Steam Controller mina synpunkter och vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det bara GameStop som säljer Steam Controller i Sverige? Finns det inga andra butiker som säljer det? Vad ligger frakten på om jag beställer direkt från Steam?

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Är det bara GameStop som säljer Steam Controller i Sverige? Finns det inga andra butiker som säljer det? Vad ligger frakten på om jag beställer direkt från Steam?

Totalt fick jag betala 69,89€ för en steam kontroller+frakt till sverige.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Totalt fick jag betala 69,89€ för en steam kontroller+frakt till sverige.

Oj! Det är nästan 100 spänn dyrare än att köpa från GameStop

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

Beställde min från steam förra veckan. Är det postnord som tar över paketet från GLS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Beställde min från steam förra veckan. Är det postnord som tar över paketet från GLS?

Har du fått hem den ännu?
Jag beställde den i typ söndags eller måndags.

Hur lång tid tog det?
Var det PostNord som tog över?
Lämnades paketet där det "brukar" lämnas?

Permalänk
Medlem

Citerar mig själv, eftersom att ingen annan har svarat...

Skrivet av siipan:

Har du fått hem den ännu?
Jag beställde den i typ söndags eller måndags.

Hur lång tid tog det?
Var det PostNord som tog över?
Lämnades paketet där det "brukar" lämnas?

Jag fick hem kontrollen på fredagen, så ungefär 5 dagars leveranstid.
Det var Schenker som levererade paketet.
Paketet levererades inte till mitt "vanliga" uthämtningsställe, men det var inte så långt ifrån där jag brukar hämta.

Permalänk
Medlem

Fundering för lir som the witcher 3, mad max, arkad racinglir xbox one elite controller eller steam controller?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Alla har gett upp steam controller redan? Blev nyfiken så var och hämta ut en igår. Har lite svårt se vilka lir där touchpadsen ger någon slags fördel. Förhoppningsvis upplevs den smidigare men i ärlighetens man trådlös mus lär den ju inte bräcka i skrivbordsmiljö. Separat tangentbord måste man ha fortfarande. Har inga problem använda mus i VR heller.

Pinball FX 2 är där jag hittat störst potential. Korta digitala triggers och wasd touch paden är utmärkt för tilt bestyren. FPS lir ja kan tänka mig med träning kan man bli vassare med med steam kontrollen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Alla har gett upp steam controller redan? Blev nyfiken så var och hämta ut en igår. Har lite svårt se vilka lir där touchpadsen ger någon slags fördel. Förhoppningsvis upplevs den smidigare men i ärlighetens man trådlös mus lär den ju inte bräcka i skrivbordsmiljö. Separat tangentbord måste man ha fortfarande. Har inga problem använda mus i VR heller.

Pinball FX 2 är där jag hittat störst potential. Korta digitala triggers och wasd touch paden är utmärkt för tilt bestyren. FPS lir ja kan tänka mig med träning kan man bli vassare med med steam kontrollen.

Jag älskar min. Steam controller. Spelar fps mest. Kör nu shadow warrior (innan 2an släpps). Enligt mig kan ingen kontroll slå sc i fps. Är inte så stor skillnad för mig mellan kb/m och sc. Föredrar den softare ergonomin sc ger. Även skönt kunna lira på datorn eller tvn och ha samma kontroll.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Vet du hur man får igång gyrot? Jag testar kontrollsetups som påstår sig använda gyrot men kan skaka kontrollen som en tok när jag aimar inget händer. Var också lite besviken på att de inte har några rumble motorer. Enda taktiska feedbacken är från plattorna?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vet du hur man får igång gyrot? Jag testar kontrollsetups som påstår sig använda gyrot men kan skaka kontrollen som en tok när jag aimar inget händer. Var också lite besviken på att de inte har några rumble motorer. Enda taktiska feedbacken är från plattorna?

Finns en beta "rumble" som använder hapticsen för att emulera rumble. Går att slå på i big picture mode under kontroller inställningar (något åt det hållet iaf). Har ej testat då jag inte gillar rumble. Valet tror jag måste göras för varje spel.
För att använda gyro så måste den vara aktiverad. Lättast är hitta ett TPS/FPS som använder gyro för att sikta alternativ aktivera det manuellt via Big Picture Mode. Är den lilla "skumma" glob symbolen under kontrollen. Vanligt är att välja att gyro aktiveras när man har fingret på högra touchpaden. Det är det jag föredrar i dom fps jag lirat.

