Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Mafia III får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Mafia III får systemkrav

Lanseringen av Mafia III är inte långt borta och utvecklarna Hangar 13 passar på att presentera spelets officiella systemkrav, som bland annat avslöjar att det kräver 50 GB ledigt utrymme.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Lanseringen av Mafia III är inte långt borta och utvecklarna Hangar 13 passar på att presentera spelets officiella systemkrav, som bland annat avslöjar att det kräver 50 GB ledigt utrymme.

Läs hela artikeln här

Trevligt med inte allt för höga krav, nu väntar man förväntansfullt på watch dogs 2 krav..

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Rätt så trevliga, goda marginaler. Alltid funderat lite då även "rekommenderade krav" knappast håller spelet flytande i 60 fps med allting uppdraget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Rätt så trevliga, goda marginaler. Alltid funderat lite då även "rekommenderade krav" knappast håller spelet flytande i 60 fps med allting uppdraget.

nVidia brukar (brukade?) säga att 1080p/45fps är målet för recommended settings.
Tycker "Recommended settings" borde täcka 1080p/60fps som vart standard rätt länge för PC eliten.
"Maximized settings" borde vara 1440p/144fps och "PCMR settings" 4K/60fps

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av gylldevik:

Trevligt med inte allt för höga krav, nu väntar man förväntansfullt på watch dogs 2 krav..

Ser aldrig seriöst på Ubisoft "krav" om de inte ens klarar av 1080p utan drops under 30fps när man inte ens har på högsta inställningarna hittar de ju bara på specs.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Nu börjar de äntligen närma sig för ett släpp av årets bästa spel förhoppningsvis

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Konstiga rekommenderade krav för grafikkorten... 1060 är trots allt 45% snabbare än 780 men ändå är de båda där.

100/69 ≈ 1,45

Saxat från: #16376601

Visa signatur

Siter som tar upp Frame Times/99th percentile/1% low fps i sina grafikkortstester: http://www.gamersnexus.net/, http://www.guru3d.com/, http://www.custompcreview.com/, http://arstechnica.co.uk/ http://www.pcper.com/, http://techreport.com/, http://www.tomshardware.com/,
Site som tar upp om spelen som är testade i deras grafikkortsrecensioner är sponsrade eller utvecklade i samarbetade med Nvidia/AMD: http://techgage.com/category/graphics-and-displays/

Permalänk
Medlem

tvivlar man verkligen måsta ha en core i5 för minimum ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishTank:

Konstiga rekommenderade krav för grafikkorten... 1060 är trots allt 45% snabbare än 780 men ändå är de båda där.

https://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1060/images/perfrel_1920_1080.png

100/69 ≈ 1,45

Saxat från: #16376601

Märkligt...

Permalänk
Medlem

Mafia 2 var ett helt okej spel om än lite kort, lätt och mycket tråkig bilkörning, hoppas att detta blir annorlunda. I GTA V har dom verkligen lyckats med bilkörningen och att köra mellan uppdrag är inga problem alls. Mafia 1 kommer jag knappt ihåg mer än att jag gillade det. Jag hade av någon anledning fått för mig att detta spelet skulle supporta DX12 men verkar inte så.

edit: Har för mig att det var rätt kul att köra i snön i Mafia 2 dock.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

tvivlar man verkligen måsta ha en core i5 för minimum ??

Kan vara att de bara tog nån godtycklig 4-kärnig. Nyare spel trådar rätt duktigt och kan vara problem att köra på en 2-kärnig som alla i3:or jag sett är

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

tvivlar man verkligen måsta ha en core i5 för minimum ??

För att upplevelsen ska bli vad utvecklarna Hangar 13 anser är minimum. Problemet med att enbart skriva i3 är att den finns en stor spridning mellan prestanda på dessa, speciellt om man blandar in laptops.

Dessutom om man har en i3a så har man troligen heller inget bra övrig hårdvara och det är bra att de är tydliga. De som köper de bättre i3orna och klockar upp dem kan sin sak. Lite som personer som har dubbla Xeon och quadro kort och undrar varför deras komponenter ej är med.

Permalänk
Skrivet av Bloodstainer:

Ser aldrig seriöst på Ubisoft "krav" om de inte ens klarar av 1080p utan drops under 30fps när man inte ens har på högsta inställningarna hittar de ju bara på specs.

Nä du har en poäng, men så länge mitt grafikkort är innanför smärtgränsen så..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Frågan är om man klara sig på ett GTX770 2gb eller om man ska slå till på 1070?

