Vem tycker ni ska bli nästa James Bond?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kräft-Birger:

Trevelyan återvänder från andra sidan och spökar på MI6 högkvarter? Tja, då svarta och kvinnor diskuteras som alternativ, why not.

Just det ja, han har redan varit med i en Bond film. Och dött.

Det som verkligen hade fått serien att spåra ur vore Daniel Radcliffe som Bond.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Just det ja, han har redan varit med i en Bond film. Och dött.

Det som verkligen hade fått serien att spåra ur vore Daniel Radcliffe som Bond.

Inget konstigt med det. Så mycket som det trollas med påhittade tekniker och omänsklig överlevnad i alla bondfilmer

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustforce:

Damian Lewis
Tom Hardy
Henry Cavill
osv
osv
osv

Henry Cavill... hmm James bond i form av prins Carl Philip - ser inte riktigt detta framför mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Idris Elba

Skickades från m.sweclockers.com

Det ryktades redan innan senaste Bond filmen att nästa "James Bond" skulle vara svart
Så jag tror nog att det kan bli Idris Elba.

Annars tror jag nog på Chris Hemsworth. Från Australien iof.. - men det skulle inte vara första gången

Permalänk
Medlem

Hur som borde Hugh Laurie spela Q.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Någon britt, så Tom Hardy, Jason Statham eller Tom Hiddleston kanske. Till och med Colin Firth har ju visat att han kan spela agent med rätt att döda, och det med stil.

"Förvånansvärt" eller "högoddsare" absolut, men "kul" vet jag väl inte om jag skulle säga. Känns som det hade varit annorlunda bara för sakens skull isåfall.

Tycker det är en lågoddsare. Skulle inte tveka att sätta en slant på Elba.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Henry Cavill, kolla man from uncle, det är hans test audition.

Idris uppfyller inte kraven för james bond.

Permalänk
Medlem

Mikael Persbrandt.
Till Lindemann.
John Travolta.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Henry Cavill, kolla man from uncle, det är hans test audition.
Idris uppfyller inte kraven för james bond.

Henry ser jag hellre att att han blir Archer än Bond. Men Archers röst kan endast John H Benjamin göra, så det får bli dubbning.

På vilket sätt uppfuller inte Idris kraven? Att han är svart?`Det finns teorier att "James Bond" egentligen inte är en person utan ett kodnamn på flera personer och att "vem som helst" skulle kunna vara "James Bond". (https://whatwouldbaledo.com/2015/02/24/yes-indeed-james-bond-...)

Och angående Daniel Graigs James Bond-tolkning, jag ÄLSKAR den. Han är snygg, cool, förstörd, allvarlig. En James Bond man destillerad bort de tidigares lättsamhet (vilket iof var bedårande på DEN tiden), och det kommer från en som hatar förändring och går i taket när min Glock i CS:GO låter annorlunda.

Permalänk
Medlem

Nästa Bond? Clive Owen såklart!

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Medlem

Ahh, sluta nu. Hen måste vara färgad, queer och feminist. Annars är ni inte pk.
Jonas Gardell så klart...

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

Det här var ett extremt intressant ämne som fick mig att klura lite.

Först vill jag att det skall noteras att jag växte upp med Rogga som Bond och han kommer därmed alltid vara den "riktiga" för mig.

Jag tror man skulle kunna sätta herr Robert Pattinson i rollen som Bond om man vill lura till det lite.

Varför kan man då undra?

För det första är han inte helt kass som skådespelare (vilket kan vara en fördel har jag hört).

Målgruppen skulle med det valet eventuellt kunna breddas lite då yngre kvinnor (grov generalisering) skulle kunna tycka att det inte är helt fel med denne brittiska spioncharmör.

Nackdelen vore såklart alla mellanålders män (ännu grövre generalisering) som fortfarande sover dåligt efter att tvingats igenom ett Twilight maraton ("för det är enda sättet att fullt uppskatta serien") inte vill något hellre än sparka ut tänderna på denne nybakade Bond.

Skakad, inte rörd.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Föredetting

Det där ***bort/moderator*** Benedict Cumberbatch verkar ju vara överallt, skulle inte förvåna mig om han gick och blev Bond också.

