Apple Iphone 7 och Iphone 7 Plus drabbas av spoltjut

Permalänk
Medlem

I takt med att tekniken blir mer och mer avancerad är det naturligtvis också mer som kan gå fel, vad som egentligen är intressant är hur bra företagen löser eventuella problem, och även om jag inte gillar Apple så verkar de ha skött detta bra.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Nexus 6P, one plus one 3 osv...

Nu förstår jag inte vad du pratar om??? Iphone 7 har 30% högre CPU prestanda och 50% högre GPU än de du listar... hur är det samma? Som att jämföra en i5 2500k och en i7 6700k i prestanda och säga att dom är likvärdiga?

http://uk.pcmag.com/smartphones/84555/news/the-iphone-7-is-th...
http://bgr.com/2016/09/13/iphone-7-vs-iphone-6s-vs-galaxy-not...

Permalänk
Medlem

Fast Note7:an har ju ganska stora problem med prestandan (http://www.xda-developers.com/with-the-note-7-samsung-still-d...), här är en jämförelse med 1+3 istället: https://www.youtube.com/watch?v=a91sN9evDSM

Verkar som GPU:n är bättre på iPhone 7 men CPU:n är bättre på 1+3? Ska bli spännande att se hur iPhone 7 står sig mot Google Pixel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Själv så funderar jag på att köpa en Iphone 7 då den fullkomligt utklassar alla Android telefoner vad gäller prestanda och som de flesta här gillar jag att ha en stor E-penis...

Vilken telefon menar du att du kan köpa med samma prestanda som en Iphone till en fraktion av priset?

Prestanda betyder ingenting om man inte rockar en 2k super amoled skärm och funktioner som *ska* vara standard i dag som te.x trådlös laddning. Kliv av din höga häst lilla vännen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Råprestandan må vara lite högre, men den är fortfarande begränsad i funktionalitet vilket självklart även ska tolkas som en medveten begränsning av prestandan.

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar... dels, är 30-50% lite? I PC termer är som att jämföra en processor för <1500kr eller 4000kr eller ett grafikkort för 3000kr eller 6000kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Prestanda betyder ingenting om man inte rockar en 2k super amoled skärm och funktioner som *ska* vara standard i dag som te.x trådlös laddning. Kliv av din höga häst lilla vännen.

Ursäkta? Vem är det som nu sitter på en hög häst???

Permalänk
Medlem

Det kommer iallafall inte höras genom hörlursporten haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Snacka om att göra en höna av en fjäder hos många här..

En iPhone skaffar man oftast för att man gillar iOS och att allt bara flyter på utan en massa problem.
Inte för att man vill fixa och trixa med olika grejer och pilla med sin telefon hela kvällarna.
Då är man fel kundgrupp och har en hel uppsjö av andra telefoner att välja på.

Nu var det problem med några få telefoner som hade spoltjut och Apple går ut direkt och säger att de tar tillbaka dem utan problem. Så vad är problemet???
Kvalitétsmissar händer i alla företag.. Samsung försöker fixa alla sina telefoner med batterier som smäller.. vilket är ett betydligt allvarligare problem.

Så länge företaget tar sitt ansvar och fixar till problemen, ser iaf. inte jag problemet.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Grejerna håller i många år, och Apple skickar fortfarande uppdateringar till iPhone4.

Man uppdaterar iPhone 4S för att man sålt den som ny i butik tidigare i år, inte för att vara snäll mot svenskar som köpte den 2011.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Spoltjut i telefonen? Haha dagens garv
Hoppas det inte är något som blir vanligt förekommande framöver!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Grejerna håller i många år, och Apple skickar fortfarande uppdateringar till iPhone4.

Du vet att iPhone 4 stannade på iOS 7, dvs den har inte fått någon uppdatering på 2 år nu

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Måste kännas fint att hitta något att gnälla/posta om. Det är ju nästan i klass med en viss brandfara.
Blir det coilgate eller whinegate grabbar?

Det blir nog coilgate eftersom coil är ett substantiv och whine ett verb. Whinegate skulle dessutom kunna tolkas som "gnällaffären" vilket uppstår i varenda tråd på Sweclockers så det kan vara lite förvirrande för dem som inte kan relatera

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Damn detta spåra ut snabbt. Är det för att det är Måndag? Ett par här hade seriöst behövt någon att prata ut med innan det blir allvarligare några hade det nog räckt med en kram men kom igen lugna er pågar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är lite spoltjut mot telefoner med inbyggd brandbomb, dessa hemorroid-telefoner ska alltid vara värre

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Hellre spoltjut än sprängskiss...

Är varken fan av Samsung eller Apple men om jag nu helt prompt måste välja mellan dem...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Prestanda betyder ingenting om man inte rockar en 2k super amoled skärm och funktioner som *ska* vara standard i dag som te.x trådlös laddning. Kliv av din höga häst lilla vännen.

Som i videon jag skickade visades även exemplet där exakt samma time-lapse video renderades, där gick det betydligt snabbare på iPhonen. Så vitt jag vet har skärmupplösningen ingen betydelse i det prestandatestet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Som i videon jag skickade visades även exemplet där exakt samma time-lapse video renderades, där gick det betydligt snabbare på iPhonen. Så vitt jag vet har skärmupplösningen ingen betydelse i det prestandatestet.

Har inte sagt det heller. Påpekar bara att man kan leverera hur bra prestanda som helst, men vad är det när man ligger 2 år bakom andra telefontillverkare på alla andra fronter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Har inte sagt det heller. Påpekar bara att man kan leverera hur bra prestanda som helst, men vad är det när man ligger 2 år bakom andra telefontillverkare på alla andra fronter.

