Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

ASUS Al Suite 3 problem.

Fick nyss min nya dator med ett ASUS Z170 PRO GAMING och den fungerar som den ska utom ASUS Al Suite 3. När jag hade stängt av datorn och skulle starta om den så fick jag detta error när jag skulle starta Al Suite 3. Assertion failed: iter != Matrix::Instance()->GetPAPDataMAP()->end(),file menu.cpp line 590
Jag har en fil som heter Matrix på kontrollpanelen i avinstallera ett program men kan inte ta bort den. Har testat att ladda om allt men funkar inte heller.

Har någon nån ide?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem idag, uppdaterade BIOS och nu funkar det som det ska.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Hade samma problem idag, uppdaterade BIOS och nu funkar det som det ska.

Ganska ny på datorer, finns det någon guide eller något ute på nätet som du kan länka ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lättaste sättet är väl att gå in på tillverkaren av moderkortets hemsida, söka upp ditt moderkort, kolla drivrutinerna som de har på hemsidan. Ladda ner senaste BIOS, sätt in dem på en USB-sticka. Läs in filen inne i BIOS. Done.

Exempel: https://www.youtube.com/watch?v=37Ubqic8XiU

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2