägge korten men i DE-MD ligger det under 70% med negativ skalning.

Vad som är betydligt mer irriterande är att alla SLi lägen förhindrar G-sync att lira som det ska, detta ska dock inte någon annan än nVidia beskyllas för, game ready driver my ass...

Där har du anledningen till att jag skrotade mina tre GTX 980 i SLI och gick över på ett GTX 1080. Allt jäkla strul med SLI blev till slut för mycket. Nu funkar allt direkt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Efter att ha stängt av Maa och med de flesta inställningarna på.max flyter det på bra i 1440p. Dock är det ju kraschtastisk upplevelse att spela. Har säkert kraschat ett dussin gånger på de fem timmar jag lirat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Där har du anledningen till att jag skrotade mina tre GTX 980 i SLI och gick över på ett GTX 1080. Allt jäkla strul med SLI blev till slut för mycket. Nu funkar allt direkt.

Funderar skarpt på ett 1080 jag med, de e alltid nåt strul med SLI. Sen så är det många lir nu som kör deferred rendering vilket renderar all mgpu teknik obrukbar :/ Bara och bita ihop och punga ut...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Funderar skarpt på ett 1080 jag med, de e alltid nåt strul med SLI. Sen så är det många lir nu som kör deferred rendering vilket renderar all mgpu teknik obrukbar :/ Bara och bita ihop och punga ut...

Skickades från m.sweclockers.com

Du kommer säkert att bli nöjd när väl den sura investeringen är glömd. SLI är ingen höjdare numera.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Skam den som ger sig, hittade till slut en SLi profil som faktiskt verkar fungera rätt bra, 0x2C0120F5, Overwatch profilen, i cutscenes är skalningen fortsatt lite dålig men under spelande ligger jag nu på runt 50-60fps i 2560x1080 med 99% load på bägge gpu:erna (höga inställningar utan hard contact shadows, DOF, eller motion blur). Detta utan någon märkbar artefakt eller flimmer.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Inaktiv

Köpte denne via Steam och har redan begärt återköp. Laggar väldigt mycket trots 980ti och high inställningar. Kanske prövar lite senare när alla buggar är lösta.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur ett spel kan vara så jävla trasigt och lida av random krascher och prestanda problem ? så trots några uppdateringar så är det alltså inte bättre?