Ovårdat språk/§1.2 i forumreglerna /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Hur som borde Hugh Laurie spela Q.

Eller Zach Galifianakis ^^

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jason Statham

... Han har arrogansen, men kanske inte charmen direkt.
Sedan är han väl kanske lite väl mycket "kung fu" om man jämför med tidigare Bond -grabbar.

Men han gillar honom som skådespelare, så han får min röst.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Peter Dinklage (Thyrion Lanister i Game of Thrones).
Eller Idris Elba.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Henry ser jag hellre att att han blir Archer än Bond. Men Archers röst kan endast John H Benjamin göra, så det får bli dubbning.

På vilket sätt uppfuller inte Idris kraven? Att han är svart?`Det finns teorier att "James Bond" egentligen inte är en person utan ett kodnamn på flera personer och att "vem som helst" skulle kunna vara "James Bond". (https://whatwouldbaledo.com/2015/02/24/yes-indeed-james-bond-...)

Och angående Daniel Graigs James Bond-tolkning, jag ÄLSKAR den. Han är snygg, cool, förstörd, allvarlig. En James Bond man destillerad bort de tidigares lättsamhet (vilket iof var bedårande på DEN tiden), och det kommer från en som hatar förändring och går i taket när min Glock i CS:GO låter annorlunda.

Ja tyvärr men james bond är en vit man från skottland, du kan kolla Ian Flemings egna teckning av hur han ser ut https://en.wikipedia.org/wiki/James_Bond. Därav om du kollar extramaterial till filmerna när de har behövt casta en ny James Bond så väljer de vita män från Commonwealth of Nations, därav kan inte amerikaner tex castas som James Bond.

Teorin är redan sprängd om man har kollat på alla James Bond filmerna, James Bond är namnet på agent 007, James Bond är en person med bakgrund inom Royal Marines Commandos, James Bond gifter sig i Hennes Majestäts hemliga tjänst, detta påminns i bla Älskade Spion när Triple X nämner saker om James Bond, bla hans fru som blir dödad varpå James ber henne sluta.

Idris Elba är däremot mycket välkommen att spela en annan 00 agent då han är en mycket bra skådespelare eller ännu bättre, spela en Bond skurk, vi har inte haft en svart bondskurk sedan Leva och Låta Dö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jason_Statham

solklar nästa bond om du frågar mig, han har gjort liknande filmer och har det som krävs för att bli nästa James Bond

Skulle kunna funka, men jag tror han har placerats i ett fack där man känner igen honom från hardcore filmer. James Bond är lite mer romantiskt, softcore och sofistikerat på ett annat sätt. Men han skulle säkert göra ett bra jobb.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Man kan rabbla upp ett gäng kända namn som ni gjort.

Min egen åsikt ligger den i kategorin att det är spännande med en iskall, blodtörstigt Bond som man inte sett på duken innan, iaf inte så han är placerad i en kategori...

Bara Statham som exempel, han har gjort Taxi filmerna och ett helt gäng andra serier, visst han är tuff och uppfyller kraven, men han har varit på duken till så många filmer att han i min värld inte passar som Mr. Bond Uppskattar dock han i vilken annan film som helst, helt underbar skådis!

Och att Bond skulle va en kvinna......Inte för kvinnan är mindre värd, men va fan, någonstans går väl gränsen för hur långt PK-maffian ska få kliva in...

Samma med Idris Elba, hade hellre sett han som skurk än som självaste 007, ajajaj, nu kommer någon skrika kvinnohatande rasist.

Chris Hemsworth känns väl ändå för ung? Craig är ju lysande i mina ögon, men den som kanske idealiskt utseende mässigt mest ser ut som en Bond var iaf Pierce Brosnan Stilig herre.

Någon som vet varför Craig så gärna vill sluta? Jag menar, det är ett av de mest prestigefyllda filmuppdragen en skådespelare någonsin kan få, gå runt i kostymer för mer än en årslön och köra exklusiva bilar samt tjäna pengar som kan köpa dig fler skakade Martinidrinkar än vad som finns på denna jord... Vill minnas att han hade uttryckt det som "sågar hellre av mig fotknölarna än att göra en till film"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Ja tyvärr men james bond är en vit man från skottland, du kan kolla Ian Flemings egna teckning av hur han ser ut https://en.wikipedia.org/wiki/James_Bond. Därav om du kollar extramaterial till filmerna när de har behövt casta en ny James Bond så väljer de vita män från Commonwealth of Nations, därav kan inte amerikaner tex castas som James Bond.
Teorin är redan sprängd om man har kollat på alla James Bond filmerna, James Bond är namnet på agent 007, James Bond är en person med bakgrund inom Royal Marines Commandos, James Bond gifter sig i Hennes Majestäts hemliga tjänst, detta påminns i bla Älskade Spion när Triple X nämner saker om James Bond, bla hans fru som blir dödad varpå James ber henne sluta.

Attans. Fast kan man inte se varje James Bond-recast som en reboot? Och via en reboot så kan man ju tänja på en massa regler.
Nåja. Jag är iaf ingen PK maffia som kräver kvinnliga och etniskt annorlunda roller bara för att. Inom James Bond universum finns det en karaktärer man kan fokusera på såsom M och Q-spåret, dvs bryta ur sig för att följa dessa från ung ålder osv. Det om man absolut vill göra något "annat".
Även om jag ogillar förändring så ser jag fram emot den här OM Daniel inte vill eller kan fortsätta.

Permalänk
Medlem

Iwan Rheon

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Jag håller med eucalyptus, det blir som vanligt en relativt okänd skådis.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Bara Statham som exempel, han har gjort Taxi filmerna

?
Detta får du gärna utveckla...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Matt Da...
Gerard Butler kanske?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Donald Trump helt ärligt alltså, jag tror han hade blivit en Bond senior.

Annars tycker jag Daniel Craig har förstört hela Bond och jag tittar ej på filmerna längre. För Bond enligt mitt tycke ska ha en massa rolig gadgets, han ska inte vara en apa som mestadels spenderar sin tid att klättra i tråd, byggnader etc.

Men det är ju inte Craig som skrivit manus, tycker han har varit bra Bond, men manusen har varit värdelösa.

Bond ska vara storslaget, undervattensbaser och världsdominans, inte som tex. Skyfall som handlade om nån som blivit nobbad av M och surade på nån ö ...

Men mitt förslag är Richard Armitage, som var bra i Strike Back tex. Engelsman, och har spelat liknande tidigare.

TROR dock på Elba, det har varit snack om han rätt länge nu.

Statham är itne en värst bra skådespelare och väldigt endimensionell.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Vad jag tycker om Statham är att han vore som klippt och skuren som Bond, men är för känd för så mycket andra roller.
Likaså Vin Diesel.
Finns flera kvinnor som skulle kunna vara nya 007. tänk hon i Terminater 3 eller hon med drakarna i GoT, bara som exempel.
Att Idris Elba vore 007, vore även det okey eller Gerard Butler (London has fallen) fast han kanske saknar karisma.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Tom Mison är mitt förslag: http://www.imdb.com/name/nm2070427/
Han ligger rätt åldersmässigt för att kunna spela Bond i flertalet filmer och jag tror han skulle passa bra i rollen.
Andra förslag som tex Statham går inte ihop då han hinner fylla 50+ innan sin första roll som Bond.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

?
Detta får du gärna utveckla...

Givetvis menade jag Transporter

Sen är han med i Expanablestriologin samt nya Fast and Furious filmerna

Även Crank och en drös andra filmer.

Daniel Radcliffe känner man igen som Harry Potter, oavsett roll. Daniel Craig ser iaf jag som James Bond, oavsett de andra filmer han gjort.

Svårt o se Statham med sin historik som en "renodlad" James Bond Man får inte den där "Wow agent" känslan då. Svårt o beskriva.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om sexbomben i Killjoys, Hannah John-Kamen?
Att det går att ordna stridsscener med henne är klart.
http://www.imdb.com/name/nm4789912/?ref_=ttfc_fc_cl_t1

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

@Bogey: Nu var det ju frågan om Bond inte Moneypenny..

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |