Apple Iphone 7 och Iphone 7 Plus drabbas av spoltjut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackss:

Ja alla kan göra fel eller det kan bli i produktionen och om man löser det på ett bra sätt så är det fine.

Men Samsung tar fan priset när det kommer till Note 7 fiaskot och vad som troligtvis skapa det. Bara läsa själva: http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-09-18/samsung-cri...

Äckligt att dom sätter sina kunders säkerhet på spel bara för att tjäna mer pengar med att få ut en telefon innan Apple.

De satte ju knappast säkerheten på spel medvetet, de visste inte om att batteriet kunde självantända.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

3. fungerar bara bra om man enbart har Apple prylar. Blandar man så fungerar det t.ex. med Windows och Android, Linus osv. Men med någon Appple produkt och någon annan blir det fort strul. Det var länge sedan jag fått testa, men jag gissar att det fortfarande är så.
4. Här stämmer det inte eftersom prestandan är mycket lägre än konkurrenternas telefoner i samma prisklasser (gäller även datorer).

3. Vad är det som gör att folk inte köper iPhones eller Apple-prylar pga. eko-systemet?
Tycker själv det är jättesmidigt..

4. Har du sovit under en sten ett par år..? Nu pratar vi telefoner, men visst datorer i all ära.
Om du tittar i min sign på min dator som jag nu mera har som HTPC, så kan du fundera på varför jag jobbar snabbare med min iMac än med den i mitt yrke som fotograf. Att ha en processor för 10k är inte alltid bättre än en för 3-4k...
Tackar Microsoft varje dag för att de gjorde mig så lack, att jag gick över till OSX.

Så rent krasst handlar det om vad du ska göra med prylen. Kan utan problem och utan att ljuga säga att alla jag känner är nöjd med sin telefon oavsett märke, så länge den gör sitt jobb och inte laggar, samt att de gillar operativsystemet. Sen kan man göra siffror av allt, men det säger absolut inte mycket i användarvänlighet/upplevelse.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Inget som har slagits av tanken att detta kan vara fake? Ett kort videoklipp med något slags ljud. Han kan mycket väl ha spelat in ljudet ifrån något grafikkort som har coilwhine. Klippet har ju blossat upp ganska ordentligt på YT, om man jämför hans tidigare klipp. Borde generera lite klirr i kassan.

Om det inte är fake, kan det mycket väl vara den enda iPhone 7 +:en i världen som har detta problem, men det kan ju även vara ett fabriksfel på telefonerna som inte tillräckligt många konsumenter uppfattat.

Som han själv skrev: "I’ve heard from several other people with similar experiences, and others who are saying past iOS devices have displayed this issue. I’ve handled more devices than most, and haven’t come across this." Nej tack, jag vill nog ha mer bevis än så. Var källkritisk gott folk!

/C

Permalänk
Skrivet av DaBone:

3. Vad är det som gör att folk inte köper iPhones eller Apple-prylar pga. eko-systemet?
Tycker själv det är jättesmidigt..

4. Har du sovit under en sten ett par år..? Nu pratar vi telefoner, men visst datorer i all ära.
Om du tittar i min sign på min dator som jag nu mera har som HTPC, så kan du fundera på varför jag jobbar snabbare med min iMac än med den i mitt yrke som fotograf. Att ha en processor för 10k är inte alltid bättre än en för 3-4k...
Tackar Microsoft varje dag för att de gjorde mig så lack, att jag gick över till OSX.

Så rent krasst handlar det om vad du ska göra med prylen. Kan utan problem och utan att ljuga säga att alla jag känner är nöjd med sin telefon oavsett märke, så länge den gör sitt jobb och inte laggar, samt att de gillar operativsystemet. Sen kan man göra siffror av allt, men det säger absolut inte mycket i användarvänlighet/upplevelse.

Vi behöver inte komma överrens, det är okej att tycka olika. Då jag inte själv ägt någon Apple produkt har jag inte full koll på dem, men allting jag sett har visat att eko systemet inte är så smidigt förutom om man enbart har apple produkter då det fungerar bra. T.ex. som när kompisar är över och behöver ladda sin telefon (brukar av någon anledning främst vara de med Apple) och då kan alla andra märken ladda av min laddare, men Apples har sin egna sladd så det går inte. När man ska föra över bilder till en dator vill Apple att man ska ha något program för det har jag sett någon gång, men kopplar jag in min telefon är det bara direkt att föra över bilder osv. Då till Windows dator, fungerar som sagt säkert jättesmidigt om man kör MacOS och iPhone kombinerat och har Apple TV osv. Man får bra saker, men får betala för det med.

Sen prestandan så är min telefon snabbare (upplever jag) med surfning, bildhantering, fota (ej ladda spel) än min systers dubbelt så dyra iPhone 6s. Jag har en One Plus 3. Jag vet inte hur snabb Samsungs nya telefon är t.ex. men då min hälften så dyra telefon presterar likvärdigt och ofta är lite rappare känns det inte som att man kan säga att en fördel med iPhones är att de är så snabba och att folk köper dem därför? Sen är det som du säger att i princip alla är nöjda med den telefon man köper. De som köper iPhone vet ju en del om den och vill ha den, och de som köper One Plus tycker den verkar passa bättre för ens egna behov.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Okej. Så vill man ha en telefon som inte har någon hörlurs ingång och gråter vid hård belastning, eller vill man ha en telefon som kan explodera vid laddning ?

Tror jag håller fast vid min trogna mobil/vapen Nokia 3310..

Nu gillar jag iPhone, men.

Jag har en Nokia 5110 som mosar din 3310 (vad gällande vapenbiten i alla fall)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Om du ska vara så fjantig så får du väll ändå ta 7 plus och Note 7 https://m.youtube.com/watch?v=TMMVYJ3B6TE

Dom där testen märker man ju absolut inte i daglig användning.

Ingen Android eller Apple fantast, funderar faktiskt på om jag ska ta note 7 eller iPhone 7 plus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Spoltjut är ju ingen ovanlighet. Lämna tillbaka telefonen, få den utbytt, problem solved.
Händer det igen, upprepa, problem solved.

Har en powerbank som lider av spoltjut när man laddar den, skiter väl i det i och för sig. I en telefon skulle jag bry mig, bra att Apple sagt att det är en defekt, enkelt att få den utbytt då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Känns som det blir mer fel på mobiler år efter år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Ja det är ju lite lotto när man köper en ny fin iphone. antingen är det spoltjut eller så får man en sämre processor för samma pris som den med bättre processor, utan att användarna vet om det!

tänkte denna http://www.sweclockers.com/nyhet/21166-apple-iphone-6s-uppvis...

men det tycker väl folk är kul antar jag, att inte veta riktigt vad man kan få i chokladasken för 8,8k.

Oj du va mig en ordentlig Android fanboy du.... Du länkar till en artikel där det står att real world use skillnaden ca 4% och då inte i prestanda utan batteritid... sen var det väll ändå så att om du får en telefon med spoltjut så byter dom ut den?

Med den logiken kan man ju säga köp en samsung få en bomb, men det kanske du ser som extra features?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Vi behöver inte komma överrens, det är okej att tycka olika. Då jag inte själv ägt någon Apple produkt har jag inte full koll på dem, men allting jag sett har visat att eko systemet inte är så smidigt förutom om man enbart har apple produkter då det fungerar bra. T.ex. som när kompisar är över och behöver ladda sin telefon (brukar av någon anledning främst vara de med Apple) och då kan alla andra märken ladda av min laddare, men Apples har sin egna sladd så det går inte. När man ska föra över bilder till en dator vill Apple att man ska ha något program för det har jag sett någon gång, men kopplar jag in min telefon är det bara direkt att föra över bilder osv. Då till Windows dator, fungerar som sagt säkert jättesmidigt om man kör MacOS och iPhone kombinerat och har Apple TV osv. Man får bra saker, men får betala för det med.

Sen prestandan så är min telefon snabbare (upplever jag) med surfning, bildhantering, fota (ej ladda spel) än min systers dubbelt så dyra iPhone 6s. Jag har en One Plus 3. Jag vet inte hur snabb Samsungs nya telefon är t.ex. men då min hälften så dyra telefon presterar likvärdigt och ofta är lite rappare känns det inte som att man kan säga att en fördel med iPhones är att de är så snabba och att folk köper dem därför? Sen är det som du säger att i princip alla är nöjda med den telefon man köper. De som köper iPhone vet ju en del om den och vill ha den, och de som köper One Plus tycker den verkar passa bättre för ens egna behov.

När det gäller bilder i en iPhone, så är det bara att koppla in den till din dator och sen finns de i en mapp i utforskaren.

Sen kan jag hålla med om att det vore bättre om det standardiserades bättre över märkesgränserna, vad det gäller laddning osv..
Men alla företag bör också få ha rätt till att gå sin väg.. sen är det kunderna som avgör om det var rätt väg. Annars lär det inte bli så mycket inovativa lösningar framöver..

Oneplus 3 är ju snabbare på papperet, men det är ju inte allt, som jag sagt tidigare i tråden.. Har tidigare kommit förbi denna artikeln, som förklarar en del..
http://wccftech.com/oneplus-3-vs-iphone-6s/

Som sagt, var och en köper en telefon som passar för ens egna behov, tycke och smak.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Vi behöver inte komma överrens, det är okej att tycka olika. Då jag inte själv ägt någon Apple produkt har jag inte full koll på dem, men allting jag sett har visat att eko systemet inte är så smidigt förutom om man enbart har apple produkter då det fungerar bra. T.ex. som när kompisar är över och behöver ladda sin telefon (brukar av någon anledning främst vara de med Apple) och då kan alla andra märken ladda av min laddare, men Apples har sin egna sladd så det går inte. När man ska föra över bilder till en dator vill Apple att man ska ha något program för det har jag sett någon gång, men kopplar jag in min telefon är det bara direkt att föra över bilder osv. Då till Windows dator, fungerar som sagt säkert jättesmidigt om man kör MacOS och iPhone kombinerat och har Apple TV osv. Man får bra saker, men får betala för det med.

Sen prestandan så är min telefon snabbare (upplever jag) med surfning, bildhantering, fota (ej ladda spel) än min systers dubbelt så dyra iPhone 6s. Jag har en One Plus 3. Jag vet inte hur snabb Samsungs nya telefon är t.ex. men då min hälften så dyra telefon presterar likvärdigt och ofta är lite rappare känns det inte som att man kan säga att en fördel med iPhones är att de är så snabba och att folk köper dem därför? Sen är det som du säger att i princip alla är nöjda med den telefon man köper. De som köper iPhone vet ju en del om den och vill ha den, och de som köper One Plus tycker den verkar passa bättre för ens egna behov.

Föra över bilder funkar hur smidigt som helst mellan iPhone och Windows. Koppla den till datorn, öppna filhanteraren och kopiera filerna från telefonens minne. Inga konstigheter.
Det är många som har iPhone så det där med laddning beror snarare på ens bekantskapskrets. Själv brukar jag alltid ha en sladd med mig i jackfickan.

One Plus 3 upplevs kanske som snabbare för att den har snabbare animationer. I faktisk prestanda ligger iPhone 6s en bra bit före.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Almtom:

Oj du va mig en ordentlig Android fanboy du.... Du länkar till en artikel där det står att real world use skillnaden ca 4% och då inte i prestanda utan batteritid... sen var det väll ändå så att om du får en telefon med spoltjut så byter dom ut den?

Med den logiken kan man ju säga köp en samsung få en bomb, men det kanske du ser som extra features?

Men när man betalar för premium så räknar man väl med att det ska ha en viss kontroll innan den säljs. visst kan det vara fel på vissa enheter, men kom igen. det är inte första gången äpplet gör bort sig. och inte första gången alla apple boys går in och försvarar nånting när det enligt mig, inte är acceptabelt.

Det verkar vara nånting fel på varje ny iphone som släpps. Hade det vart det på samsung så hade jag tänkt 2gånger innan jag valt telefon och verkligen kolla upp så den funkar bra innan jag gör ett köp.

Sen använder jag wp

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Det verkar vara nånting fel på varje ny iphone som släpps. Hade det vart det på samsung så hade jag tänkt 2gånger innan jag valt telefon och verkligen kolla upp så den funkar bra innan jag gör ett köp.

Det är snarare så att det klagas och gnälls i samband med varje ny iPhone. Det är inte samma sak som att det är fel eller att det förtjänar att tas på allvar.

Lite coilwhine som du kanske hör om du sätter telefonen mot örat när du befinner dig i ett tyst rum är inget jag skulle se särskilt allvarligt på. Frågan är om jag ens skulle orka byta in telefonen för det, trots att Apple är generösa nog att acceptera returer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Men när man betalar för premium så räknar man väl med att det ska ha en viss kontroll innan den säljs. visst kan det vara fel på vissa enheter, men kom igen. det är inte första gången äpplet gör bort sig. och inte första gången alla apple boys går in och försvarar nånting när det enligt mig, inte är acceptabelt.

Det verkar vara nånting fel på varje ny iphone som släpps. Hade det vart det på samsung så hade jag tänkt 2gånger innan jag valt telefon och verkligen kolla upp så den funkar bra innan jag gör ett köp.

Sen använder jag wp

Tror du får lära dig hur produktionen och kvalitétskontrollen på en fabrik ser ut, innan du gör några påståenden.

Min fråga är varför har Apple gjort bort sig om det är ett fel på några få enheter, av alla miljoner de sålt? Sånt händer alla producerande företag.. iaf. alla jag jobbat på. Sen som tagits upp tidigare i tråden, så kanske det är ett prank..
Vad som är intressant är hur företaget tar hand om problemet och hjälper kunden. I detta fall klanderfritt..
Så hur har de gjort bort sig??? De erbjuder ju en ny telefon, no questions asked.

Läste nyss att Samsung skulle ta tillbaka någonstans runt 1 miljon enheter, på grund av batterierna. Där kan vi prata om att något gått fel i kvalitétskontrollen.. Men de gör rätt för sig.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Men när man betalar för premium så räknar man väl med att det ska ha en viss kontroll innan den säljs. visst kan det vara fel på vissa enheter, men kom igen. det är inte första gången äpplet gör bort sig. och inte första gången alla apple boys går in och försvarar nånting när det enligt mig, inte är acceptabelt.

Det verkar vara nånting fel på varje ny iphone som släpps. Hade det vart det på samsung så hade jag tänkt 2gånger innan jag valt telefon och verkligen kolla upp så den funkar bra innan jag gör ett köp.

Sen använder jag wp

Jag tolkar din post som att Apple är ofelbara, det måste ju ändå tyda på att du tycker de håller väldigt hög kvalitet när du gnäller på kvaliteten när ett fåtal av alla tillverkade telefoner har ett fel. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DaBone:

Tror du får lära dig hur produktionen och kvalitétskontrollen på en fabrik ser ut, innan du gör några påståenden.

Min fråga är varför har Apple gjort bort sig om det är ett fel på några få enheter, av alla miljoner de sålt? Sånt händer alla producerande företag.. iaf. alla jag jobbat på. Sen som tagits upp tidigare i tråden, så kanske det är ett prank..
Vad som är intressant är hur företaget tar hand om problemet och hjälper kunden. I detta fall klanderfritt..
Så hur har de gjort bort sig??? De erbjuder ju en ny telefon, no questions asked.

Läste nyss att Samsung skulle ta tillbaka någonstans runt 1 miljon enheter, på grund av batterierna. Där kan vi prata om att något gått fel i kvalitétskontrollen.. Men de gör rätt för sig.

Oj här trampar jag på tårna Men om du säger att mina påståenden saknar grund, finns det väl ingen anledning att bli upprörd?

Sen så tycker jag apple gör bort sig, speciellt när man får betala fullt pris för en iphone som man är osäker på vilken cpu som sitter i den. borde stå på kartongen (Dont buy this one) med röd text för den med sämre cpu, så vet man vilken iphone man får. annars handlar allt om ett lotteri

Permalänk
Skrivet av DaBone:

När det gäller bilder i en iPhone, så är det bara att koppla in den till din dator och sen finns de i en mapp i utforskaren.

Sen kan jag hålla med om att det vore bättre om det standardiserades bättre över märkesgränserna, vad det gäller laddning osv..
Men alla företag bör också få ha rätt till att gå sin väg.. sen är det kunderna som avgör om det var rätt väg. Annars lär det inte bli så mycket inovativa lösningar framöver..

Oneplus 3 är ju snabbare på papperet, men det är ju inte allt, som jag sagt tidigare i tråden.. Har tidigare kommit förbi denna artikeln, som förklarar en del..
http://wccftech.com/oneplus-3-vs-iphone-6s/

Som sagt, var och en köper en telefon som passar för ens egna behov, tycke och smak.

Ah okej, bra att det fungerar att koppla in iPhones direkt till vanliga datorer. Jag har sett någon gång när det inte gick och man fick lov att avnädna iTunes, men det var ett par år sedan. Det kan ha varit något speciellt just med den datorn kanske också.

Jag tog en snabbtitt på Youtube. Jag hittade däremot inget test som var mer vanlig användning vilket är det jag själv testat. De flesta verkar bara öppna massor av program. För mig gör det inte lika mycket om själva appen tar lite längre tid att öppna, utan flyter det sedan på snabbare i själva appen är det värt mer. T.ex. att surfa, fota osv. där jag upplever att 1+3 är marginellt snabbare. Även om iPhone 6s skulle vara snabbare även här så är det mycket små skillnader och den är ca dubbelt så dyr.
1+3 snabbare fingerläsare:
https://www.youtube.com/watch?v=fOIfTNfdZUk
1+3 ca lika snabb i andra tester i att öppna program och då till halva priset av ip6+:
https://www.youtube.com/watch?v=P3kTDeHUk4Q

Det jag egentligen inte gillar med Apple produkter överlag är att så mycket av det man betalar inte går till tillverkningen av hårdvaran/mjukvaran. De gör bra produkter, men de kostar mer än vad de borde. T.ex. "The average selling price of iPhones in the quarter was $670 driving 37 percent operating margins". Jag förstår givetvis att ett företag vill ta ut så mycket pengar som möjligt och andra borde konkurrera bättre när ett företag lyckas plocka ut så här mycket i vinst. Känns surt att betala ett par tusenlappar extra som går i ren vinst till aktieägarna. Då betalar jag hellre ett par tusenlappar mindre och får en (enligt mig) lika bra telefon. Kanske lite sämre kamera och så, men överlag jämförbart bra. Lite rappare interface och vissa saker är lite sämre också.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Oj här trampar jag på tårna Men om du säger att mina påståenden saknar grund, finns det väl ingen anledning att bli upprörd?

Sen så tycker jag apple gör bort sig, speciellt när man får betala fullt pris för en iphone som man är osäker på vilken cpu som sitter i den. borde stå på kartongen (Dont buy this one) med röd text för den med sämre cpu, så vet man vilken iphone man får. annars handlar allt om ett lotteri

Du trampar inte på några tår, annat än att jag vill rätta dina felaktiga påståenden.

CPU-grejen var ingen bra sak, det håller jag med om. Men samtidigt hade Apple en stor efterfrågan på telefoner och måste få tag på kretsar till dessa. Valet, en annan tillverkare gav komponenterna, men kanske inte samma prestanda.
Nu var det ju inte så stor skillnad och inget jag hade höjt ögonbrynen för. Men visst vill man ju ha den bästa telefonen, om det finns två varianter..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Jag tog en snabbtitt på Youtube. Jag hittade däremot inget test som var mer vanlig användning vilket är det jag själv testat. De flesta verkar bara öppna massor av program. För mig gör det inte lika mycket om själva appen tar lite längre tid att öppna, utan flyter det sedan på snabbare i själva appen är det värt mer. T.ex. att surfa, fota osv. där jag upplever att 1+3 är marginellt snabbare. Även om iPhone 6s skulle vara snabbare även här så är det mycket små skillnader och den är ca dubbelt så dyr.
1+3 snabbare fingerläsare:
https://www.youtube.com/watch?v=fOIfTNfdZUk
1+3 ca lika snabb i andra tester i att öppna program och då till halva priset av ip6+:
https://www.youtube.com/watch?v=P3kTDeHUk4Q

Det jag egentligen inte gillar med Apple produkter överlag är att så mycket av det man betalar inte går till tillverkningen av hårdvaran/mjukvaran. De gör bra produkter, men de kostar mer än vad de borde. T.ex. "The average selling price of iPhones in the quarter was $670 driving 37 percent operating margins". Jag förstår givetvis att ett företag vill ta ut så mycket pengar som möjligt och andra borde konkurrera bättre när ett företag lyckas plocka ut så här mycket i vinst. Känns surt att betala ett par tusenlappar extra som går i ren vinst till aktieägarna. Då betalar jag hellre ett par tusenlappar mindre och får en (enligt mig) lika bra telefon. Kanske lite sämre kamera och så, men överlag jämförbart bra. Lite rappare interface och vissa saker är lite sämre också.

