Ångrar mitt P9 köp. Vänta på Nexus 7p eller gå på Oneplus 3?

Permalänk
Medlem

Ångrar mitt P9 köp. Vänta på Nexus 7p eller gå på Oneplus 3?

Köpte en P9, vilket jag ångrar. Fantastisk telefon, men mjukvaran är inget för mig. Vill ha en mer ren Android. Trodde ju i min enfald att det skulle finnas AOSP roms att tillgå.

Kommer från en Oneplus 2. Den var jag jävligt nöjd med. Så nu är jag inne på att knappa hem en Oneplus 3 alt. vänta på nästa Nexus.

Har ingen erfarenhet av dem. Hur biffig prestanda har de haft vid release tidigare? Är de så bra som de verkar?

Kan det vara klokt att vänta lite, eller bara gå in på Oneplus site o beställa?

Permalänk
Medlem

min brorsa har en op3, jag har op2. jag tyckte hans var otroligt lätt jämfört med tvåan. fingeravtrycksläsaren var bättre också. men allt annat kändes som op2 är/var.

körde dock in cyanogenmod på hans telefon så kan inte svara på hur oxygenOS för op3 är

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Jag skulle i sådant fall gå på OP 3 (osöker hur leveranstiden ser ut idag, den var ganska lång för ett par veckor sedan). Går alltid att sälja den och skaffa nytt om så behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Jag skulle i sådant fall gå på OP 3 (osöker hur leveranstiden ser ut idag, den var ganska lång för ett par veckor sedan). Går alltid att sälja den och skaffa nytt om så behövs.

Leveranstiden för den svarta är ganska lång. Beställde därför en guld som kom på 6 dagar Har haft min i 5 dagar och är toknöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwntato:

Köpte en P9, vilket jag ångrar. Fantastisk telefon, men mjukvaran är inget för mig. Vill ha en mer ren Android. Trodde ju i min enfald att det skulle finnas AOSP roms att tillgå.

Kommer från en Oneplus 2. Den var jag jävligt nöjd med. Så nu är jag inne på att knappa hem en Oneplus 3 alt. vänta på nästa Nexus.

Har ingen erfarenhet av dem. Hur biffig prestanda har de haft vid release tidigare? Är de så bra som de verkar?

Kan det vara klokt att vänta lite, eller bara gå in på Oneplus site o beställa?

Nöjd med 6P och prestandan har aldrig känts som ett problem. Tror egentligen inte så mycket händer där utan det är nog mest finslip. Jävligt skönt att redan sitta på Android 7 utan problem.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Ja lutar mer och mer åt Op3. Läste en artikel idag, (svag säkerhet i den) om att Cyanogenmod 14 baserat på Android N dyker upp till Huawei P9 när den är klar. Kan ändå vara värt att vänta.. Gillar ju telefonen i sig, men inte mjukvaran.

Permalänk
Medlem

Du kan inte bara slänga in en annan launcher på den då tills vidare?

Google Now Launcher gör telefonen så vanilla som det bara går utan att flasha in custom ROM. Och Nova samt Apex Launcher är ju stora favoriter hos många som även de har en fin smak av vanilla

https://www.youtube.com/watch?v=ssvg9YSh44k
https://www.youtube.com/watch?v=QRVcOLm9zvQ

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jo det är det jag gör. Men notiserna och genvägarna som nås genom att dra fingret uppifrån och ner ser ju helt mupp ut jämfört med vanilla. Så upplys mig gärna om det går att ändra Sen är det utseendet i menyer, skitappar från Huawei jag inte blir av med (mail, kalender, klocka, anteckningar etc.)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade jag varit du hade jag väntat några veckor på de nya Nexus som förmodligen dyker upp i september även om op3 är ett bra val. Har dock läst att op3 har problem med notiser som dyker upp sent eller inte alls vilket för mig är en viktigt funktion som bara måste funka.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Jag har en oneplus 3 just nu och det är väl en helt grym telefon med bra pris/performance förhållande. Gå på oneplus`en, du kommer inte ångra dig!

Visa signatur

Stationär: i7 4790k/BeQuiet!Dark Rock 3 /Msi H97I AC/8gb 1600mhz/Msi GTX 980 Gaming 4gb/Intel 530-series 180gb/Ncase M1 "BeQuiet! Edition"/
Laptop: ASUS Zenbook UX32VD-R4002V
Skärm: BenQ GL2440H
Utrustning: Steelseries all in=Qck Prism/APEX 750m/800m/Sensei 310

Permalänk
Medlem

Själv har jag en Elephone P9000.
Den är MYCKET telefon för pengarna.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!