Visa signatur

Fractal Design Define S | EVGA SuperNOVA 750 G2 | Asus Rog Strix Z370-F Gaming | Intel i7 8700k | Noctua NH-D15 | 16GB Corsair Vengeance | MSI RTX 2080 | Acer Predator XB271HU | Win 10 Home x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Mafia 2 var ett helt okej spel om än lite kort, lätt och mycket tråkig bilkörning, hoppas att detta blir annorlunda. I GTA V har dom verkligen lyckats med bilkörningen och att köra mellan uppdrag är inga problem alls. Mafia 1 kommer jag knappt ihåg mer än att jag gillade det. Jag hade av någon anledning fått för mig att detta spelet skulle supporta DX12 men verkar inte så.

edit: Har för mig att det var rätt kul att köra i snön i Mafia 2 dock.

skämtar du, jag installerade nästan direkt en moddad handling för de gick inte att köra bilarna normalt i gta v, upp i full hastighet sen sväga 90 grader, det är ju ganska overkligt.
Mafia 2 hade lyckats alldeles utmärkt med bilkörningen, de va verklighetstroget. Som det ser ut på trailern så verkar de ha lyckats med verklighetstrogen handling även på Mafia 3 men får se.
En sak är garanterad och det är att jag kommer köpa spelet direkt.

Är sjukt glad att det här med olagliga nedladdningar har bromsat in tack vare bättre skydden, det betyder att vi får fler mer påkostade spel till pc. Får se hur mina två r9 390 klarar det i 4k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

skämtar du, jag installerade nästan direkt en moddad handling för de gick inte att köra bilarna normalt i gta v, upp i full hastighet sen sväga 90 grader, det är ju ganska overkligt.
Mafia 2 hade lyckats alldeles utmärkt med bilkörningen, de va verklighetstroget. Som det ser ut på trailern så verkar de ha lyckats med verklighetstrogen handling även på Mafia 3 men får se.
En sak är garanterad och det är att jag kommer köpa spelet direkt.

Är sjukt glad att det här med olagliga nedladdningar har bromsat in tack vare bättre skydden, det betyder att vi får fler mer påkostade spel till pc. Får se hur mina två r9 390 klarar det i 4k.

Jag bryr mig inte om hur verklig körningen är i ett spel som Mafia och GTA utan att det ska vara roligt. Visst, mer verklighetstrogen bilkörning kan göra det rolig. Jag tror inte det var endast handlingen som gjorde det tråkigt med körningen i Mafia 2 men det är svårt att sätta fingret på vad som gjorde det långtråkigt. I GTA V blir jag aldrig uttråkad utav körningen, kan bero på omgivningen också. Den är rätt död i Mafia 2 i jämförelse.

Blir köp för mig på release också om man inte läser om dålig prestanda och massa spelförstörande buggar innan man trycker på köp.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Trevligt med inte allt för höga krav, nu väntar man förväntansfullt på watch dogs 2 krav..

Var det någon som spelade Watchdog 1?

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Matwik:

Var det någon som spelade Watchdog 1?

Jag gjorde de i somras och förutom grafiken så vart jag nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av pokerproffset:

skämtar du, jag installerade nästan direkt en moddad handling för de gick inte att köra bilarna normalt i gta v, upp i full hastighet sen sväga 90 grader, det är ju ganska overkligt.
Mafia 2 hade lyckats alldeles utmärkt med bilkörningen, de va verklighetstroget. Som det ser ut på trailern så verkar de ha lyckats med verklighetstrogen handling även på Mafia 3 men får se.
En sak är garanterad och det är att jag kommer köpa spelet direkt.

Är sjukt glad att det här med olagliga nedladdningar har bromsat in tack vare bättre skydden, det betyder att vi får fler mer påkostade spel till pc. Får se hur mina två r9 390 klarar det i 4k.

Sladda runt med vråltrimmade bilar i snön i mafia 2 var sjukt roligt i simulation mode

Simulation mode finns kvar i Mafia 3 med vad jag vet, Hoppas det blir bra här också!

Dina kort får nog svettas härliga till!

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Inaktiv

Mina förväntningar är låga, Mafia 2 var rätt medioker och både innehållslös och tråkig. Mafia gillade jag mer även om spelet åldrats dåligt. Jag har heller inte direkt sett något med detta spel som lockar till köp men blir att hålla koll på recensioner samt när priset börjar säljas riktigt billigt. Eller kanske ges bort gratis som det hänt med Mafia 2.

Skrivet av Matwik:

Var det någon som spelade Watchdog 1?

På PC vid lanseringen och ungefär ett år senare på PS4 då jag fick tag i en billig PS4-utgåva. Gillade spelet mer andra genomspelningen, var nära att jag satsade på att plocka Platinum men intresset försvann ganska fort när kampanjen var avklarad. Fick mycket gjort i spelet fram tills dess och hade faktiskt överlag kul med spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag bryr mig inte om hur verklig körningen är i ett spel som Mafia och GTA utan att det ska vara roligt. Visst, mer verklighetstrogen bilkörning kan göra det rolig. Jag tror inte det var endast handlingen som gjorde det tråkigt med körningen i Mafia 2 men det är svårt att sätta fingret på vad som gjorde det långtråkigt. I GTA V blir jag aldrig uttråkad utav körningen, kan bero på omgivningen också. Den är rätt död i Mafia 2 i jämförelse.