Här har du en video där jag konfigurerar steam controller för spelet shadow warrior. Kanske kan ge lite hjälp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Tackar det liret såg ju lite mysigt ut ändå. Har spenderat någon timme med att försöka få igång forza apex. Vill see hur bra jag klarar mig utanför steamhäktet. Går tokbra att starta men i forza så försöker de emulera mus med min xbox one elite controller and steamkontroller och således stämmer inga av kontrollerna i spelet. Måste köra med tangentbordskontroller om jag ska komma någonstans. Försökte gå in i big picture och välja bland de olika mallarna men fanns ingen som lät mig köra forza Apex med någon av handkontrollerna.

Fanns någon beta build hjälper den måntro eller måste man köra alla spel via steam om man vill köra med gamepads?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tackar det liret såg ju lite mysigt ut ändå. Har spenderat någon timme med att försöka få igång forza apex. Vill see hur bra jag klarar mig utanför steamhäktet. Går tokbra att starta men i forza så försöker de emulera mus med min xbox one elite controller and steamkontroller och således stämmer inga av kontrollerna i spelet. Måste köra med tangentbordskontroller om jag ska komma någonstans. Försökte gå in i big picture och välja bland de olika mallarna men fanns ingen som lät mig köra forza Apex med någon av handkontrollerna.

Fanns någon beta build hjälper den måntro eller måste man köra alla spel via steam om man vill köra med gamepads?

Du behöver köra spelen via steam om du vill använda Steam kontrollen i Gamepad läge (och använda vissa features), annars som du märkt fungerar endast kb/m. Sedan så fungerar inte Steam kontrollen bra ihop med MS store (detta pga att du inte kan få upp steam overlay och då du inte kan lägga till MS store spel i steam). Finns en Workaround som är lite små pillig (jag har inte testat den) och kräver att man installerar en fejk xbox "drivrutin" som sedan länkas ihop med steam kontrollen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Ah fasen vad synd. Finns inget trixande för att få xbox one elite kontrollen att fungera heller? Man får skaffa en megalång usb 3.0 sladd och koppla wifin till från huvud datorn i såna fall kan väl fungera men är ju lagom osmidigt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ah fasen vad synd. Finns inget trixande för att få xbox one elite kontrollen att fungera heller? Man får skaffa en megalång usb 3.0 sladd och koppla wifin till från huvud datorn i såna fall kan väl fungera men är ju lagom osmidigt

Enda jag kommer på är att koppla bort Steam kontrollen, Xbox kontrollen och starta om datorn. Se till att inte steam körs sedan ansluta xbox kontrollen och testa Forza igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Enda jag kommer på är att koppla bort Steam kontrollen, Xbox kontrollen och starta om datorn. Se till att inte steam körs sedan ansluta xbox kontrollen och testa Forza igen.

ok fast man måste ju aktivera steam link via steam? Gick att lösa genom att dra usb kabel till adaptern som följde med sen koppla in wireless kontrollen till xbox elite controller. Kopplar jag in steam controllern på huvuddatorn så misstänker jag att även den skulle börja fungera?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Var förbi gamestop idag igen lämna tillbaks och återköpte. De har 30 % off för bägge.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kontrollerna är för mysko... Går det att bli bra med trackball sikte? Går inte få något finsikte om du inte ställer ner känsligheten på trackballen så det tar timtal panorera runt kameran även med acceleration. Försöker köra Just Cause 3 men det är smått hopplöst få full kontroll över kameran. Skillnaden är typ lika stor som att gå från gamepad till wasd för bilspel

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kontrollerna är för mysko... Går det att bli bra med trackball sikte? Går inte få något finsikte om du inte ställer ner känsligheten på trackballen så det tar timtal panorera runt kameran även med acceleration. Försöker köra Just Cause 3 men det är smått hopplöst få full kontroll över kameran. Skillnaden är typ lika stor som att gå från gamepad till wasd för bilspel

Toucpad med hög känslighet för snabba rörelser och gyro för finlir . Detta har funkat för mig i alla fps/tps jag kört.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

hmm får testa det. De profiler man hämtat hem har låg sense på scroll och låg på gyro.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x