Permalänk
Medlem

Bra jobbat!
Men kan du inte lacka locket i samma färg som tunnan, Skulle vara mycket snyggare.
Edit : Bara min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Bra jobbat!
Men kan du inte lacka locket i samma färg som tunnan, Skulle vara mycket snyggare.
Edit : Bara min åsikt.

Min första tanke när jag såg sista bilden. Bygget är inte klart!? Innan locket har matchande färg(er) och eventuellt kompletterats med logga och/eller manifest är det bara halvfärdig. "Coolt" bygge i alla fall

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiddzoR:

Riktigt Najs xD Vill Ha

Tack så mycket

Skrivet av molliz:

Från en kyltekniker till en annan, snyggt jobbat 5/5. Bästa jag sett på Sweclockers hittills

Man tackar man tackar

Skrivet av micke7406:

Bra jobbat!
Men kan du inte lacka locket i samma färg som tunnan, Skulle vara mycket snyggare.
Edit : Bara min åsikt.

Man tackar Absolut håller jag med men som nämnts tidigare i tråden så tog tiden slut. Jag skulle iväg en vecka och efter det flytta hemifrån och studera så därför blev det lite "halvfärdigt"

Skrivet av Dr.Mabuse:

Min första tanke när jag såg sista bilden. Bygget är inte klart!? Innan locket har matchande färg(er) och eventuellt kompletterats med logga och/eller manifest är det bara halvfärdig. "Coolt" bygge i alla fall

Se ovanstående svar så har du anledningen till varför det blev som det blev

Permalänk
Medlem

@NizWiz: Om du lindar kapilärröret kring sugledningen några varv (runt 5-10 varv kanske) så får du en högre verkningsgrad och kan ha kortare kapilärrör = mer effekt

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Medlem

@Elightz: Tack för tipset! Jag är medveten om att man gör så i riktiga kylskåp men jag skippade det för att göra det enklare att justera längden på kapillärröret

Permalänk
Medlem

Haha! Låter inte tanten dig ha dina öl i den gemensamma kylen?

Anyway... Bra jobbat!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

5/5 fyndigt och personligt!

Permalänk
Medlem

Häftigt!
Men hur går det med trä invändigt och kondens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Haha! Låter inte tanten dig ha dina öl i den gemensamma kylen?

Anyway... Bra jobbat!

Haha, visst får dom stå i den vanliga kylen men man måste ju kyla ölen med stil XD
Tack för att du tittade förbi!

Visst finns färdiga kylar men jag var sugen på något kul projekt att syssla med så det blev det detta

Skrivet av Erik65:

5/5 fyndigt och personligt!

Man tackar man tackar

Skrivet av Locnox:

Häftigt!
Men hur går det med trä invändigt och kondens?

Tackar! Jo det lilla jag har kört med den har det klarat sig bra. Som du kan se på bilderna så är där ett tråg under förångaren som samlar upp kondensvattnet och leder bort det. Vidare blir faktiskt luften torrare i tunnan iom att fukten sublimeras på förångaren. Sen så körs den inte 24/7 så om man låter den stå och torka mellan användningarna så tror jag inte att det är några problem i längden

Permalänk
Medlem

haha galet ambitiöst och väldigt utförligt galleri! 5/5!

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

@Bazile: Man tackar så mycket!

Permalänk
Medlem

Älskar denna sortens uppfinningar i gallerian. öl är fint

Permalänk
Medlem

@freddie0: Man tackar så mycket och visst håller jag med dig om att öl e bra grejor

Permalänk

@NizWiz: Hur mycket låter den där? Jag kan inte ha min minikyl vid min dator eftersom att den i sin tur är för nära sängen.... bor i ett litet rum. Kan inte sova för att den låter så jävligt. Funderar på om man kan göra en liknande men med tystnad högprioriterat?

Jävligt fint försten, hoppas du är stolt

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk

Inte dåligt byggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

@NizWiz: Hur mycket låter den där? Jag kan inte ha min minikyl vid min dator eftersom att den i sin tur är för nära sängen.... bor i ett litet rum. Kan inte sova för att den låter så jävligt. Funderar på om man kan göra en liknande men med tystnad högprioriterat?

Jävligt fint försten, hoppas du är stolt

Hallo, skoj att du gillar den Ljudvolymem är ganska så hög iom att båda fläktarna i bottnen går på högvarv samt fläkten för att cirkulera luften inne i tunnan. För att råda bukt på ljudvolymen hade man kunnat styra fläktarna beroende på belastningen med pulsbreddsmodulering mha av en arduino eller ngt annat. Men vad har du för typ utav kyl i dagsläget? Är det typ en kylväska som man kan driva på 12 eller 230V? För dom flesta hemelektronikaffärer har små kylskåp typ som detta. Det är litet och det enda som låter är kompressorn, kan vara värt att titta på?

Skrivet av Hallberg2:

Inte dåligt byggt

Man tackar så mycket

Permalänk

@NizWiz:
Har en sådan här:
https://www.partykungen.se/drink-o-matic-laskautomat.html?gcl...
Vet inte hur många decibel den har men det är för mycket för att jag ska kunna sova 2m ifrån den.

Skulle vilja ha denna:
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_husky-coolcube-coca-cola...
eftersom att den har logga, (dricker 2,5-3L /dag). Å andra sidan kanske man kan måla om den som du tipsat om, ifall den är riktigt tyst. Vad är riktigt lågt? 39 som den du länka?

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem

@Herp Derp: Jag har en sån här och det producerar 41dB. Det skåpet har jag i mitt studentrum och sover 3m ifrån det. Visst man hör det men det är knappt, är liksom ett dovt surr. Då låter ventilationen i lägenheten mer än kylskåpet. Men du kan ju göra som så att köpa hem ngt av skåpen och prova och se hur det fungerar och lämna tillbaka det om det är för högljutt . Jag hade valt skåpet från Matsui iom att det är betydligt billigare och jag misstänker att det mer eller mindre är samma skåp i grunden men att det med Coca-loggan är dyrare mest bara för att där är en logga på det. Vill du jättegärna ha en logga på skåpet kan du ju foliera det med röd plastfilm och fixa en Coca-logga och sätta på. Ps jag förstår att det du har nu låter mycket, fläkten går väl mer eller mindre på helvarv hela tiden?

Mvh NizWiz

Permalänk

@NizWiz: Tack så jättemycket för informationen, precis vad jag letat efter <3 Jo mitt nuvarande surrar hela tiden så jag använder det inte Jag måste erkänna att det du länka såg misstänksamt likt ut den med cola-loggan, för det dubbla priset orkar man nog piffa till utseendet (y).

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem

mycket fint och trevligt bygge! 5/5