Wargame: Red Dragon

Permalänk
Medlem

Wargame: Red Dragon

Goddag alla generaler från både NATO och Sovjet!

Har börjat med Wargame igen, nyligen skaffat Red Dragon (spelat mycket Airland Battle tidigare). Söker nu trevliga spelkamrater, betydelselöst om du är ny eller erfaren så länge du vill spela och utvecklas. Roligaste partierna jag minns från Airland Battle var 3 mot 3 i glada vänners sällskap, där lagen gjordes upp för stunden över TS. Det, eller liknande, vill jag gärna uppleva igen. Viktigast att folk har kul och håller en trevlig nivå mot varandra.

Som en liten varning för känsliga spelare så kommer det vara skarpa vapen som används, och det kan hända att det förekommer grov kaliber mot mjuka mål, brinnande soldater och annat otrevligt på slagfältet.

Det enda som ligger utanför mitt intresse är att bli överkörd av färdiga team som är så samspelta så det inte är klokt (citat från "Roland" i Torsk på Tallinn), sådana tycks det nämligen redan finnas överflöd av inne i spelet.

Min förhoppning med denna tråd är att få ihop lite schyssta spelare från Swec, så skriv vad ni heter i spelet här om ni är intresserade och lägg till mig ingame, kallar mig Fänrik Ståhl.

TS för ändamålet finns (pm:a!)

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Hedersmedlem

Hallå!

Här är ännu en gammal Airland Battles-veteran som söker trevliga med/motspelare till Red Dragon. Är väl något av en erfaren casualspelare. Föredrar massanfall med hemvärnet

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Jag är på! Har förgäves försökt övertyga polarna om att spela, och har tröttnat på att spela själv

Heter BabaGanoosh i spelet, det är bara o adda!

Permalänk
Hedersmedlem

Kan även meddela att det nu finns en kanal på Sweclockers Teamspeak.

#15897019

Så om det är flera som vill ansluta sig och låta Saab 35 Draken härska i luftrummet så är det bara att komma dit Jag och @MadMantiz ska försöka vara där där när vi ska spela. Ni är varmt välkomna att göra oss sällskap.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Kan även meddela att det nu finns en kanal på Sweclockers Teamspeak.

#15897019

Så om det är flera som vill ansluta sig och låta Saab 35 Draken härska i luftrummet så är det bara att komma dit Jag och @MadMantiz ska försöka vara där där när vi ska spela. Ni är varmt välkomna att göra oss sällskap.

Suveränt! Sitter på jobbet nu, men visst är det åtminstone två underkanaler så man kan köra separata lag?

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

Äntligen!

Precis vad som behövs!

Permalänk
Geeks Gaming

Vill ni köra så är det bara att rycka tag på mig. Sitter typ alltid på SweCs teamspeak.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jinxswe:

Vill ni köra så är det bara att rycka tag på mig. Sitter typ alltid på SweCs teamspeak.

Du är välkommen in i "vår" kanal Vi försöker hänga där varje gång i spelar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har dem släppt ett överprisat DLC bestående av Nederländsk trupptyp. 60 svenska riksdaler tar dem för detta fattiga DLC. Bojkott!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Men hippies också! Hade skrivit ett långt inlägg om skäggiga hippies och långdistansmissiler och hur eländigt det är att de tar 5.99€ för ett land! ETT LAND! Som inte ens tar med något direkt nytt till brasan förutom en onödigt stor missil.

Bra dock att spelet är på rea för 11.99€ så nu kan vi passa på att få in lite nya kulfång! Peppa era vänner och bekanta nu!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Köpte Nederländerna nu i veckan. Mycket positivt överraskad. Kör man Nederländerna + Västtyskland får man ett riktigt fint lag. Köpte mest DLCn endast för att skäna mer pengar till utvecklarna för diggar spelet galet mycket. Dock kommer nederländerna aldrig ersätta mitt USA eller Britt Motorized. Mmmhm, kärlek.

Kan lika gärna ta och invita spelare till vårt lilla spel-gäng.

Vi är ett gäng på numera 4 personer som spelar några game i veckan, oftast minst ett game varannan kväll. Tre av oss är erfarna spelare med ungefär 150 timmar spelade i Red Dragon och ytterligare 100 timmar i övriga serien. Sen ytterligare några hundra timmar i andra strategispel som CoH och RUSE. Två offensiva och en (jag) defensiv spelare. Vårt nya och fjärde tillskott är en n00b med 5h just nu. Inga tidigare strategispel i bakfickan heller. Men lär sig fort och för oss är det inget hinder att lära en nybörjare, bara kul.

Vi är alla 93-94or och halvhetsiga. Kör alltid på egen TS server. Spelar alltid som Blufor och har 70% victory ratio (jippie!). Skicka PM om du skulle våga köra med oss (Jag speciellt kan bli sur om någon fuckar-up, så våga inte göra fel isåfall! ) Kör du mycket Wargame så kommer du säkert känna igen oss!

Permalänk
Medlem

@pralle: Hej, försökt kontakta dig via PM för lite trevlig samvaro på det digitala slagfältet, dessvärre utan någon respons överhuvudtaget. Ännu inte säker på om det skall tolkas som en krigsförklaring, osäkerhet eller bara miss i kommunikationen.

Om det skulle vara så att ni inte vill ha med mig i ert glada gäng så kan jag alltid försöka skaka ihop några av de hårdföra generaler jag brukar slå följe med så får vi organisera en liten batalj mot varandra istället. Vi kör mer än gärna redfor och backar inte på en möjlighet att tvåla till vare sig blått eller några andra färger som uppehåller sig i vägen för våra trupper.

Föredras conquest (uttalas "kaaankvest") eller destruction (uttalas som man vill)?

Med soliga hälsningar,
Fänrik Ståhl

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

@pralle: Hej, försökt kontakta dig via PM för lite trevlig samvaro på det digitala slagfältet, dessvärre utan någon respons överhuvudtaget. Ännu inte säker på om det skall tolkas som en krigsförklaring, osäkerhet eller bara miss i kommunikationen.

Om det skulle vara så att ni inte vill ha med mig i ert glada gäng så kan jag alltid försöka skaka ihop några av de hårdföra generaler jag brukar slå följe med så får vi organisera en liten batalj mot varandra istället. Vi kör mer än gärna redfor och backar inte på en möjlighet att tvåla till vare sig blått eller några andra färger som uppehåller sig i vägen för våra trupper.

Föredras conquest (uttalas "kaaankvest") eller destruction (uttalas som man vill)?

Med soliga hälsningar,
Fänrik Ståhl

På grund av massiva truppförflyttningar har logistiken till dessa inte hängt med och nödvändiga delar till kommandocentralen har inte hunnit till frontlinjen.

I klartext: Jag påbörjade ett stort flyttprojekt för ett par dagar sedan och har haft fullt upp med det ochinte varit aktiv på datorn mer än när jag har sökt efter saker på IKEAs hemsida. Ska fortsätta min stora ursäkt till dig via PM så inte modsen blir sura!

Till alla andra eventuella intessenter, våga PMa ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pralle:

På grund av massiva truppförflyttningar har logistiken till dessa inte hängt med och nödvändiga delar till kommandocentralen har inte hunnit till frontlinjen.

I klartext: Jag påbörjade ett stort flyttprojekt för ett par dagar sedan och har haft fullt upp med det ochinte varit aktiv på datorn mer än när jag har sökt efter saker på IKEAs hemsida. Ska fortsätta min stora ursäkt till dig via PM så inte modsen blir sura!

Till alla andra eventuella intessenter, våga PMa ändå!

Kontakt har nu etablerats och ursäkten är mer än väl godtagen
Som sagt var, kom igen alla andra också!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Jag köpte Red Dragon för ett bra tag sen och försökte verkligen förstå hur man skulle spela men det gick fan inte. Det verkar ju så coolt...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Även jag lirar WRD. Cirka 500 timmar i spelet. Cirka 70% win-ratio. Bara dra ett meddelande om intresse finns. Spelar mest 4v4, 3v3 men utforskar även 10v10 om laguppställningen verkar fair.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

@Kilrah: Du kan adda mig så kan vi ta lite grunder Fänrik Ståhl heter jag ingame, annars prova Mantiz på steam. Visningsbilden är en katt med en AK.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Schysst, har lagt till dig nu.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pralle:

På grund av massiva truppförflyttningar har logistiken till dessa inte hängt med och nödvändiga delar till kommandocentralen har inte hunnit till frontlinjen.

I klartext: Jag påbörjade ett stort flyttprojekt för ett par dagar sedan och har haft fullt upp med det ochinte varit aktiv på datorn mer än när jag har sökt efter saker på IKEAs hemsida. Ska fortsätta min stora ursäkt till dig via PM så inte modsen blir sura!

Till alla andra eventuella intessenter, våga PMa ändå!

Modsen förlåter dig... efter 7 dagars avstängning.

Skrivet av Kilrah:

Jag köpte Red Dragon för ett bra tag sen och försökte verkligen förstå hur man skulle spela men det gick fan inte. Det verkar ju så coolt...

Lägg gärna till mig med. Jag må ha 250 timmar i spelet, men jämfört mot MadMantiz är jag väldigt grön. Spelar mest för att det är roligt och är ingen direkt vinnarskalle.

Skrivet av xtQ:

Även jag lirar WRD. Cirka 500 timmar i spelet. Cirka 70% win-ratio. Bara dra ett meddelande om intresse finns. Spelar mest 4v4, 3v3 men utforskar även 10v10 om laguppställningen verkar fair.

Oj en riktig veteran.

Alla: Jag är en av de trevliga personligheter som MadMantiz brukar spela med/mot. Föredrar NATO men har inga problem att spela som Warsawapakten. Lägg gärna till mig med, heter mikpig i STEAM (Avataren är en Japansk-ish flagga) och heter även detsamma i Wargame. Förövrigt så svek jag mina principer och köpte det Nederländska DLC och jag är benägen att hålla med pralle, det är rätt vettigt i kombination med Västtyskland.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

@Überklass Vad heter du på Steam då? Hittar inte dig när jag söker på ditt nick.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kilrah:

@Überklass Vad heter du på Steam då? Hittar inte dig när jag söker på ditt nick.

mikpig heter jag, japansk flagga som avatar. Om det strular så be MadMantiz skicka min STEAM-kontakt. Är på jobbet just nu.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

mikpig heter jag, japansk flagga som avatar. Om det strular så be MadMantiz skicka min STEAM-kontakt. Är på jobbet just nu.

Jag är en idiot....

Du skrev ju det i slutet... derp..

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Tutorials!

Såg av en händelse att alldeles nyss har en känd wargame-profil gjort ett antal korta youtube-tutorials som verkligen går igenom det mesta i spelet, riktigt pedagogiskt måste jag säga. I skrivande stund är det 9 st, och total tid för att se allihopa är ungefär 45 minuter (det längsta klippet är en kvart ungefär). Perfekt att se när man har en kort stund över. Inte för att jag sett allihop på jobbet idag, men rent hypotetiskt...

Razzmans Wargame-tutorials

Utöver detta så har en annan profil också just i samma veva gjort en mer på djupet tutorial, fast i textform som heter How to get started with Wargame. Det är klart läsvärt.

Ses!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

MadMantiz Micke sa att du hade gjort tutorials... eller menade han bara att du hade länkat?

Permalänk
Medlem

@bullocksboy: Näe jag har bara länkat

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Hedersmedlem

Såg en replay på Youtube nyligen.. kanske på arbetstid. Spelaren gav sitt artilleri flera kommandon i rad utan att behöva styra dem mellan sekvenserna. Exempelvis 1: Skjut mot mål med HE, 2: Lägg rökridå mot en annan plats. 3: Åk 500 meter österut och fyll på ammunitionen. Allt detta gjordes medans han befann sig på en annan del av kartan och flyttade infanteriet. Detta var helt nytt för mig, någon som vet hur man gör det? Detta förändrar mycket känner jag och man lär sig tydligen något nytt hela tiden med det här spelet.

Sedan såg jag en Replay där spelaren med svenskt deck hade en stridsfordon 90 med 40mm-kanon som recon. Jag är åtminstone nästan 90% säker på att det var just Sstridsfordon 90 och inte den med 20 mm-kanon. Fanns det en recon tidigare med 40mm i det svenska decket?

Edit: Jag vet att det finns ett stridsfordon 90 fast med ksp.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

@Überklass: för att köa order, skift-klicka på enheten, därefter håller du inne skift och ger order som därefter kommer utföras i tur och ordning. Det enda som inte går att köa är stop, klickar man det så utförs stop direkt.

Angående stridsfordon 90 recon med 40mm rättvisa så har jag inget svar. Det var inte bara så han som hade i videon sa att han använde den som recon (utan att det var en riktig recon?). Alla enheter ser ju nåt. Ett par missiler som flyger ut ur en träd-dunge är ju information i sig, även om man inte ser vad som skjuter Du är ju själv skoningslös med hemvärnet, inget undgår Loffe Carlsson och killarna i Repmånad. Du minns inte vilken video det var?

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MadMantiz:

@Überklass: för att köa order, skift-klicka på enheten, därefter håller du inne skift och ger order som därefter kommer utföras i tur och ordning. Det enda som inte går att köa är stop, klickar man det så utförs stop direkt.

Angående stridsfordon 90 recon med 40mm rättvisa så har jag inget svar. Det var inte bara så han som hade i videon sa att han använde den som recon (utan att det var en riktig recon?). Alla enheter ser ju nåt. Ett par missiler som flyger ut ur en träd-dunge är ju information i sig, även om man inte ser vad som skjuter Du är ju själv skoningslös med hemvärnet, inget undgår Loffe Carlsson och killarna i Repmånad. Du minns inte vilken video det var?

Det var denna: https://www.youtube.com/watch?v=XjUwTM-s3Sc

Men vid närmare kontroll så verkar jag ha sett i syne. Det stämmer nog att det var en vanlig strf 90 som jag såg.

Mycket användbart med shift-kommandot! Det förändrar mycket. Hemvärnet borde vara ryggraden i alla svenska deck!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

@Überklass: Det är klart användbart att köa upp kommandon, brukar försöka använda det när man skickar infanteri någonstans så de hoppar ur automatiskt när de är framme. Det jag saknar är att man inte kan se på en enhet vilka waypoints den har eller om det blivit nåt fel i ordergivningen, typ hörbarhet nolla...

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Skrivet av MadMantiz:

@Überklass: Det är klart användbart att köa upp kommandon, brukar försöka använda det när man skickar infanteri någonstans så de hoppar ur automatiskt när de är framme. Det jag saknar är att man inte kan se på en enhet vilka waypoints den har eller om det blivit nåt fel i ordergivningen, typ hörbarhet nolla...

Gaslarm, Adam Bertil!----hörbarhet tvåa; tala högre!----GASLARM, ADAM BERTIL