Allt är relativt.

Permalänk
Medlem

Android - perfekt för den som inte vill känna sig inlåst och begränsad, utan behöver 15 volymotroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergvan:

Sen är väl inte Note 7:an den bästa androidtelefonen?
Samt, inte enbart prestandan som spelar roll.. Vill man vara fast i Apples OS och ha begränsningar? Sure, upp till varje individ men jag skulle inte vilja det iallafall.

https://www.youtube.com/watch?v=cP6JPN0BwlA

Vilken video ska man lita på? Kan man bara länka en youtube-video och bevisa vilken lur som är bäst enbart genom att starta upp några program?

Vill du inte vara låst får du säga upp dig, slänga all din elektronik och bosätta dig i urskogen där du kan vara helt fri. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Alltid lika roligt att se dessa trångsynta kommentarer...

Är väl klart att konkurrenternas telefoner också fungerar, men folk har olika tycke och smak. Därför finns det de som gillar iPhones och de som gillar andra telefoner. Sen finns det de som kan ta att folk gillar iPhones och de som inte kan fatta det..
Sen kanske det är så att det är Huawei som är kopian, precis som Samsung efterapade Apple i många år..

iPhone säljer pga.:
1. iOS och att det bara flyter på..
2. Design
3. Eko-systemet inom Apples prylar.
4. Prestandan

Så länge det flyter på, så tror iaf. jag inte att det är någon som bryr sig om telefonen har den eller den processorn eller grafikkretsen, annat än E-penis fjortisar. Men de har ju legat rätt bra till/bäst med de senaste modellerna endå.

1-2. ja
3. fungerar bara bra om man enbart har Apple prylar. Blandar man så fungerar det t.ex. med Windows och Android, Linus osv. Men med någon Appple produkt och någon annan blir det fort strul. Det var länge sedan jag fått testa, men jag gissar att det fortfarande är så.
4. Här stämmer det inte eftersom prestandan är mycket lägre än konkurrenternas telefoner i samma prisklasser (gäller även datorer).

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Okej. Så vill man ha en telefon som inte har någon hörlurs ingång och gråter vid hård belastning, eller vill man ha en telefon som kan explodera vid laddning ?

Tror jag håller fast vid min trogna mobil/vapen Nokia 3310..

För det finns ju bara två smartphones på marknaden...

Permalänk
Medlem

Varför coilwhine när det faktisk är de små keramiska kondensatorer som är piezoelektrisk?
EEVblog gjorde en bra video omkring detta fenomen.

https://youtu.be/F2gX-R1k7MM?list=PLvOlSehNtuHtUPt0bli2ITgzii...

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

fashionabelt .... i tiden

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Först brinner en Samsung sen gnäll tjuts en Apple. xD

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Almtom:

Själv så funderar jag på att köpa en Iphone 7 då den fullkomligt utklassar alla Android telefoner vad gäller prestanda och som de flesta här gillar jag att ha en stor E-penis...

Vilken telefon menar du att du kan köpa med samma prestanda som en Iphone till en fraktion av priset?

Ja det är ju lite lotto när man köper en ny fin iphone. antingen är det spoltjut eller så får man en sämre processor för samma pris som den med bättre processor, utan att användarna vet om det!

tänkte denna http://www.sweclockers.com/nyhet/21166-apple-iphone-6s-uppvis...

men det tycker väl folk är kul antar jag, att inte veta riktigt vad man kan få i chokladasken för 8,8k.

Permalänk
Inaktiv

Apple skriver ju själva att det är något fel på telefonerna som har spoltjut och man rekommenderas att skicka in telefonen.

"De kunder som meddelat om felet till Apple har fått som svar att det handlar om fel på telefonen och rekommenderas därför att byta ut den."

Permalänk
Avstängd

Varken iPhone 7(s) med spoltjut eller explosiva Samsung Galaxy Note 7 respresenterar iOS respektive Anodrid, förstår inte denna dikotomi?

Jag har alltid ansett och anser än idag, att Apple's produkter är som märkeskläder; det finns många billigare alternativ som förser samma funktioner och ibland till och med bättre och fler funktioner.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Vill du inte vara låst får du säga upp dig, slänga all din elektronik och bosätta dig i urskogen där du kan vara helt fri. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Ja detta var ju en intressant kommentar, eftersom att vi diskuterade telefoner och ingenting annat så valde jag att ta upp detta eftersom att du inte är lika inlåst med en androidtelefon. Du har fler valmöjligheten än enbart Apples godkända appar/program, visst du kan jailbreaka luren men tror inte att det skulle vara speciellt uppskattat med garantin m.m.

Jag har inga problem med att vara låst, men att kunna använda ALLA program utan att ha PROBLEM med sin telefon är verkligen ett plus för min del, jag bryr mig inte vad andra gör med sina telefoner men jag sa min åsikt eftersom att vi diskuterade vad som var bäst. Iphone/Androidtelefoner

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Avstängd

Ja alla kan göra fel eller det kan bli i produktionen och om man löser det på ett bra sätt så är det fine.

Men Samsung tar fan priset när det kommer till Note 7 fiaskot och vad som troligtvis skapa det. Bara läsa själva: http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-09-18/samsung-cri...

Äckligt att dom sätter sina kunders säkerhet på spel bara för att tjäna mer pengar med att få ut en telefon innan Apple.