Blir köp för mig på release också om man inte läser om dålig prestanda och massa spelförstörande buggar innan man trycker på köp.

Jag gillar att köra runt i GTA 5, men som någon innan sa, man kommer upp i topp hastighet nästan direkt vilket gör att själva körningen blir tråkig. Det som gör att jag dock inte tröttnar är att det finns många olika fordon, men främst att miljön är intressant. Personligen så tycker jag känslan i Mafia 2 var mycket bättre, dels för att den är svårare men också att den känns mer realistisk. För mycket simulator gillar jag dock inte, men någonstans mitt i mellan. Man får ju också tänka på att detta är bilar från nästan 80 år sen vilket är vad utvecklarna vill presentera.

Alla tycker vi olika.

Permalänk

Man blir ju lite sugen! spelade ut 2an i somras och är sjukt sugen på att skaffa 3an.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Mafia 2 är nog ett av dom spelen jag skulle säga är ett av dom bästa genom tiderna. Storyn slår nog allt annat jag spelat än så länge. Kört igenom det 2-3 gånger nu. Brukar vänta 2-3 år mellan varje gång, och lika bra varje gång är det.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Mafia 2 är nog ett av dom spelen jag skulle säga är ett av dom bästa genom tiderna. Storyn slår nog allt annat jag spelat än så länge. Kört igenom det 2-3 gånger nu. Brukar vänta 2-3 år mellan varje gång, och lika bra varje gång är det.

Tvåan är en besvikelse jämfört med ettan.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av railman:

Kan vara att de bara tog nån godtycklig 4-kärnig. Nyare spel trådar rätt duktigt och kan vara problem att köra på en 2-kärnig som alla i3:or jag sett är

Digital Foundry har gjort otaliga prestandatester och i många fall verkar numera en ny i3:a vara att föredra framför en äldre i5/i7. Även HT har förbättrats ordentligt över åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillade Maffia 2. Tyckte att det var kul att spela. Bra story, men kort.
Sen när man hade klarat av storyn så var det inte lika kul längre.
Men totalt sett är jag nöjd att jag skaffade det.

Maffia 1 back in the days var kul också.

Jag kommer nog inte köpa Maffia 3 på release dagen. Inväntar recensioner först. Men kanske strax efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

skämtar du, jag installerade nästan direkt en moddad handling för de gick inte att köra bilarna normalt i gta v, upp i full hastighet sen sväga 90 grader, det är ju ganska overkligt.
Mafia 2 hade lyckats alldeles utmärkt med bilkörningen, de va verklighetstroget. Som det ser ut på trailern så verkar de ha lyckats med verklighetstrogen handling även på Mafia 3 men får se.
En sak är garanterad och det är att jag kommer köpa spelet direkt.

Är sjukt glad att det här med olagliga nedladdningar har bromsat in tack vare bättre skydden, det betyder att vi får fler mer påkostade spel till pc. Får se hur mina två r9 390 klarar det i 4k.

Jag köper mina spel främst pga att det är smidigt, där har spelbranchens tjänster verkligen lyckats.

Jag pröjsar hellre en gång och äger grejerna än denna jäkla prenumerationsmodell som finns överallt och som jag tyvärr betalar för men utnyttjar halvdant.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarreman:

Frågan är om man klara sig på ett GTX770 2gb eller om man ska slå till på 1070?

Själv köttar jag ett gtx 780 3gb, och anser att det inte är rätt tidpunkt till en uppgradering då jag fortfarande kan köra de flesta spel på high. Det är inte förrän jag måste köra på low eller jag märker av att "näe detta går inte mer" som jag hade tänkt byta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishTank:

Konstiga rekommenderade krav för grafikkorten... 1060 är trots allt 45% snabbare än 780 men ändå är de båda där.

https://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1060/images/perfrel_1920_1080.png

100/69 ≈ 1,45

Saxat från: #16376601

Kan ju vara för att poängtera att tex 960 inte räcker. Mao äldre highend går bra, men du måste inte ha mer än 1060 för att klara det på denna gen. 970 borde ju klara det dock, men inte 770.
Så 780 - 970 - 1060 är dina "krav", typ, vilket kan ha att göra med VRAM mängden helt enkelt, då samtliga av dessa har 3GB+

Permalänk
Medlem

Får hoppas att det är mindre buggigt än Mafia 2.

Gillar Mafia serien som sjutton, så ska bli intressant att se hur detta blir!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör