Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Forza Horizon 3 Ultimate Edition Förhandsbokning

Permalänk

Forza Horizon 3 Ultimate Edition Förhandsbokning

Hej alla Sweclockare!
Till min förvåning hittade jag ingen tråd om Forza Horizon 3 då det är spelet jag är som mest taggad för i år. Tänkte höra om någon lyckats förboka det. Så vitt jag vet går Ultimate Edition bara att förhandsboka via Xbox Store.

Och nu till problemet. Jag har försökt betala ett antal gånger med både Mastercard, Visa och till och med Paypal men varje gång jag gör det så får jag upp detta:

Har försökt googla på det men inget jag testat har funkat så jag tänkte höra om det är nåt som bara händer i Sverige just nu och om någon mer har upplevt samma problem. Microsofts servrar kanske bara är nere.

Visa signatur

InWin 301 | FD Newton R3 600W | AMD Ryzen 7 1700X | Gigabyte GTX 970 WF 3X OC | Crucial MX100 256 GB | Intel 600p M.2 256GB | MSI B350M | 16 GB G.Skill Trident Z RGB

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har haft problem rätt allmänt att köpa saker via store ända sen uppdateringen kom. Försökte köpa nya bilpaketet till FM6 men fick nåt konstigt error.

Deras servrar verkar strula lite allmänt för oss svenskar på sistone

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Får man någon rabatt om man förbokar?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Får man någon rabatt om man förbokar?

I ultimate edition får man early access 4 dagar innan release och nån preorder-bonus-bil om jag inte minns fel.

Förövrigt, är det nån som lyckats köpa Ultimate Edition via nån annan hemsida som funkar i Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

InWin 301 | FD Newton R3 600W | AMD Ryzen 7 1700X | Gigabyte GTX 970 WF 3X OC | Crucial MX100 256 GB | Intel 600p M.2 256GB | MSI B350M | 16 GB G.Skill Trident Z RGB

Permalänk

Om du inte löst det så verkar Webbhallen ha den digitala versionen, ända andra stället jag har hittat det på.

Permalänk
Medlem

En fråga för min bror:
Hur går man tillväga om van vill ha spelet till PC?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av Sticky_Bacon:

Om du inte löst det så verkar Webbhallen ha den digitala versionen, ända andra stället jag har hittat det på.

Tack, det löste sig! Microsoft har nu uppdaterat sin hemsida och allt funkar som det ska.

Skrivet av YamahaDGX630:

En fråga för min bror:
Hur går man tillväga om van vill ha spelet till PC?

Man ska kunna köra spelet både på Xbox One och PC även om man bara köpt det en gång. Men köper du den digitala versionen så ska du kunna få spelet på Microsoft Store och kunna ladda ner det innan release. Inget har dock "ploppat" upp för mig än men jag har fått kvitto på mail. Rykten säger att ett demo ska komma ut den 12:e september så jag fömodar att det är någon gång efter det som man kommer kunna ladda hem spelet.

Visa signatur

InWin 301 | FD Newton R3 600W | AMD Ryzen 7 1700X | Gigabyte GTX 970 WF 3X OC | Crucial MX100 256 GB | Intel 600p M.2 256GB | MSI B350M | 16 GB G.Skill Trident Z RGB

Permalänk
Medlem

Måste man inte förhandsboka genom store eller microsoft hemsida där det står att relizen både är för pc och xbox???

Permalänk
Skrivet av Zenon88:

Måste man inte förhandsboka genom store eller microsoft hemsida där det står att relizen både är för pc och xbox???

Jo, det kan vara så om man vill kunna ladda ner spelet på PC utan att ha en Xbox One. Nu fungerar dock Microsofts hemsida som den ska vilket den inte gjorde när jag startade tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

InWin 301 | FD Newton R3 600W | AMD Ryzen 7 1700X | Gigabyte GTX 970 WF 3X OC | Crucial MX100 256 GB | Intel 600p M.2 256GB | MSI B350M | 16 GB G.Skill Trident Z RGB

Permalänk
Medlem

Förbokade igår så fungerade klockrent för mig. betalade via paypal

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Skrivet av HaBBarN:

Förbokade igår så fungerade klockrent för mig. betalade via paypal

Läste någonstans att man kunde göra en preinstallation av spelet?
Eller får man börja tanka ner det först efter kl 12 inatt?

Tänkte typ 50 gig kan vara skönt att ha nerladdat tills man har tid att spela imorgon efter jobbet.

Permalänk
Medlem

@Robin6speed: Jag har tankat det både till mitt Xbox och PC.

Visa signatur

i7-6700K @4.6 | Asus Maximus VIII Hero | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000MHz | MSI GeForce GTX1080 Gaming X 8G | Corsair RMx 750W / CableMod ModMesh Red | EKWB Custom loop

Permalänk
Skrivet av jolesson:

@Robin6speed: Jag har tankat det både till mitt Xbox och PC.

Nice. Men hur gör jag det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Windows App store > library > ladda ner. Du måste ha W10 ver1607 för att kunna göra det.

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Windows App store > library > ladda ner. Du måste ha W10 ver1607 för att kunna göra det.

Tack håller på uppdatera Windows nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv satt jag och övervägde om jag skulle köpa en fysiskt utgåva (ultimate edition) eller digital genom Xbox Store. Slutade med att jag beställde fysisk version från Webhallen och nu i efterhand insåg jag att det är enbart när man köper det digitalt som man får tillgång både till One och PC.
Säger ju säg självt med lite eftertanke...

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Stödjer liret ultrawideupplösningar på pc?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Stödjer liret ultrawideupplösningar på pc?

Skickades från m.sweclockers.com

Jepp. Fungerar bra i 3440x1440 för mig.