Det jag ville få fram är att det spelar egentligen inte så stor roll om du har en värstingtelefon på papperet, om inte mjukvaran är bra.
Apple har både i iOS och OSX ett operativsystem, som inte kräver så mycket hårdvara och det retar tydligen de som vill ha en stor E-penis.

Hur företag tar betalt är ju upp till dem och så länge folk betalar det pris de begär, så finns det en marknad... Själv tänker jag inte ge ett ruttet korvöre till Microsoft, sedan de visat deras tänkesätt mot kunderna.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om hela spektaklet, misstag i designen händer företag...alla företag, Samsung in case. Det är hur företaget i sig hanterar problemen/et som är det väsentliga.
I båda avseendena så har man ju skött allt galant tycker jag.
Enheten är defekt, rent av farlig som i Note 7's fall, men du får ju en ny enhet utan något vidare krångel som jag förstått det. Apple verkar ju vara hur tillmötesgående som helst i det här fallet, erkänner att det är fel på dom enheter som låter på detta viset och man får en ny utan krångel.

Så vad klagar folk över? Att det hela inte ska behöva hända och att allt som företagen lanserar ska vara helt problemfria varenda gång är något som skulle existera i en perfekt värld tyvärr. Att det sen tar tid är ju en sak, återstår ju att se hur snabbt det går för dom drabbade. Btw, nån här på swec som har drabbats av detta?
Som sagt, Apple sköter detta utomordentligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Oj här trampar jag på tårna Men om du säger att mina påståenden saknar grund, finns det väl ingen anledning att bli upprörd?

Sen så tycker jag apple gör bort sig, speciellt när man får betala fullt pris för en iphone som man är osäker på vilken cpu som sitter i den. borde stå på kartongen (Dont buy this one) med röd text för den med sämre cpu, så vet man vilken iphone man får. annars handlar allt om ett lotteri

Hela chip-gate grejen har visat sig falsk i riktiga, kontrollerade, tester.
http://finance.yahoo.com/news/battery-tests-no-chipgate-probl...

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Det jag ville få fram är att det spelar egentligen inte så stor roll om du har en värstingtelefon på papperet, om inte mjukvaran är bra.
Apple har både i iOS och OSX ett operativsystem, som inte kräver så mycket hårdvara och det retar tydligen de som vill ha en stor E-penis.

Hur företag tar betalt är ju upp till dem och så länge folk betalar det pris de begär, så finns det en marknad... Själv tänker jag inte ge ett ruttet korvöre till Microsoft, sedan de visat deras tänkesätt mot kunderna.

Ja precis, då får de inte mig som kund däremot om de väljer att ta ut så pass mycket i vinst att en annan telefon för halva priset är lika snabb (snabbare på vissa sätt som att låsa upp, gå i menyer, men segare i att öppna appar t.ex) . Sen får ändra gärna köpa iPhones hur mycket de vill. Mjukvaran verkar helt klart vara bättre optimerad på ios, men med mer ram, snabbare cpu osv så lyckas ju 1+3 vara lika snabb ändå trots att det är en helt annan prisklass som inte ens borde vara i närheten kan man tycka.

Sen gillar jag även Android mer, men det är en smaksak. Gillar inte heller Microsofts fasoner, men kör w10 just nu ändå :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

När iPhone 6 Plus kom klagade folk på att den blev böjd, har haft 2 st iPhone 6 plus sen den kom och ingen av dom har blivit böjda.

Man undrar hur många som faktiskt är drabbade av spoltjut...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Mjukvaran verkar helt klart vara bättre optimerad på ios, men med mer ram, snabbare cpu osv så lyckas ju 1+3 vara lika snabb ändå trots att det är en helt annan prisklass som inte ens borde vara i närheten kan man tycka.

Tror du har missuppfattat något, den må ha mer minne men Snapdragon 820 i 1+3 är långtifrån lika kraftfull som A10 i iPhone 7 (eller A9 i iPhone 6S för den delen). Inte ens vad gäller flertrådig prestanda har den längre en chans om vi skall gå på rå prestanda.

För de allra flesta spelar det ju ingen roll dock, i lättdrivna vardags appar blir skillnaden minimal ändå. Vilken typ av öppnings/stängnings animation de har spelar ju större roll.

Men för de mer krävande applikationerna så som spel, eller bild/videohantering kan skillnaden vara stor. Se det här testet när de skapar en film i Adobe Premiere Clip med lite filer. iPhone springer cirklar kring S7:an (20 sekunder för iPhone och över en minut för S7 för de som inte orkar kolla):

Återigen, de flesta hyfsat high-end smartphones har fullt tillräcklig prestanda. Men det är inget tvekan vem som har det mest kraftfull chip:et nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Ja precis, då får de inte mig som kund däremot om de väljer att ta ut så pass mycket i vinst att en annan telefon för halva priset är lika snabb (snabbare på vissa sätt som att låsa upp, gå i menyer, men segare i att öppna appar t.ex) . Sen får ändra gärna köpa iPhones hur mycket de vill. Mjukvaran verkar helt klart vara bättre optimerad på ios, men med mer ram, snabbare cpu osv så lyckas ju 1+3 vara lika snabb ändå trots att det är en helt annan prisklass som inte ens borde vara i närheten kan man tycka.

Sen gillar jag även Android mer, men det är en smaksak. Gillar inte heller Microsofts fasoner, men kör w10 just nu ändå :/

Skickades från m.sweclockers.com

One Plus 3 är onekligen mycket prisvärd, och gillar du den så kör hårt.

Jag bytte tillbaka från Android (Xperia Z3) till iPhone för jag tycker iPhone gör allting bra. De har bra skärmar, bra ljud, bra kamera, bra prestanda och bra stabilitet. Att faktiskt kunna checka alla boxar är det få telefoner som klarar. Z3;an hade t.ex. lite tveksam ljudkvalitet och kameran var faktiskt ingen höjdare (bilderna ser för hårt processade ut, vilket är vanligt på Android-lurar). Jag kan inte heller minnas att jag någonsin haft en app som kraschat på mi iPhone, vilket hände ofta på min Android.

Sen gillar jag hur iOS gör saker. Allting är snyggt integrerat i systemet, inget onödigt kludd eller flera olika appar som gör samma sak. Det är enhetligt, enkelt och snyggt.

App-utbudet tycker jag också är bättre, även om båda i mångt och mycket har samma appar. Gillar App Store bättre än Google Play.

Slutligen så har jag också en iPad som inte går att ersätta. Det finns ingen konkurrens till Procreate och Apple Pencil. Att ha telefon och platta med två olika system, och därmed dubbla uppsättningar appar, skulle ju kännas lite sisådär.

Detta är förstås mina egna preferenser. Den som inte håller med köper en annan telefon, så kan vi alla vara nöjda och glada. Känns ju smått imbecillt att kalla alla för idioter som inte håller med, som en tidigare postare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Tror du har missuppfattat något, den må ha mer minne men Snapdragon 820 i 1+3 är långtifrån lika kraftfull som A10 i iPhone 7 (eller A9 i iPhone 6S för den delen). Inte ens vad gäller flertrådig prestanda har den längre en chans om vi skall gå på rå prestanda.

För de allra flesta spelar det ju ingen roll dock, i lättdrivna vardags appar blir skillnaden minimal ändå. Vilken typ av öppnings/stängnings animation de har spelar ju större roll.

Men för de mer krävande applikationerna så som spel, eller bild/videohantering kan skillnaden vara stor. Se det här testet när de skapar en film i Adobe Premiere Clip med lite filer. iPhone springer cirklar kring S7:an (20 sekunder för iPhone och över en minut för S7 för de som inte orkar kolla):
https://www.youtube.com/watch?v=iHSrQ3SzBHI

Återigen, de flesta hyfsat high-end smartphones har fullt tillräcklig prestanda. Men det är inget tvekan vem som har det mest kraftfull chip:et nu.

Tyvärr så är det många som hänger upp sig på mängden internminne och antalet processorkärnor och drar sina slutsatser enbart baserat på detta. Då är det lätt att få för sig att Apples telefoner ligger bakom konkurrenterna. Men det räcker att ta sig en titt på diverse olika prestandatester för att inse att så inte är fallet. Även den ett år gamla iPhone 6S presterar likvärdigt eller bättre jämfört med de flesta av dagens nyaste smartphones. Därmed inte sagt att den nödvändigtvis är bättre för det. Mycket handlar om tycke och smak.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk

Men bullshit. Om ni hade haft en riktig video, d.v.s. en med en användare och en telefon i så kanske. Men det hade ändå varit bullshit. Det enda som KAN låta är liksom gyrot och batteriet. Edit: ja, och högtalaren då förhoppningsvis

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Tror du har missuppfattat något, den må ha mer minne men Snapdragon 820 i 1+3 är långtifrån lika kraftfull som A10 i iPhone 7 (eller A9 i iPhone 6S för den delen). Inte ens vad gäller flertrådig prestanda har den längre en chans om vi skall gå på rå prestanda.

För de allra flesta spelar det ju ingen roll dock, i lättdrivna vardags appar blir skillnaden minimal ändå. Vilken typ av öppnings/stängnings animation de har spelar ju större roll.

Men för de mer krävande applikationerna så som spel, eller bild/videohantering kan skillnaden vara stor. Se det här testet när de skapar en film i Adobe Premiere Clip med lite filer. iPhone springer cirklar kring S7:an (20 sekunder för iPhone och över en minut för S7 för de som inte orkar kolla):
https://www.youtube.com/watch?v=iHSrQ3SzBHI

Återigen, de flesta hyfsat high-end smartphones har fullt tillräcklig prestanda. Men det är inget tvekan vem som har det mest kraftfull chip:et nu.

Spelar det någon roll att det är 750p vs 2k?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Tror du har missuppfattat något, den må ha mer minne men Snapdragon 820 i 1+3 är långtifrån lika kraftfull som A10 i iPhone 7 (eller A9 i iPhone 6S för den delen). Inte ens vad gäller flertrådig prestanda har den längre en chans om vi skall gå på rå prestanda.

För de allra flesta spelar det ju ingen roll dock, i lättdrivna vardags appar blir skillnaden minimal ändå. Vilken typ av öppnings/stängnings animation de har spelar ju större roll.

Men för de mer krävande applikationerna så som spel, eller bild/videohantering kan skillnaden vara stor. Se det här testet när de skapar en film i Adobe Premiere Clip med lite filer. iPhone springer cirklar kring S7:an (20 sekunder för iPhone och över en minut för S7 för de som inte orkar kolla):
https://www.youtube.com/watch?v=iHSrQ3SzBHI

Återigen, de flesta hyfsat high-end smartphones har fullt tillräcklig prestanda. Men det är inget tvekan vem som har det mest kraftfull chip:et nu.

Nu var det iPhone 6s jag jämförde mot, vilket redan är en ca dubbelt så dyr telefon som min (oneplus3). Ändå verkar den likvärdig i prestanda. Jag har inte kollat på iPhone 7 och andra telefoner så mycket eftersom de dels inte fanns ute när jag köpte och var över min telefonbudget.
Jag kollade nu även ett prestandatest som verkar vara det vanligaste, geekbench. Där är iPhone6s snabbare i enkeltrådade saker och 1+3 är snabbare i flertrådade. Båda är snabba, men då iPhone kostar dubbelt så mycket, pga att företaget tar ut enormt mycket vinst, inte pga att de lägger mer pengar på utveckling eller hårdvara, så gillar jag dem inte. Har som sagt inte kollat på iPhone7 nu, men jag misstänker att det finns någon telefon som kan prestera likvärdigt som den till ett billigare pris eftersom det varit så vid tidigare modeller. iPhone har jättebra telefoner, men också väldigt dyra pga det jag nämnt tidigare. Då tar jag hellre en riktigt bra telefon för halva priset.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Spelar det någon roll att det är 750p vs 2k?

Skickades från m.sweclockers.com

Att bearbeta samma filmklipp, eller i speed test som öppnar app:ar? Nope, inte det minsta.
https://www.youtube.com/watch?v=pBIPU8aCCgE